• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta c20let

Goed bezig daar!

Maar als ik dat zo hoor kan ik hem voor nu misschien beter even met de kleppendeksel schuin laten liggen.

Aanpassen kan nog altijd, en een 265 staat nog altijd op de verlanglijst!

[rquote=1909018&tid=145814&author=louwe 16 klepper][rquote=1908450&tid=145814&author=ben-limo-16v]Als je de motorsteunen van een 1.8s gebruikt ligt de motor 7 graden naar links gekanteld en is het reservoir van de 1.8s carter recht t.o.v. de vooras. Je kan hem ook recht leggen door middel van zelf motorsteunen te maken en hem met het kleppendeksel recht leggen (oogt mooier, maar dat is persoonlijke smaak). Als inlaat heb ik een SFI-vervanger van een xe gebruikt, alleen hierbij moet je wel even je luchttemp. sensor ergens anders plaatsen.[/rquote]

tjah dat rechtleggen

t is net wat je wilt;):o

of een vlak kleppen deksel en een schuinstaant carter

en een bak die iets schuin hangt en dus je pook ook;)

of bak en carter hangen netjes recht en t kleppendeksel

staat iets schuin;)

ik zelf kies bij een xe of let voor een iets schuin kleppen deksel;)

zo is de motor ontworpen en bedoeld

heb ook inlaat spruitstuk gehad voor dubbele webers

dat was zo geformd dat de carburateurs vlak hangen

dus rekening gehouden met de hoek van de xe;)

ook in een voor wiel aandrijver ligt die onder een hoek

enkel valt dat amper op omdat die er dan dwars inligt;)

[/rquote]

Het valt bij een voorwieltrekker niet op, niet omdat ie 'dwars ligt' maar omdat de kleppendeksel in de zelfde lijn als de neus loopt.

En daarom vind ik het juist niet uitzien dat ie schuin ligt in een achterwieltrekker. Het feit dat het carter schuin ligt zie ik alleen als ik eronder lig.

Als je steunen zelf kan maken, dan kun je de versnellingspook ook aanpassen hoe je maar wil.

Voor webers zijn spruitstukken verkrijgbaar zowel voor in rechte positie, als schuin.

[rquote=1909018&tid=145814&author=louwe 16 klepper][rquote=1908450&tid=145814&author=ben-limo-16v]Als je de motorsteunen van een 1.8s gebruikt ligt de motor 7 graden naar links gekanteld en is het reservoir van de 1.8s carter recht t.o.v. de vooras. Je kan hem ook recht leggen door middel van zelf motorsteunen te maken en hem met het kleppendeksel recht leggen (oogt mooier, maar dat is persoonlijke smaak). Als inlaat heb ik een SFI-vervanger van een xe gebruikt, alleen hierbij moet je wel even je luchttemp. sensor ergens anders plaatsen.[/rquote]

tjah dat rechtleggen

t is net wat je wilt;):o

of een vlak kleppen deksel en een schuinstaant carter

en een bak die iets schuin hangt en dus je pook ook;)

of bak en carter hangen netjes recht en t kleppendeksel

staat iets schuin;)

ik zelf kies bij een xe of let voor een iets schuin kleppen deksel;)

zo is de motor ontworpen en bedoeld

heb ook inlaat spruitstuk gehad voor dubbele webers

dat was zo geformd dat de carburateurs vlak hangen

dus rekening gehouden met de hoek van de xe;)

ook in een voor wiel aandrijver ligt die onder een hoek

enkel valt dat amper op omdat die er dan dwars inligt;)

[/rquote]

Het valt bij een voorwieltrekker niet op, niet omdat ie 'dwars ligt' maar omdat de kleppendeksel in de zelfde lijn als de neus loopt.

En daarom vind ik het juist niet uitzien dat ie schuin ligt in een achterwieltrekker. Het feit dat het carter schuin ligt zie ik alleen als ik eronder lig.

Als je steunen zelf kan maken, dan kun je de versnellingspook ook aanpassen hoe je maar wil.

Voor webers zijn spruitstukken verkrijgbaar zowel voor in rechte positie, als schuin.

@BlitzKicker wrote:Hoe ist met de Manta gesteld? Ben benieuwd naar de progressie! :thumb

Daar ben ik weer even.

Momenteel even druk met m'n nieuwe daily,

kon voor een mooie prijs een golf 3 gti kopen, die ik even klaar aan het maken ben.

Zocht een betrouwbare mooie daily, en kon deze kopen. Wel met wat werk, maar dat heb ik er graag voor over.

Komende zaterdag reis ik af richting Lemele, om een 3:67 asje op te halen bij Danny (zojuist even aan de telefoon gehad).

Adapterplaten en schijven liggen klaar, dus dan kan ik me daar eens even mee bezig gaan houden.

@twan: haha, jij ook hier, dat gaat wel lukken hoor. Jij ook succes met de nieuwe aanwinst :thumbup

@BlitzKicker wrote:Hoe ist met de Manta gesteld? Ben benieuwd naar de progressie! :thumb

Daar ben ik weer even.

Momenteel even druk met m'n nieuwe daily,

kon voor een mooie prijs een golf 3 gti kopen, die ik even klaar aan het maken ben.

Zocht een betrouwbare mooie daily, en kon deze kopen. Wel met wat werk, maar dat heb ik er graag voor over.

Komende zaterdag reis ik af richting Lemele, om een 3:67 asje op te halen bij Danny (zojuist even aan de telefoon gehad).

Adapterplaten en schijven liggen klaar, dus dan kan ik me daar eens even mee bezig gaan houden.

@twan: haha, jij ook hier, dat gaat wel lukken hoor. Jij ook succes met de nieuwe aanwinst :thumbup

emieleke, stalen staartstuk gaat ook niet meer lang op zich laten wachten :)

hoop ze over een weekje of 2 een keer klaar te hebben :thumb

emieleke, stalen staartstuk gaat ook niet meer lang op zich laten wachten :)

hoop ze over een weekje of 2 een keer klaar te hebben :thumb

Zo, even een topic uit 't stof trekken!

De zomerperiode zit er weer op en de dagen worden weer korter!

Dus des te meer tijd om weer wat tijd voor de Manta vrij te maken.

Allereerst heb ik vorige week een nieuwe compressor gekocht (Ofja, nieuw, 1988.. een andere dus king: ) waar ik in de toekomst nog veel profijt van ga hebben denk ik zo.

Bij die koop in zat tevens een zandstraal kastje met afzuiging.

Even 2 foto's:

foto0135j.jpg

foto0136k.jpg

Deze heb ik vanavond helemaal in orde gemaakt voor gebruik, dus hier gaan we binnenkort de kleinere onderdelen mee stralen :thumbup

Dan de manta, die weer in 't spit hangt voor de laatste hand aan de bodem. Hier zat helaas nog 1 plekje waar ik niet tevreden over was, dus dat doen we dan ook meteen maar goed! + dat ik de branstofleidingen etc vast klaar kan gaan leggen.

foto0140v.jpg

Vervolgens de 1:3,67 as tevoorschijn getoverd die ik een tijdje terug bij Danny mee heb genomen, en begonnen met het klaar maken hiervan!

foto0139f.jpg

De nieuwe Girling klauwen (golf 3 gti/vr6) lagen ook op de plank, icm een setje Pagid blokken:

foto0142h.jpg

foto0143c.jpg

foto0144t.jpg

En tot zover de vorderingen!

De revisie van de motor zal 1 dezer dagen ook wel op gang gaan komen, als de as zover klaar is en ik alle revisie spulletjes binnen heb. Ben nog aan het twijfelen over het 1 en ander.

Zo, even een topic uit 't stof trekken!

De zomerperiode zit er weer op en de dagen worden weer korter!

Dus des te meer tijd om weer wat tijd voor de Manta vrij te maken.

Allereerst heb ik vorige week een nieuwe compressor gekocht (Ofja, nieuw, 1988.. een andere dus king: ) waar ik in de toekomst nog veel profijt van ga hebben denk ik zo.

Bij die koop in zat tevens een zandstraal kastje met afzuiging.

Even 2 foto's:

foto0135j.jpg

foto0136k.jpg

Deze heb ik vanavond helemaal in orde gemaakt voor gebruik, dus hier gaan we binnenkort de kleinere onderdelen mee stralen :thumbup

Dan de manta, die weer in 't spit hangt voor de laatste hand aan de bodem. Hier zat helaas nog 1 plekje waar ik niet tevreden over was, dus dat doen we dan ook meteen maar goed! + dat ik de branstofleidingen etc vast klaar kan gaan leggen.

foto0140v.jpg

Vervolgens de 1:3,67 as tevoorschijn getoverd die ik een tijdje terug bij Danny mee heb genomen, en begonnen met het klaar maken hiervan!

foto0139f.jpg

De nieuwe Girling klauwen (golf 3 gti/vr6) lagen ook op de plank, icm een setje Pagid blokken:

foto0142h.jpg

foto0143c.jpg

foto0144t.jpg

En tot zover de vorderingen!

De revisie van de motor zal 1 dezer dagen ook wel op gang gaan komen, als de as zover klaar is en ik alle revisie spulletjes binnen heb. Ben nog aan het twijfelen over het 1 en ander.

met die compressor kriegde wat gedoan :afro

met die golf 3 klauwen gaat toch net iets makkelijker als met 4 :jerry

met die compressor kriegde wat gedoan :afro

met die golf 3 klauwen gaat toch net iets makkelijker als met 4 :jerry

Ja die compressor doet ze werk wel!

Klauwen zitten aardig naar me zin nu ja. Al moet ik wel 1 kleine shim tussen de as-flens & adapterplaat zetten. Zit net niet goed gecentreerd boven de schijf, maar daar ga ik me morgen weer weer even mee bezig houden! :thumbup

Ja die compressor doet ze werk wel!

Klauwen zitten aardig naar me zin nu ja. Al moet ik wel 1 kleine shim tussen de as-flens & adapterplaat zetten. Zit net niet goed gecentreerd boven de schijf, maar daar ga ik me morgen weer weer even mee bezig houden! :thumbup

Aantal weken verder alweer.

Helaas niet al teveel kunnen doen, mede doordat er nog een project van m'n zusje loopt hier thuis.

We zijn bezig met de restauratie van haar 77'er golf 1. Aangezien deze helaas een deadline heeft vergt dit momenteel dus veel tijd!

Maar tussendoor wil ik nog wel eens de tijd nemen voor mijn eigen zaakjes :D

De achteras is inmiddels helemaal kaal geschuurd & gestraald geweest.

Is daarna voorzien van een laag Corroles (roest werende menie) En is daarna in kleur gezet!

foto0175u.jpg

Traverse is gestraald & verstevigd op de nodige plaatsen en daarna ook in kleur gezet.

Uploaded with ImageShack.us

De remklauwen van zowel de vooras als de achteras zijn rood geworden.

Niet omdat ik een wannabe 'tjoener' ben, maar omdat ik de kleur rood lekker af vind steken bij de kleur die de auto straks gaat krijgen :thumb

Aangezien de achteras nu (op het watt-link deksel na) klaar is, dus alvast begonnen met het verstevigen van de voorterrein.

En tot zover!

Aantal weken verder alweer.

Helaas niet al teveel kunnen doen, mede doordat er nog een project van m'n zusje loopt hier thuis.

We zijn bezig met de restauratie van haar 77'er golf 1. Aangezien deze helaas een deadline heeft vergt dit momenteel dus veel tijd!

Maar tussendoor wil ik nog wel eens de tijd nemen voor mijn eigen zaakjes :D

De achteras is inmiddels helemaal kaal geschuurd & gestraald geweest.

Is daarna voorzien van een laag Corroles (roest werende menie) En is daarna in kleur gezet!

foto0175u.jpg

Traverse is gestraald & verstevigd op de nodige plaatsen en daarna ook in kleur gezet.

De remklauwen van zowel de vooras als de achteras zijn rood geworden.

Niet omdat ik een wannabe 'tjoener' ben, maar omdat ik de kleur rood lekker af vind steken bij de kleur die de auto straks gaat krijgen :thumb

Aangezien de achteras nu (op het watt-link deksel na) klaar is, dus alvast begonnen met het verstevigen van de voorterrein.

En tot zover!

Terug
Naar boven