• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta c20let

Haha, en zo is da.

Hier nog een paar foto's van wat kleine dingetjes.

foto0177o.jpg

foto0178o.jpg

godnondeju wat een schitterend staartstuk :jerry :jerry

haha nu gaan we letterlijk gelijk op :thumb

Wedstrijdje doen wie de assen t eerst in de lak heeft? :-P :-P

Heb vandaag bij Krause nog effe wat spullen besteld om de assen helemaal af te maken zover, remleidingset, clipjes, t-stuk, middellager en rubber, diff pakking en keerring enz.

godnondeju wat een schitterend staartstuk :jerry :jerry

haha nu gaan we letterlijk gelijk op :thumb

Wedstrijdje doen wie de assen t eerst in de lak heeft? :-P :-P

Heb vandaag bij Krause nog effe wat spullen besteld om de assen helemaal af te maken zover, remleidingset, clipjes, t-stuk, middellager en rubber, diff pakking en keerring enz.

Haha, dan ben ik toch bang dat jij gaat winnen! Ik moet de halve voortrein nog verstevigen namelijk, en stralen.

Heb net een bestelling voor de motor weg gedaan.. Stalen koppakking, acl lagertjes, arp boutjes etc etc etc.

En mss wordt er binnenkort een intercooler + slangensetje voor me besteld.

Dus voor deze maand is 't budget even op :thumb

Haha, dan ben ik toch bang dat jij gaat winnen! Ik moet de halve voortrein nog verstevigen namelijk, en stralen.

Heb net een bestelling voor de motor weg gedaan.. Stalen koppakking, acl lagertjes, arp boutjes etc etc etc.

En mss wordt er binnenkort een intercooler + slangensetje voor me besteld.

Dus voor deze maand is 't budget even op :thumb

Hey emiel-manta ik ben ook bezig om een c20 let in een kadett c te leggen maar ik vindt nergens plannen

van de motorsteunen zodanig dat ik ze zelf kan maken, kan jij mij misschien verder helpen.

Voor de rest heb ik alles gelezen en al uw fotos bekenen en het ziet er allemaal heel goed uit.

De achterste klauwen heb ik dezelfde maar de voorste heb ik genomen van een calibra turbo + de schijven ook.

De achteras heb ik ook met een 3.67 verhouding en een oplopende sper van ZF.

Een intercooler moet ik nog kopen maar ik weet niet hoeveel liter inhoud ik moet nemen heb jij misschien een idee?

Groeten Kevin

Hey emiel-manta ik ben ook bezig om een c20 let in een kadett c te leggen maar ik vindt nergens plannen

van de motorsteunen zodanig dat ik ze zelf kan maken, kan jij mij misschien verder helpen.

Voor de rest heb ik alles gelezen en al uw fotos bekenen en het ziet er allemaal heel goed uit.

De achterste klauwen heb ik dezelfde maar de voorste heb ik genomen van een calibra turbo + de schijven ook.

De achteras heb ik ook met een 3.67 verhouding en een oplopende sper van ZF.

Een intercooler moet ik nog kopen maar ik weet niet hoeveel liter inhoud ik moet nemen heb jij misschien een idee?

Groeten Kevin

Hoi Kevin,

De motorsteunen durf ik je helaas niets over te zeggen.

Ik weet niet in hoeverre dit gelijk is aan een manta-voortrein.

Ik maak gebruik van origineel manta 1.8 motorsteunen.

Heb helaas maar 1 set, en weet er zo ook geen te liggen.

Misschien zou je het eens aan Ben_M kunnen vragen, weet niet wat hij nog heeft liggen en misschien kan hij je hiermee verder helpen.

Intercooler heb ik de volgende voor:

http://www.txautosport.co.uk/medium-alloy-front-mount-universal-turbo-intercooler-151-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

In princiepe mag je een maat kleiner monteren, maar op deze manier laat ik wel ruimte, mocht ik straks verder gaan met opvoeren.

Jou remmen voor de voorzijde zijn ook goed hoor. Ben_M hier op het forum, bouwd dezelfde setup in zijn manta, en gaat ook met calibra turbo remmen rijden!

Succes met je project, en mocht je vragen hebben dan probeer ik ze daar waar mogelijk gewoon te beantwoorden :thumb

Hoi Kevin,

De motorsteunen durf ik je helaas niets over te zeggen.

Ik weet niet in hoeverre dit gelijk is aan een manta-voortrein.

Ik maak gebruik van origineel manta 1.8 motorsteunen.

Heb helaas maar 1 set, en weet er zo ook geen te liggen.

Misschien zou je het eens aan Ben_M kunnen vragen, weet niet wat hij nog heeft liggen en misschien kan hij je hiermee verder helpen.

Intercooler heb ik de volgende voor:

http://www.txautosport.co.uk/medium-alloy-front-mount-universal-turbo-intercooler-151-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

In princiepe mag je een maat kleiner monteren, maar op deze manier laat ik wel ruimte, mocht ik straks verder gaan met opvoeren.

Jou remmen voor de voorzijde zijn ook goed hoor. Ben_M hier op het forum, bouwd dezelfde setup in zijn manta, en gaat ook met calibra turbo remmen rijden!

Succes met je project, en mocht je vragen hebben dan probeer ik ze daar waar mogelijk gewoon te beantwoorden :thumb

Ik weet wel dat het voortrein van een kadett C anders is als van een manta.

Voor zover ik het weet gebruiken de c-kadett turbo rijders aan de ene kant een manta 1.8s motorsteun, en aan de andere kant een Omega motorsteun, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verder heb ik geen calibra turbo remmen, maar vectra 2000 remmen, dat is hetzelfde als astra/vectra/kadett GSi.

Weet niet ofdat dit in de toekomst afdoende is, anders komen er min. 4 zuiger klauwen op, met grotere schijven, huidige zijn die van barry (sniksnak hier op het forum) en dat zijn 260x24 geventileerde schijven die plug 'n play passen.

Achter heb ik op de as golf 4 klauwen met bmw E30 schijven zitten, maar deze gaat in de toekomst wss weg, ik ga namelijk bezig met een BMW E30 achteras onder de auto pas maken.

Ik weet wel dat het voortrein van een kadett C anders is als van een manta.

Voor zover ik het weet gebruiken de c-kadett turbo rijders aan de ene kant een manta 1.8s motorsteun, en aan de andere kant een Omega motorsteun, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verder heb ik geen calibra turbo remmen, maar vectra 2000 remmen, dat is hetzelfde als astra/vectra/kadett GSi.

Weet niet ofdat dit in de toekomst afdoende is, anders komen er min. 4 zuiger klauwen op, met grotere schijven, huidige zijn die van barry (sniksnak hier op het forum) en dat zijn 260x24 geventileerde schijven die plug 'n play passen.

Achter heb ik op de as golf 4 klauwen met bmw E30 schijven zitten, maar deze gaat in de toekomst wss weg, ik ga namelijk bezig met een BMW E30 achteras onder de auto pas maken.

Zeer weinig tot op heden.

Ben afgelopen week pas begonnen aan de revisie van de c20let.

Carosserie ben ik wel al wat verder mee, maar nog niets noemenswaardigs al zeg ik het zelf.

Komt allemaal goed, met de tijd ;)

Zeer weinig tot op heden.

Ben afgelopen week pas begonnen aan de revisie van de c20let.

Carosserie ben ik wel al wat verder mee, maar nog niets noemenswaardigs al zeg ik het zelf.

Komt allemaal goed, met de tijd ;)

Terug
Naar boven