• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

@ivartje wrote:nou had ik een setje tellers gezien van FK automotive zou ik deze kunnen gebruiken icm de raid hp Olietemperatuur- en drukadapterset die achter je oliefilter komt ??

Zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Ik heb immers ook een ander merk meters dan het merk van de adapter.

net 2 carterpannen in ontvangst mogen nemen van HAASJE17 voor de oliedruksensor, THNX!! :thumb

zaterdag ga ik eerst weer de stadslichten erbij op aansluiten,dan gaat dit topic een tijdje op inactief want:

de rest (oliedruksensor en rembloksensoren) ga ik vervangen met de APK want:

pas geleden de koppakking vervangen,olie gewisselt dus vind ik zonde om nu al er nieuwe olie in te gooien

remblokken moeten met de apk vervangen worden (dit was al een advies punt afgelopen keer) dus dan voor de apk als er nieuwe remblokken op gaan,sluit ik ook gelijk de remsensoren aan

(Heb een hekel aan dubbel werk :jerry)

wat ik binnenkort wel ga doen is een oliedruk/olietemperatuur meter (FK automotive) aansluiten en een spaghetti spruitstuk 4>2>1 + sportkat plaatsen,hiervan houd ik jullie op de hoogte!

Mvg Ivar

Ja ik zal t even nakijken zodra t binnen is! En alsnog bedankt he!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Nou na een haat-liefde verhouding met de lampencontrole-module kan ik nu eindelijk melden dat dit hele systeem klaar is en werkend!

Volgende stappen (van eerst naar laatst):

Spaghetti spruitstuk icm heatwrap en sport-katalysator

Olietemperatuur meter A-stijl (FK automotive)

Oliedrukmeter A-stijl (FK automotive)

De laatste sensoren vht MID systeem aansluiten (dit word pas gedaan als de apk-datum nadert) :

Oliedrukmeter MID systeem

Rembloksensoren MID systeem

Dan is het MID systeem compleet werkend en af

Keep you guys updated!

nou vandaag de meters voor op de a-style binnengehad!

Meters zijn van FK-automotive en de sensoren + oliefilteradapter van raid hp

maar nu dacht ik dat het niet compleet was want volgens het doosje van me oliefilteradapter moeten er 2 sensoren bijzitten:oliedruk en olietemperatuur,dit zijn de 2 sensoren die erbij zaten:

Foto-K6YYNJC8-D.jpg

2 koperen staafjes?? lijkt mij logisch dat 1tje voor de olietemperatuur is natuurlijk maar dan moet 1 vd 2 een oliedrukmeter zijn?? lijkt mij dat die er niet zo uit zien??

volgens het doosje moeten ze er zo uitzien??:

Foto-BCS4FYKS-D.jpg

hij lijkt er ook niet echt op dus ik neem aan dat het de verkeerde is??

Zo te zien hebben ze 2 temperatuursensoren geleverd. Voor oliedruk moet je de linkse op de foto nog hebben. Wordt meestal geleverd bij de oliedrukmeter, niet bij de adapter. Was bij mij in ieder geval zo.

Let op Ivar, de ring heb ik ooit apart aangeschaft. De tekening is dus niet van de meters zelf. Ik heb toen de tijd 2 van die sensoren gehad maar je krijgt idd nog een oliedruksensor van me :thumb

@TWA: had t gelezen ja thnx !

maar waar die 2 sensoren voor zijn,zijn me nu duidelijk:

1 is er voor de olietemperatuur en die moet ik in me oliefilter-adapter zetten

1 is er voor me kvs temperatuur,maar waar moet ik die dan weer inzetten? kan ik dat signaal niet afpakken van me sensor die nu al naar me tellerklok gaat?

maar ze zien er alle 2 wel hetzelfde uit? hoe weet ik welke voor de olie is en welke voor de kvs? of maakt dat geen verschil? zijn ze allebei hetzelfde dan?

gr

maakt geen verschil... reageren beide op een bepaalde temp die weer wordt vertaald door je meters in graden celcius. Helaas gister geen tijd gehad naar mn garage te gaan, ga er zo langs. :thumb

Ja maar waar moet ik de kvs sensor op aansluiten dan?? En kan ik die niet afpakken vht signaal wat nu naar me tellerbak gaat??

@ivartje wrote:Ja maar waar moet ik de kvs sensor op aansluiten dan?? En kan ik die niet afpakken vht signaal wat nu naar me tellerbak gaat??

denk niet dat dat werkt... de kabel vanuit de teller is een voedingsdraad en de sensor de weerstand, de weerstand bepaalt de spanning en de spanning bepaald weer de meterstand (R=U/I) dus wanneer je dit draad aftapt naar een meter, wijkt de weerstand ook af, wat dus een foutief meterstand weergeeft...

@ivartje wrote:Ja maar waar moet ik de kvs sensor op aansluiten dan?? En kan ik die niet afpakken vht signaal wat nu naar me tellerbak gaat??

In een KVS Adapter ;) deze zet je tussen je motor en je radiateur.

kvsadapter_zpse8c2b225.jpg

gisterenavond een spaghetti spruitstuk+racekat in ontvangst mogen nemen (thnx to mckaamos):

Foto-XIWGAMCH-D.jpg

Foto-HKHUJ4LI-D.jpg

let niet op de boodschappen haha!

Nou vandaag was het weer zaterdag...en zaterdag betekent hier nationale sleuteldag :jerry na wat geklooi om het spruitstuk er op te krijgen zit hij er op!

Foto-R4V4LZ8C-D.jpg

netjes hittenband eromheen gewikkeld icm RVS ty-wraps

wat jeukt dat spul trouwens :argue

zicht van onderen:

Foto-O4GZ6GQZ-D.jpg

EN de 2 werkpaarden samen die het leuke motertje nog veel leuker maken!

Foto-JDUICPNM-D.jpg

Wat een verschil zeg met die spaghetti!! hij pakt nu al voor de 3000 toeren goed op en hij trekt tot de top hard door! echt geen seconde spijt van gehad!

Next to do:

Meters aansluiten op de A-stijl maar hier zal wat langere tijd overheen gaan

Mvg Ivar

Terug
Naar boven