• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn ascona 2.0n 1979 project

Vandaag even proef gereden met de ascona en moet zeggen dat hij echt lekker klinkt en ook steeds beter begint te lopen na wat aanpassingen. Nu eerst een komplete 63 mm regelen en dan maar eens verder met synchroon stellen.

Hier nog ff een foto met de daily drive.

14nol0y.jpg

Leuke ascona, atssen staan 'm goed :thumbup

Mooie focus ook!

Mijn vrouw ziet een focus wel zitten maar dan een knal oranje rs :wors

@martin< focus mk1 heb ik naar gekeken toen ik mijn eerste ford st kocht, toen toch gegaan voor een fiesta st. moet eerlijk zijn dat ik daar nooit geen spijt van heb gehad tot ik een bus over het hooft zag.

@2000, ik kan het je vrouw zeker aanraden alleen moet je wel rekening houden met een paar liter meer in de maand. verder echt een machtige machine die elke keer weer een glimlach op je gezicht tovert.

maar nu weer terug naar de ascona,

zaterdag ga ik een irmscher sport spoiler voor de achterklep ophalen en heb ik 63mm uitlaat gevonden die opgestuurd word. word dus weer vervolgt

de week is twee avonden oud en bijde avonden mooi met de ascona aan de gang geweest.gister maar ff beetje de bitumen uit de wielkasten gehaalt en vandaag kwam als verrassing mijn uitlaat binnen. ding er onder geknutselt. geprobeert te starten,accu dood. die staat aam de lading en dan morgen maar eens kijken wat ie doet. ook heb ik een vacuummeter geregeld om de dellorto,s af te stellen.

ik heb vandaag de vacuüm meter aangesloten op mijn carburateurs. nu viel de druk wel exact gelijk weg maar bleef bij stationair draaien het vacuüm niet exact gelijk. kan dit in de afstelling van de lucht/brandstof mengsel liggen of in toch de afstelling van de gaskleppen. het gaat om de dellorto dhla 40mm

Ik weet niet of er iemand is die mij kan helpen maar ik heb een elektronische ontsteking gemonteerd en die aangesloten op de volgende manier.

Zwart(geschakelde +) aan de + van de bobine

Groen zat aan de bobine en aan dat zwarte kastje onde de bobine

Bruin aan de carrosorie.

Nu heb ik gemeten dat op die geschakelde +12 volt op staat.

Ik heb ook de bobine + zwarte kastje over gezet van mijn kamaraad zijn kadett 2.4 maar had dan ook geen vonk.sluit ik iets niet goed aan of kan dat geval wat in de olipomp gaat ook kapot zijn. Omdat hij niet wil vonken

EINDELIJK loopt ie. De ontsteking anders aangesloten en hij loopt stukken beter als met de contackt punten. Nu laten afstellen en dan een tijdje knallen

Na dat het hier een jaar stil is geweest. Word het tijd om het stof er maar eens af te blazen.

Na dat ik de auto weer apk gekeurt heb ben ik op zoek gegaan naar een getrag 240. Deze heb ik tijdens de winterstalling gemonteerd.

Na dat ik via het forum een sport front spoiler heb gekocht is er een balletje aan het rollen gekomen. Omdat de spoiler een paar reparatie puntjes had heb ik afgesproken met een oud klasgenoot dat die kwam kijken of hem kon repareren. Nu is gister die jongen geweest en die vroeg waneer ik de hele

auto ging spuiten. Tijdens een kop koffie ff overlegt hoe en wat en daar kwam uit dat hij dat wel kon redden voor de bouwvak. Dus nu wol aan de bak on de carrosorie kaal te maken en kompleet blank te maken.

ik ga proberen om foto,s toe te voegen

@rvkasper wrote:EINDELIJK loopt ie. De ontsteking anders aangesloten en hij loopt stukken beter als met de contackt punten. Nu laten afstellen en dan een tijdje knallen

al vaker gehoord dat die elektronische ontsteking veel verschil maakt, zal ik ook es voor moeten kijken voor mijn 1300s

zo na en week of drie in de stof en de schuurmiddelen is dan eindelijk de ascona op de meeste plaatsen kaal.

een poging om de groene lak te schuren was niet echt een succes want deze was extreem hard

Album=EULQOSIL

toen een lap thinner op het dak gelegd om te kijken wat er gebeurde

Album=EULQOSIL

en zo het hele dak aangepakt

Album=EULQOSIL

na de groene verf te zijn kwijt geworden de grondlaag er gewoon af kunnen schuren zonder al te veel moeite

Album=Q8IZNPXV

Album=Q8IZNPXV

alle grondverf moest er al ivm roest onder de grondverf

Album=EULQOSIL

vrijdag en zaterdag worden de eerste delen strak gemaakt dan zal ik meer foto's plaaten

(mochten de foto's niet werken hoop ik dat iemand daar beter mee is dan ik)

@rvkasper wrote:zo na en week of drie in de stof en de schuurmiddelen is dan eindelijk de ascona op de meeste plaatsen kaal.

een poging om de groene lak te schuren was niet echt een succes want deze was extreem hard

Foto720-BKDYIIGU.jpg

toen een lap thinner op het dak gelegd om te kijken wat er gebeurde

Foto720-ZZ4RLH4G.jpg

en zo het hele dak aangepakt

Foto720-4AR4HMJJ.jpg

na de groene verf te zijn kwijt geworden de grondlaag er gewoon af kunnen schuren zonder al te veel moeite

Foto720-XGOBMCAE.jpg

Foto720-YTOS6XHJ.jpg

alle grondverf moest er al ivm roest onder de grondverf

Foto720-ITYJ7MBZ.jpg

vrijdag en zaterdag worden de eerste delen strak gemaakt dan zal ik meer foto's plaaten

(mochten de foto's niet werken hoop ik dat iemand daar beter mee is dan ik)

Vnv gaan we weer verder met strakmaken. Planning is dat ie voor de bouwvak in in de verf gaat. Ik ga vnv weer foto,s proberen te plaatsen. De kleur word 308 singiaal groen. En dan opgebouwt in sport uitvoering

Van het weekeinde maar eens aan de slag gegaan met wat andere delen

Project koplamp

Album=D4K8NXDO

Project dynamo

Album=D4K8NXDO

Verder komt morgen de spuiter weer langs om verder te gaan met strak maken en gaat begin juli de cabine in om de epoxi te spuiten en de motorruimet en zo uit te spuiten

In ben echt knetter slecht met die dingen. Snap der echt niks van. Ligt dat toevallig aan mijn album. Nl of aan mij zelf

Ben bang aan jou,bij mij gaat Mijn Album perfect.

Foto aanklikken,dan heb je aan de zijkant een soort kettingschakel logo staan.

klik dat aan dan komt er in de foto allemaal klik links te staan,kies die voor het plaatsen op forum.

Dan kopieren en plakken in het opel forum

Terug
Naar boven