• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

pomp gaat pas pompen als je start

denk dat die van de dynamo in de ronde stekker zit (vermoed ik dus ffies doormeten of evt vanaf de dynamo kijken )

AAAAAAAAHHHHH!!!!! EINDELIJK!!!! HIJ LOOOOOPPPPTTTT!!!!!!:o:o:o:o:o

:P

Tja, zo'n geschiedenis van een zoon krijgen ondertussen, vakanties, werk, enz. enz.. En dan ook nog geen eigen garage of brug, geen luchtgereedschap, een gereviseerd blok zonder ook maar iets uit een onbekende auto, alle onderdelen verzameld van allerlei verschillende type auto's en bouwjaren.... En dat voor een eerste keer een C20XE inbouwen, ik ben HEEL BLIJ NU!!!

Allen hier SUPER bedankt voor het mij bijstaan in dit project.:wors

Het was dus uiteindelijk niet alleen een kwestie van wat draadjes, vond het al beschamend, ik een electrotechnicus die uiteindelijk hulp nodig heeft met de bedrading...:P

Het was dus aan het eind van het verhaal, toen hij vonkte, de pomp liep en alles goed leek dat hij toch geen benzine kreeg. De 'toevoer leiding spoot benzine uit als ik hem even los draaide, maar als ik het drukmeter ventiel indrukte kwam er niets, de bougies bleven droog, snapte er geen snars van. Slangen dus toch verkeerd om! Ja WEET IK VEEL!:sleeping Logisch dat een drukregelaar aan het einde van de brandstofgallerij zit, maar ja, dat is achteraf praat...

Nu nog een hoop dingen afwerken voor ik er echt mee ga rijden.

Ik moet nog een andere uitlaat, de remmen beter ontluchten, hij moet nog uitgelijnd worden, draadboom mooi aftapen, het luchtinlaat filter goed vastzetten.... Dan nog grondig schoonmaken! En een keer de lak mooi polijsten en misschien blanke lak erover heen laten spuiten om hem ook langduriger mooi te houden...

mooi dat is loopt he

toch nog t een en ander aan de info gehad

(wilde bijna zaterdag nog langskomen om m ff te starten als t niet lukte :P

origineel gepost door jblfreak

mooi dat is loopt he

toch nog t een en ander aan de info gehad

(wilde bijna zaterdag nog langskomen om m ff te starten als t niet lukte :P

Heel erg bedankt inderdaad!! En wat betreft langskomen, dat mag altijd hoor! De koffie staat klaar!:P

Foto's, tja, schaam me nog een beetje voor het rommeltje wat het nu is, die komen er zeker als het een beetje opgeruimd is allemaal...

Ok, effe een heel klein stukkie de straat uit gereden en terug.

Ik had 'm eerst al even een paar minuten laten lopen, wat loszittende delen van het koelsysteem nog vastgezet. :hmmz Oeps.... Toen moest ik even en bakkie leut hebben, daarna weer gestart en hem omgekeerd in de straat.

Maar toen ik weer een paar minuten later ging 'rijden' merkte ik dat hij wel redelijk snel warm liep.... Compressie maar eens gemeten en die is prima, dus zal wel mijn verbeelding zijn dan? Omdat hij natuurlijk al een beetje warm was.... Het zal misschien wel angst zijn waardoor het allemaal sneller warm lijkt te worden, normaal ga je gewoon rijden en nu sta ik er natuurlijk met mijn dikke neus bovenop...:P

Wat me ook opviel is dat hij niet echt lager dan 2000 toeren wil lopen, ook niet als hij warm is. :hmmz Wel stabiliseert de temperatuur op de meter keurig in het midden, ook de thermostaat doet het, want de radiateur bleef eerst nog koud en ineens werd hij toch warm/heet...

De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?

onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

origineel gepost door mayhem

onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

Ok, thanks man! :wors

Het zou wel eens kunnen dat die na drie jaar stil liggen gewoon vast zit natuurlijk!:P

Ik zal eens kijken....

origineel gepost door Vinci

De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?

als deze sensor niet aangesloten zat zou hij uit eigen ervaring helemaal niet moeten starten.

gaskabel ff beter afstellen? :cool:

origineel gepost door Prikkie

gaskabel ff beter afstellen? :cool:

Nee, nee.... dat zou ook tè makkelijk zijn heh. Daar dacht ik natuurlijk als eerste aan, die is het niet helaas...:(

of hijtrekt ergens valse lucht dat kan ook!!stappenmotor wil ook nog wel eens blijv

en hangen als ie lang stil heeft gestaan! het probleem zou ook inderdaad in de gasklep kunnen zitten hoor!zou even met een bus remmen reiniger langs alle lucht slangen spuiten om er zeker van te zijn dat ie geen valse lucht trekt ergens(wel met beleid natuurlijk he)en dan even de gasklep reinigen ook zou de stappen motor uit voorzorg gereinigd kunnen worden!!

Ben net even met de remmenreiniger aan de gang gegaan... lijkt niet op een lucht lekkage...

Ging naar de automaterialen zaak hier in Hilversum (Vos) en vroeg om een bus, of doe er maar twee ook... Gast:" Waarom niet een hele doos?!"...

Dus ik zeg:"Die is gek!":D

Een bus is €5,50, een doos met twaalf bussen €17,50!! :vertag Ik met een grote doos onder m'n arm naar buiten....:P

Heb dus maar even een hele bus reiniger in de inlaat gespoten, vanavond eens checken wat het op heeft geleverd...

das overal, dat rare gedoe met de remreiniger prijzen.

maar je hebt een hele bus in de inlaat gespoten, en gaat vanavond kijken??

dan doet ie niets or, dan is t allang verdampt:P

Tja, dacht ik ook al... maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol...:P

Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

origineel gepost door Vinci

Tja, dacht ik ook al... maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol...:P

Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

je moet gewoon de motor stationair laten lopen, en rond de inlaat spuiten. gaat ie dan hoger lopen, dan heb je een lek.

maar reinig eerst ff je stappenmotor, die is het 9 v/d 10 keer.

Ja, ik had al met lopende motor gecheckt, lijkt niet op een lek want het reageerde er totaal niet op...

Ok, heb de stappenmotor maar even los gehad, die beweegt denk ik wel, ziet er goed gangbaar uit in elk geval.

MAAR ik had de stekker van de klopsensor en stappenmotor gewisseld!!! Ik WIST al met aansluiten dat dit misschien verkeerd zat, want ze passen er zo op...:sleeping

Dus hierna liep hij al lager stationair, effe boven de 1500... Maar goed, dat lijkt me nog steeds wel hoog. Hij begint bij rond de 2000 en zakt dan wel wat in, dus er gebeurt wel wat...:hmmz

Misschien is de temperatuursensor gewoon stuk natuurlijk, heb ik al eens eerder gezeik mee gehad met een 1.4i blok...

En de pakking onder de SFI bak ziet er niet geheel fris meer uit, dus die ook maar vernieuwen in elk geval. :agent

origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)

LHM:checken:

> Massa controleren: (stekker los)

- meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu - de weerstand

- deze moet NUL zijn

> voeding meten: (stekker los / contact aan)

- meet tussen pin-3 en accu - de spanning

- deze moet 5volt zijn

> Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)

- meet tussen pin 2 en 4 de spanning

- gesloten klep: 0,1 - 0,3volt

- volledig geopende klep: 4.5 - 5volt

Willem

De weerstand die ik daar meet is 12 ohm, maar effe een nieuwe draad trekken denk ik. Ook op pen 2 en 4 meet ik geen verhoogde spanning bij een open gasklep....:thumbdown

Maar dat heeft weer te maken denk ik met iets anders wat ik heb ontdekt. :o

De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden... Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa...:hmmz

e6BEp.jpg

Dit morgen maar eens even uitzoeken, en nog wat meer dingen nameten... Kwam namelijk ook een mooi overzichtje tegen in de vraagbaak van temperaturen en weerstandwaarden voor de temp. sensor, en de ohmse waarde van de nullastdraaisteller (de stappenmotor dus...):cool:

Ik denk dat ik na dit avontuur een hoop mensen kan helpen electrische problemen op te lossen met hun C20XE...:angel

Terug
Naar boven