• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta c20let

Had hier nog wel een voortrein liggen voor een Let in een manta.

Zekers een leuk project:thumbup:thumbup

Bedankt voor de reacties tot dusver,

Ben van plan de voortrein wel iets aan te passen, zodat ik iets beter weg kom met de bocht van m'n turbo. '

en natuurlijk de verstevigingen.

@ Lenn0: klopt, de 1 zegt er geen last van te hebben, en de ander weer wel. Omdat ik straks niet voor verrassingen wil komen te staan, doe ik het maar uit voorzorg.

@ Louwe: stuur hem de link maar door ja! misschien dat 'ie 't wel leuk vind!

Kleur blijft niet geel overigens. wil hem een aubergine Ford kleur geven (Morello)

en ik verwacht dat dat wel chique gaat staan :afro

@ de rest: bedankt voor de reacties, zal zo nu en dan wanneer ik tijd heb, weer wat van me laten horen! :thumbup

Bedankt voor de reacties tot dusver,

Ben van plan de voortrein wel iets aan te passen, zodat ik iets beter weg kom met de bocht van m'n turbo. '

en natuurlijk de verstevigingen.

@ Lenn0: klopt, de 1 zegt er geen last van te hebben, en de ander weer wel. Omdat ik straks niet voor verrassingen wil komen te staan, doe ik het maar uit voorzorg.

@ Louwe: stuur hem de link maar door ja! misschien dat 'ie 't wel leuk vind!

Kleur blijft niet geel overigens. wil hem een aubergine Ford kleur geven (Morello)

en ik verwacht dat dat wel chique gaat staan :afro

@ de rest: bedankt voor de reacties, zal zo nu en dan wanneer ik tijd heb, weer wat van me laten horen! :thumbup

Als je motor zelf recht ligt , dan ligt het carter scheef, dat lijkt me niet de bedoeling.

Als je motor zelf recht ligt , dan ligt het carter scheef, dat lijkt me niet de bedoeling.

Gaaf!

In deze Manta heb ik ook een jaartje rondgereden, kan mij nog voor de geest halen hoe die toendertijd op de aanhanger werd gezet :P Deed toch wel een beetje pijn, twas mijn eerste auto ooit. Door gebrek aan tijd/ruimte en knowhow helaas nooit van kunnen maken wat ik echt wilde.

Herinnerde mij later pas dat ik een GPS snelheidsmeter in het dashboard kastje had laten liggen trouwens, omdat ik gek werd van het omrekenen steeds van wat de snelheidsmeter aangaf :D

Het is er een met een beste voorgeschiedenis, wat ik mij er van herinner. Ben ook wel benieuwd naar de staat van de koets, toendertijd op de brug en op het oog was het eea wel hard.

Mooi dat jij wel de tijd en de ruimte hebt kunnen vinden om er iets moois van te maken. Ik ga dit topic zeker volgen. :agent

Als je het kan waarderen, ik heb destijds een aantal mooie fotoshoots gemaakt die ik je wel kan mailen als je wil.

Gaaf!

In deze Manta heb ik ook een jaartje rondgereden, kan mij nog voor de geest halen hoe die toendertijd op de aanhanger werd gezet :P Deed toch wel een beetje pijn, twas mijn eerste auto ooit. Door gebrek aan tijd/ruimte en knowhow helaas nooit van kunnen maken wat ik echt wilde.

Herinnerde mij later pas dat ik een GPS snelheidsmeter in het dashboard kastje had laten liggen trouwens, omdat ik gek werd van het omrekenen steeds van wat de snelheidsmeter aangaf :D

Het is er een met een beste voorgeschiedenis, wat ik mij er van herinner. Ben ook wel benieuwd naar de staat van de koets, toendertijd op de brug en op het oog was het eea wel hard.

Mooi dat jij wel de tijd en de ruimte hebt kunnen vinden om er iets moois van te maken. Ik ga dit topic zeker volgen. :agent

Als je het kan waarderen, ik heb destijds een aantal mooie fotoshoots gemaakt die ik je wel kan mailen als je wil.

Hey Blitzkicker!

Ben jij dan degene waarvan ik hem in 2007 overgenomen heb?

kocht hem van iemand uit Amersfoort.

Stond onder een appartementencomplex in een garagebox!

En weet nog dat er een vriend van hem bij was, die een e36 reed.

En bij het op de aanhanger rijden reed m'n vader meteen de bumper naar de Kl*te :fy1

De GPS meter lag er nog in bij aankoop haha!

echter nooit gebruikt,

wist dat 54 op de teller, 80km/uur was

en 35 op de teller was 50 km/uur

74 op de teller was 120/uur

en 128 op de teller (max) was 225 km/uur :afro

Zo goed als de hele voorgeschiedenis is me inmiddels bekend.

Revi opelteam, circuits ed.

Ook de foto's hiervan heb ik destijds ontvangen via Louwe!

Nu zorgen dat ik 'm in eren kan houden :afro

Die foto's mag je mij best wel eens toemailen ja! (Emiel_de_mulder@hotmail.com)

oa. de foto bij de fontijn, waarmee hij geadverteerd stond op marktplaats?

Kofferbak was erg slecht, en ook de kriksteunen & bodemplaat hebben veel aandacht nodig gehad. Ze was stiekem toch erg slecht hier en daar.

Ook verschillende plaatsen tegen gekomen waar ze bij de restauratie nogal veel plamuur hadden gebruikt, dat is allemaal kaal gemaakt en fatsoenlijk overgedaan!

houd dit topic maar in de gaten ja, gaat helemaal goedkomen hier!

Hey Blitzkicker!

kocht hem van iemand uit Amersfoort.

En weet nog dat er een vriend van hem bij was, die een e36 reed.

En bij het op de aanhanger rijden reed m'n vader meteen de bumper naar de Kl*te :fy1

echter nooit gebruikt,

Kofferbak was erg slecht, en ook de kriksteunen & bodemplaat hebben veel aandacht nodig gehad. Ze was stiekem toch erg slecht hier en daar.

Ook verschillende plaatsen tegen gekomen waar ze bij de restauratie nogal veel plamuur hadden gebruikt, dat is allemaal kaal gemaakt en fatsoenlijk overgedaan!

houd dit topic maar in de gaten ja, gaat helemaal goedkomen hier!

[rquote=1908567&tid=145814&author=Emiel-Manta]Hey Blitzkicker!

kocht hem van iemand uit Amersfoort als ik het goed heb?!

echter nooit gebruikt,

houd dit topic maar in de gaten ja, gaat helemaal goedkomen hier![/rquote]

Je hebt haar idd toen van mij overgenomen en ik had hem in 2006 van iemand uit Baarn gekocht. 2007 alweer.. das ruim 4 jaar geleden. :hmmz Eind 2010 begon het Manta virus bij mij ook weer en heb toen weer een Manta gekocht.

Mooi iig dat jij haar goed aan kan pakken. :wors

Ik ga hier even de foto's bij elkaar sprokkelen, ook die foto's van marktplaats e.d. en die stuur ik tzt even via de mail.

Wat heb je met dat pratende alarm gedaan btw?

[rquote=1908567&tid=145814&author=Emiel-Manta]Hey Blitzkicker!

kocht hem van iemand uit Amersfoort als ik het goed heb?!

echter nooit gebruikt,

houd dit topic maar in de gaten ja, gaat helemaal goedkomen hier![/rquote]

Je hebt haar idd toen van mij overgenomen en ik had hem in 2006 van iemand uit Baarn gekocht. 2007 alweer.. das ruim 4 jaar geleden. :hmmz Eind 2010 begon het Manta virus bij mij ook weer en heb toen weer een Manta gekocht.

Mooi iig dat jij haar goed aan kan pakken. :wors

Ik ga hier even de foto's bij elkaar sprokkelen, ook die foto's van marktplaats e.d. en die stuur ik tzt even via de mail.

Wat heb je met dat pratende alarm gedaan btw?

Alvast bedankt!

Ja dat was november 2007 als ik het me goed herinner!

Tijd vliegt blijkt maar weer :cry

edit:

Het pratende alarm is helaas verleden tijd.

Heb destijds de gegevens opgezocht van 't systeem (Clifford) want de boekjes zaten er niet bij.

Ding ging weer elke nacht af (zoals jij me al vertelde bij verkoop, omdat er katten rond liepen enzo)

Vervolgens het alarm minder gevoelig ingesteld, en dat ging goed.

Totdat hij volledig van slag raakte, en na meerdere malen resetten niet goed meer wilde functioneren. Toch maar gekozen om het er tussenuit te knippen.

Heb de Unit nog steeds liggen, en weet nog niet wat ik er mee ga doen in de toekomst.. :P

'Last warning! Alarm will sound if you don't back away from the vehicle' :wub

Alvast bedankt!

Ja dat was november 2007 als ik het me goed herinner!

Tijd vliegt blijkt maar weer :cry

edit:

Het pratende alarm is helaas verleden tijd.

Heb destijds de gegevens opgezocht van 't systeem (Clifford) want de boekjes zaten er niet bij.

Ding ging weer elke nacht af (zoals jij me al vertelde bij verkoop, omdat er katten rond liepen enzo)

Vervolgens het alarm minder gevoelig ingesteld, en dat ging goed.

Totdat hij volledig van slag raakte, en na meerdere malen resetten niet goed meer wilde functioneren. Toch maar gekozen om het er tussenuit te knippen.

Heb de Unit nog steeds liggen, en weet nog niet wat ik er mee ga doen in de toekomst.. :P

'Last warning! Alarm will sound if you don't back away from the vehicle' :wub

Goed bezig daar!

Maar als ik dat zo hoor kan ik hem voor nu misschien beter even met de kleppendeksel schuin laten liggen.

Aanpassen kan nog altijd, en een 265 staat nog altijd op de verlanglijst!

Terug
Naar boven