Dank je!

En ik dank nogmaals iedereen hier op het forum die zo geweldig geholpen heeft!!:wors Heb een hoop hulp gehad van twee Limburgers, die wisten me veel te vertellen over de kleurtjes van de bedrading en wat voor onderdelen ik het beste kon nemen...:wors
Ik had twee dagen hulp met sjouwen, maar heb zelf al het denkwerk moeten doen... Uiteindelijk zelfs in mijn eentje het blok erin geplaatst. Dat was een lange en zware dag moet ik zeggen. De hulp was toen even niet beschikbaar.
Ik moet zeggen dat het ook erg zwaar was zonder brug en luchtgereedschap, maar best wel te doen. Ik zou het nu in een fractie van de tijd kunnen.
Zowieso is het vervangen van een blok voor een zelfde blok niet heel veel werk, maar een compleet ander blok vergt wel een stuk meer aanpassingen...
Ik kan zeker aanraden een donor auto er naast te houden, dat had ik dus niet, sterker nog, het shoppen voor onderdelen van allerlei verschillende auto's heeft een hoop extra tijd gekost...
Een 1300 hoeft niet veel ingewikkelder te zijn, is afhankelijk ook van het bouwjaar. Mijn 1990 1.4i had een hoop dingen die het makkelijker zouden maken dan mijn 1987 1.8s. Namelijk een benzinepomp in de tank vanaf de bovenkant (onder de achterbank) Die kun je dan zo van een Astra gebruiken... En wat de bedrading betreft, daar zaten al overal van die stekkertjes op met vocht dichtingen. Aan de andere kant moet je wel weer meer aan de wiel ophanging doen, zoals stabi stangen, schokbrekers, aandrijfassen, veerpoten, tellerbak...enz...
Ouder bouwjaar garandeerd ook dat je geen Kat nodig hebt, zelfs geen lambda sensor....
Ik ben wel enorm blij met de rij eigenschappen nu van de wagen, want ik heb zowat alles nieuw...
-C20XE blok met F20 bak
-Bilstein B6 schokbrekers en Spidan (originele) veren
-Nieuwe toplagers
-Achter as met schijven en torsiestang
-Geventileerde schijven voor
-Nieuwe hoofdremcylinder in 22mm, zoals het hoort op een GSI 16V
-Stuurbekrachtiging
-Nieuwe wiellagers rondom
-GSI schakel mechanisme
-Motor ophang rubbers met ruitenkit er in
-Nieuwe Dunlop SP Sport Fastresponse banden
Er komt nog een nieuwe uitlaat op, maar ik moet eerst mijn olie lekkage verhelpen, ben gister bezig geweest met het openen van het blok en wat dingen al gedemonteer.... Hoop gauw te kunnen rijden en eindelijk Andre Botter er een RVS uitlaatsysteem onder te kunnen laten zetten...:agent
Die hoofremcylinder wordt niet altijd gedaan, maar schijnt wel echt 22mm horen te zijn. Met een 20mm remt het ook wel, maar er wordt minder vloeistof verplaatst en geeft te veel druk. De grotere klauwen zit namelijk veel meer inhoud in, grotere diameter zuigers....
Succes man!:afro