• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

OK, de gasklepschakelaar doet het nu goed en het stationair is weer wat naar beneden, maar nog steeds meer dan 1000 toeren....:hmmz

Als ik de LMM los trek gaan trouwens wel ineens de toeren flink omlaag...

Ok, knippercode 12 en 31 komt er uit... niets aan de hand dus volgens de zelfdiagnose....:hmmz

Ik moest maar eens alles gaan afwerken en ermee gaan rijden!:afro

Met lopende motor is de knippercode alleen 12, en als ik hem van zelfdiagnose af haal is na het starten gelijk het motormanagement lampje uit...

Dus het ziet er naar uit dat ik alleen spoken zie en dat alles gewoon goed is!!:afro

Ook al lijkt me het stationair toerental wat hoog met 1000-1100, maar het zal mijn verbeelding wel zijn, hij scheurt ook als een malle!!:D

Ik had me zo voorgenomen om wat foto's te maken, maar de pech duivel sloeg weer eens toe. Ken je dat, je gaat naar je klus plek met allerlei ideeën in je hoofd van wat je gaat doen en dan gebeurt het.... ineens zie je een ander groter probleem...

Goed, ik had net lekker getankt, godzijdank maar 25 liter (voorgevoel denk ik, normaal gooi ik hem vol) en ik ging dus een mooie in rubber opgehangen beugel maken voor mijn benzinepomp, want die bleek toch wel een irritante herrie te produceren... Ineens zag ik bij de flotter deksel dat er een druppel aan de leidingen hing. Eerst denk je dan aan een scheurtje in de slang, of een verrotte klem, maar nee, er zat kennelijk een klein gaatje in mijn laswerk op de retour leiding...:(

Kut! Dus een grote bak eronder van 30 liter, half uur later was de tank pas leeg....:mad: Dus de flotter dop eruit en gaatje gelast, ding er weer in, LEKT INEENS DE HELE *&@!@#$%^& DOP!!! :swear Pakking ietwat verdroogd, geen nieuwe in de buurt, moest ook nog naar huis...:swear dus de flotter dop vergrendeling pallen ietsjes naar binnen gebogen om wat meer druk op de pakking te krijgen dan maar... Eindelijk droog!

Eenmaal thuis zegt m'n meissie dat ik enorm stink....:puke Gek heh!!

Maar goed, ik heb nu een prachtige beugel voor de pomp en het werkt ook nog verrekte goed!! Ding is nagenoeg muisstil nu! Althans, het komt niet boven de herrie van de 16 klepper uit! :jerry

Ook eerder op de dag de bekabeling wat gefatsoeneerd, erg opgeknapt... Maar het zelfde liedje. Eerst hangen alle draden los door de motorruimte te bungelen, brandstofrelais aan een tiewrapje , kabels bijn mekaar gebonden zodat ze de V-snaar niet raken en alles werkte super. Na het 'fatsoeneren startte hij ineens niet meer!! Geen foutcode... lekker dan!! Geen brandstofdruk.... Zat er dus gewoon een rotte soldering op het start relais!!:mad:

Daarvoor de remmen.... dagen lang steeds opnieuw een rondje ontluchten, maar kon steeds nog zo het pedaal tot op de vloer intrappen. En ineens twee dagen geleden lukte het! Ik had écht goede remdruk! Betere volgorde aangehouden ook, langste leiding eerst... En bij rem 3, de voorrem dacht ik nog zat vloeistof in het tankje te zien, maar schijn bedriegt, er zit een randje in dat tankje en de vloeistof gaat onder druk er uit via het achterste gat... Ineens hoor ik een slurpend geluid... hele %^$&*(*(:swear systeem weer vol met lucht!! Nu inmiddels na drie keer ontluchten weer een beetje remdruk, maar nog steeds niet super...

Het is zo lekker als alles goed gaat, erg leuke hobby, maar als het tegen zit kan ik er goed zat van zijn ook!!:fy1

Morgen die remmen maar eens bij de garage laten ontluchten, en meteen uit laten lijnen...:agent

Dan is het echt de hoogste tijd voor wat foto's...:kewlpics

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)

LHM:checken:

Willem

De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden... Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa...:hmmz

Dat komt me ergens bekend van voor........ :hmmz

Houd 'm in de gaten, die gasklepschakelaar !

origineel gepost door CommoCruiser

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)

LHM:checken:

Willem

De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden... Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa...:hmmz

Dat komt me ergens bekend van voor........ :hmmz

Houd 'm in de gaten, die gasklepschakelaar !

Hee, das toevallig!

Hij was trouwens bij mij niet stuk. Heb hem open gemaakt en kwam er toen achter dat het klikje voor de schakelaar die stationair maakt wat meer kracht nodig heeft. Maar hij kon zelfs in de uiterste stand geen klik maken... Heb via een kennis binnenkort een ander compleet gasklephuis, kan ik eens vergelijken en hopelijk er achter komen wat er nou aan de hand is...:hmmz

Het ietsjes te hoge stationair toerental wat hij nu heeft is trouwens te wijten aan het luchtfilter. Er zit een semi open luchtfilter op nu, had hem er eens af gehaald en mijn hand op de slang gelegd en dan krijg ik met gemak een normaal toerental... Er is dus sprake van te veel 'flow'....

Iemand een idee of dit te modificeren is door de stappenmotor aansturing te wijzigen?:wors

Ok, wat plaatjes!!:kewlpics

De ophanging van de benzinepomp:

7k8FG.jpg

Mooi in rubber:

CHMGJ.jpg

En hele dikke tiewraps:

rDMJn.jpg

DQxRn.jpg

cb1Ds.jpg

9Muqq.jpg

Dit zal allemaal vast veel mooier en beter nog kunnen, maar laat mij er nou trots op zijn...:jerry

Dan onder de motorkap:

7UWC3.jpg

k6nb3.jpg

iY0mA.jpg

En nog wat foto's van de remmen:

mFPIj.jpg

WwnHd.jpg

JC5qm.jpg

cpjbL.jpg

De ontluchtingsset::P

iZwv4.jpg

De hoofremcylinder:

7MM8Z.jpg

3oiDv.jpg

22mm:

ofwxf.jpg

LXbOZ.jpg

Ok, het nèt iets te hoge stationair toerental is nu ook gefixt. Een of andere debiel had dus ooit aan de stelschroef van de gashevel gedraaid waardoor hij niet in z'n nul positie kon komen, verklaart ook gelijk waarom de gasklepschakelaar niet klikte in de stationair stand...

iAitO.jpg

origineel gepost door wes155

hey vinny,ziet er goed uit....maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!

Ja zeker wel...:( Daar moet ik dus even naar op zoek, maar als ik voel dan is het blok boven de carterpan helemaal droog, de oliedruk is ok, lijkt er op dat de carterpan op de pakking een beetje lekt. Er waren ook wat boutjes op de pan die er niet verder in wilden.:cry

Lijkt me het handigst als ik hem een keer op de brug heb om die boutjes er even uit te halen en een M6 tapje er effe doorheen te halen....:agent

Er zijn toch een hoop dingen wel slecht afgewerkt aan dit blok hoor, maar hij loopt echt super mooi, geen getik of wat dan ook...Niet eens als hij nog koud is...:wub

kan ook de ring zijn in de pomp voor de oliekoelerleidingen

maar een advies ...neem altijd originele filters voor de olie.deze is van spidan?

kan ook de keerring zijn of oliepomp pakking

hebben deze motoren wel eens meer last van

ik hoop voor je van harte dat dat niet het geval is

zou ook kunnen idd,maar als t de oliepomp is,is dat toch geen probleem?maar lijkt me sterk want vinci heeft een revisie blok toch?

Het is een revisie blok, heb hier ergens de bonnen liggen. Heeft daarna 1500km gemaakt nog in een Astra, die door roestproblemen naar de eeuwige jachtvelden moest...

Maar ik heb al een hoop dingen gezien die niet goed vast zaten, dus ik zou er niet raar van op kijken als het een kwestie is van iets aandraaien. Moet toch maar proberen er gauw achter te komen wat er aan de hand is...

Binnenkort gaat hij de brug op voor een nieuwe uitlaat, misschien dan gelijk eens even kijken...

Het gutst er niet uit of zo, het is af en toe een drupje, maar ja, mag natuurlijk niet....

Had trouwens vandaag met het afstellen het stelschroefje op de gasklep zo laag dat hij nauwelijks wou blijven lopen, dus weer ietsjes omhoog. Maar vergat even de gasklep schakelaar opnieuw af te stellen Dus ineens met rijden had ik weer 2000-3000 toeren stationair...:sleeping Ging me weer vreselijk zorgen maken natuurlijk, voor zo iets simpels!:P

Maar moet me waarschijnlijk meer zorgen maken over de olie lekkage...

Misschien zo er eens even onder kruipen en kijken of er iets los zit, of waar het ongeveer vandaan komt....

oliepomp lijkt me sterk omdat dan bij iedere omwenteling olie naar buiten gegooit word en dat merk je wel hoor!

!ik had zelfs mn wiel en hele subframe nat maar dat is in ergste geval ...ook merkte ik dat met afremmen omdat dan de olie op de uitlaat kwam en begon te roken en ruiken natuurlijk...

zou gewoon s een nieuwe filter erop zetten en goed insmeren met gebruikte olie goed aandraaien

kan t probleem al op gelost zijn misschien!!

Lijkt niet bij het filter zelf vandaan te komen, bij een vlugge blik leek het nog het meest op de carterpan pakking...

Trouwens nog steeds een toerental probleem... Hij zakt regelmatig in nu tot erg lage toeren stationair (600-700) en gaat dan soms ineens als een malle pendelen tussen 3000-3500 toeren...

Dan zet ik hem uit en 5 min. later weer aan en dan is hij weer keurig 900-1000...:wtf

Toch eens een andere stappenmotor proberen?:hmmz Heb ik alleen niet liggen... Iemand in de buurt misschien waarvan ik er even een kan lenen?

Hey bedankt voor het aanbod! Alleen weet ik niet waar je woont in Zuid Holland, maar ik vind het nog een beetje eng om lange afstanden te rijden met de Kadett...:(

Ik zou trouwens al een heel eind geholpen zijn als iemand een foto heeft of kan vertellen hoe de klep in de stappenmotor in rust moet staan.:wors

Bij die van mij zit er een klein kiertje en als je hem beweegt met de hand gaat dat kiertje eerst dicht en draai je hem door het punt heen dat hij helemaal gesloten is dan gaat hij pas helemaal open... Klopt dit?!:hmmz

Ik zie ook dat er een afgezegeld inbus stelschroefje op zit... denk om het rust punt van de klep af te stellen... :hmmz

Terug
Naar boven