• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta b1 SR 1981

11828835_10206669253186692_6081971184025757050_n.jpg

de volgende generatie is al verzekerd!

nog even een vraagje:

ik merk dat mijn stuurslot niet meer op slot wil gaan. Iets aan te doen?

op zich vind ik het geen ramp, maar ik zou niet willen dat het door een defect, plots tijdens rijden op slot gaat!!

Heb al lang een vervelende lucht in de manta. Telkens ik er een ritje mee maak, ruik je dit in de kleren. Ik veronderstel dat dit niet echt normaal is.? Zelf geen ervaring met andere oldtimers.

De uitlaat is volledig vernieuwd en 100% dicht. Ik verdenk het verluchtingssysteem (middenste twee gaten.) of het verwarmingssysteem. Alhoewel in de zomer heb ik er ook last van.

Ik heb een 1300s motor. Met open luchtfilter (varajet 2) de carterontluchting komt nu ook uit in de motorruimte met zon los open filtertje.

Iemand enige suggesties?

Mvg

@jethro wrote:Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb

ok bedankt

dat zal ik een dezer dagen eens knutselen met een slangtule want is niet voorzien op mijn k&n.

Ipv in het luchtfilter drukken een slang naar beneden richten. Dan kan de carterventilatie vrij stromen..

Die troep wil je juist niet je motor weer in hebben.

Ik had hem in de chassisbalk gedrukt bij mijn oude bak. Smeert gelijk de balk iets van binnen tegen het roesten :jerry

Heb een lang stuk slang tot aan de achteras geplaatst.

Geur weg!

Zou lengte vd slang vr problemen kunnen zorgen? Lijkt evenveel te dampen zo...

Thx!

Bedoel je sinds ik die lange slang plaatste?

Voordien kwam dat slangetje bovenaan bij luchtfilter uit. Nu dus onder de wagen.

@Fearless wrote:Nee gewoon altijd al...Omdat je het echt over dampen hebt.

Ja blokje heeft wel zijn beste tyd had denk ik. 1300s en meer dan 180000 op de teller zonder grote werken ah blok...

Niet genoeg kennis helaas dampt zo lichtjes wel...

Mvg

Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m'n Vectra had 350.000 benzinekm's en blokje was nog tiptop.

Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo...

@H-400 wrote:Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m'n Vectra had 350.000 benzinekm's en blokje was nog tiptop.

Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo...

Hey h-400. Helaas zelden in de buurt laat staan met de manta :). Indien toch, spring ik zeker nog es binnen :). Jij ook steeds welkom in het verre westvleteren!

Toen ik de auto aanschafte zei de garagist direct "je haalt de 200000 nooit"

1300 zouden ook niet de beste blokjes zijn? Intussen toch al 85000 km achter de kiezen nu op 186000 vermoedelijk toch...

Ik heb zo'n 1300tje gehad in een Kadettje, heb er één keer een joint-culasse moeten vervangen

en toen ik de distributieriem wisselde heb ik ook de waterpomp moeten vervangen omdat ik die na

30 jaar er uit had moeten rammen.

Dus op gans die leeftijd valt dat goed mee!

Westvleteren; hebben jullie niet van dat lekker water (dat langs de brouwerij is gepasseerd)?

1300 motors zijn gekend voor het hard worden van de klepsteeldichtingen. Ze gaan barsten en laten olie door in de verbrandingsruimte.

Misschien kan je eens overwegen om ze te wisselen.

Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.

Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo'n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.

Dank

@cruez wrote:Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.

Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo'n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.

Dank

Extra vraag vr de sr stuurkenners,

Past een srstuur van kadett? Ik las dat er andere hoek,ofzo opzit? Wat moet ik hieronder verstaan?

Terug
Naar boven