• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

hier een filmpje van het starten:

in dit voorbeeld springt hij maar kort aan. als je gas bij probeert te geven slaat hij gelijk af. De startmotor draait ook erg zwaar terwijl de accu toch echt helemaal opgeladen van de lader komt (70ampere accu), de motor is ook lopen uitgebouwd en laat zich met de hand erg goed ronddraaien, maar dat is maar even bijzaak. Ik ben echt ten einde raad :( ben nu al 3 dagen met kabelwerk bezig

De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor

Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:

1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.

(als je automaat kabelboom hebt)

heb je die al doorverbonden ?[/quote]

Hoef niet, nog beter het originele startsignaal (zwart/rood) van de auto rechtstreeks op de startmotor. (kleine)

hier poging 2:

je hoort duidelijk dat hij normaal begint te lopen maar daarna inzakt. ik heb in dit filmpje de pomp even over het contact gelegd omdat ik 100% zeker wilde zijn dat hij ten alle tijden meeliep

[youtube:26wjdbru]

@Jigsaw wrote:Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker

Welke multiestekker. Ik denk dat hier de fout zit.

De dikste rood/blauwe van de ronde multiestekker (naast ECU) moet naar de voeding van de benzinepomp.

Op het moment dat je de sleutel los laat, valt ook deze spanning weg?, en krijgt ie geen brandstof?

Ja, de rode kabel op dat blokje bij de rembekrachtiger is toch de voeding van de benzinepomp of ben ik nu gek? want als ik die doorverbind met de 12v over contact loopt de pomp ook bij het op contact zetten

Maar jo, de voeding van de benzinepomp in de monza is toch een rode kabel die bij de rembekrachriger de motorruimte inkomt? Daar zit hij op aangesloten

Als ik zo kijk op het filmpje lijkt mij dat die geen brandstof meer krijgt. Brandstof druk !

Als de ontsteking er mee stopt valt de motor gelijk uit en dat doet die niet hij valt langzaam stil. ( volgens het geluid op het filmpje ).

Probeer eens wat Ron zegt trek de benzine aanvoerleiding los en stop die slang is in een emmer dan kan je zien of die zijn druk houd !

Zit het brandstof filter niet verstopt ?

Vanmorgen weer even gestart. hij deed het, althans dat dacht ik! Hij liep bijna 15 seconden normaal zoals het hoord, dus ook met het loslaten van de contact sleutel, maar hij begon iets.in toeren te zakken dus ik wilde naar de motorruimte lopen om wat gas bij te geven maar inmiddels was.hij al zover gezakt dat hij weer uitviel

Dat vraag ik mij ook af als ik zo die foto zie :hmmz

Dat die er nog op gelopen heeft sta ik nog van te kijken, oke starte en weer afslaan !

Maar je hebt de oorzaak dus gevonden dat kunnen we nu met zekerheid zeggen :thumb

De dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor

Ron,

de Injectoren kan bijna niet want hij loopt even goed en dan valt die terug, dan zou het alleen nog de aansturing naar de injectoren kunnen zijn maar dan moet de spanning langzaam terug vallen, en dat is dan echt vreemd, dan heb je sluiting in de aansturing of de computer zelf is overleden !!!

Jigsaw,

Kijk eens of de massa van je injectoren wel goed vast zit !!!

hier poging 2:

je hoort duidelijk dat hij normaal begint te lopen maar daarna inzakt. ik heb in dit filmpje de pomp even over het contact gelegd omdat ik 100% zeker wilde zijn dat hij ten alle tijden meeliep

[youtube:26wjdbru]

Ja, de rode kabel op dat blokje bij de rembekrachtiger is toch de voeding van de benzinepomp of ben ik nu gek? want als ik die doorverbind met de 12v over contact loopt de pomp ook bij het op contact zetten

Drukregelaar op de injectiebuis maar eens wisselen dan? Als de pomp loopt hoor ik wel de benzine door de galerij stromen

Als ik zo kijk op het filmpje lijkt mij dat die geen brandstof meer krijgt. Brandstof druk !

Als de ontsteking er mee stopt valt de motor gelijk uit en dat doet die niet hij valt langzaam stil. ( volgens het geluid op het filmpje ).

Probeer eens wat Ron zegt trek de benzine aanvoerleiding los en stop die slang is in een emmer dan kan je zien of die zijn druk houd !

Zit het brandstof filter niet verstopt ?

Bij gasbijgeven valt hij ook in 1x weg. of hij verzuipt lijkt wel, of krijgt geen benzine meer. als je een half uurtje wacht, loopt hij weer even fatsoendelijk. de leidingen heb ik getest, maar als ik ze loshaal zit er nog erg veel druk op de aanvoer, hoort dat?

Dat vraag ik mij ook af als ik zo die foto zie :hmmz

Dat die er nog op gelopen heeft sta ik nog van te kijken, oke starte en weer afslaan !

Maar je hebt de oorzaak dus gevonden dat kunnen we nu met zekerheid zeggen :thumb

Jup druk blijft gelijk, en heeft gewoon gelopen. blok heeft wel een jaar stilgestaan, wel droog in een garage. volgens het OHF heb ik een stekker verwisseld; drehzahlgeber en leerlaufstellung??? drehzahlgeber, is dat de krukaspulsgever?

Dat is de 3polige stekker van de krukassensor, is zo'n zelfde stekker als van de gasklep of volgens hun stationair-toerentalregelaar. Maar in dat geval zou die helemaal niet moeten lopen.

Dus denk ik niet.

Terug
Naar boven