• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

volledig mee eens maar ik vind ook dat de ruitenwissers goed moeten zijn ruitenvloeistof moet vries bestandig zijn en zeker zo belangrijk de ruiten moeten ijsvrij zijn zie nog veel mensen rondrijden met alleen een stukje ruit vrij gemaakt

Jupzz, daar ben ik het ook mee eens, en dat is dan bij mij allemaal in orde...

ruiten schoon, en spiegels schoon, dat is het belangrijkste wat er is..

Bij de vrachtwagen maak ik met dit weer de spiegels wel 5 a 6x per dag schoon!!

iedere dag de ruiten schoon maken, en in de ruitensproeiertank van de truck zit het hele jaar winter vloeistof, daar ik altijd in de winter bijvul met winter vloeistof (25 liter gaat er in).

Willem

Winterbanden is een genot, dat ben ik met iedereen eens, ik heb ze ook onder mn BMW liggen. Maar... de grootste factor, als het op rijvaardigheid aankomt, is de mens zelf!

Die kun je niet veranderen, ook al heb je de beste winterbanden eronder liggen die er zijn.

En ik ben ook van mening dat je ook met zomerbanden goed in de winter kunt rijden, als je maar weet wat je doet en je gemak maar houd

gr's Rico

Waarom discussie zomer/winterbanden? gebruik je gezond verstand,rij met beleid, heb verantwoordelijkheidsgevoel en RESPECT voor een ander.

Wat Duitsland betreft laat hun toch gek doen wil dat zeggen dat wij moeten meedoen?:argue Dan hadden we hun beter

hun zin gegeven 70 jaar geleden dan waren we nu ook Duitser en niks anders gewoon dan een politiestaat.

De automobilisten vandaag de dag kunnen niet meer rijden, veel te snel bang!!!

En als er iemand sneller wil rijde dan uw 30km/u ga effe naar de rechterbaan en hinder deze mens niet of is dat tegenwoordig zo moeilijk geworden?

IK zou zeggen neem eens een voorbeeld aan de meeste vrachtwagenchauffeurs hoe zij ff gas lossen of een seintje geven aan een collega die sneller wil/kan dat hij erover mag. :angel

Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.

Tja.... met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool...... :puke

aangezien iedereen zo fel is heb ik mijn mening aangepast!

winterbanden verplichten! pas dan zien alle mensen die nu zeggen dat het geen zak uitmaakt dat het wel degelijk uitmaakt.

eerst even de foute chinese rommelbanden verboden maken. en invoeren die regel maar!

AMEN!!!!!

k rijd ook gewoon op me zomer banden en geen last

t zal best wel schelen daar niet van maar als je een beetje normaal doet heb je ook geen last

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door stillekracht

Winter banden hebben al effect als de tempratuur 10 gr of daaronder is

je kan ze de iedere winter de hele winter gebruiken, en je zomerbanden slijten niet, dus daar doe je ook langer mee.

Je moet alléén een bedrag van 400 euries investeren, en wat is dat nu op een mensenleven.

Dat zeg ik, ik was 126 euro kwijt voor 2 Vredestein Snowtrac's 3, DE winterband!!

dus voor 260 euro heb je een extra setje banden...

Willem

goeie winterband maar wat een klereherriemaker

snowtrack 2 was stiller

origineel gepost door MONSTERCORSA

waarderloos topic zoek een leven :cry

kansloze reactie!!

winter bandje en met verstand rijden!

grtz

origineel gepost door Opelkees

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door stillekracht

Winter banden hebben al effect als de tempratuur 10 gr of daaronder is

je kan ze de iedere winter de hele winter gebruiken, en je zomerbanden slijten niet, dus daar doe je ook langer mee.

Je moet alléén een bedrag van 400 euries investeren, en wat is dat nu op een mensenleven.

Dat zeg ik, ik was 126 euro kwijt voor 2 Vredestein Snowtrac's 3, DE winterband!!

dus voor 260 euro heb je een extra setje banden...

Willem

goeie winterband maar wat een klereherriemaker

snowtrack 2 was stiller

erg geruisloos is ie niet nee, maar rijd wel goed!!

meeste geluid maakt ie overigens in natte condities..

en ik heb geen last van het geluid!!

Willem

Originally posted by stillekracht

Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.

ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!

origineel gepost door redmanta

Originally posted by stillekracht

ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!

Carmageddon was anders verdomd gaaf :P :jerry

wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil...... Heeft niets met winterbanden te maken, maar in mijn ogen meer met de onervarenheid van de gemiddelde automobilist. Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.

i ga voor die ene keer dat het hier sneeuwt echt geen winterbanden kopen.

@ redmanta:

Je zult verbaast zijn hoeveel mensen er meer aan 't uiterlijk van hun wagen spenderen, in plaats van veiligheid en of onderhoud

origineel gepost door 2000

wat een bull shit, winterbanden verplichten. Als het hier 1 keer een beetje sneeuwt/ blaadjes vallen/of het is te warm dan valt het hele land stil...... Iedereen scheit in zijn broek met de daarbij bijbehorende voorzichtigheid.

Gelukkig dat ik niet iedereen ben...

Winterbanden hebben VELEN voordelen, en niet alleen op sneeuw en ijs!!

en ja het rijdt een stuk prettiger, maar ja ik zie wel dat de mensen die GEEN ervaring hebben met winterbanden, dan ook de enige zijn die zeggen dat het Bullshit is..

En onervaren Speelt een grote rol, het zijn ook de onervaren welke het meest op de zomerbanden blijven rijden..

zo onstaan er dus ongelukken door onervarenheid en dan minder correctie vermogen door minder grip..

zoals al eerder geschreven:

Sneeuw rijden is niet extreem langzaam rijden, zodat je in schijnveiligheid zit, maar juist gang maken en SNELHEID houden, rustig verplaatsen van banan en in bochten

meer is het niet, en regels gelden voor zowel zomer als winterbanden, alleen zal je op winterbanden FLINK meer grip hebben..

Willem

@wim-v6 zeker waar!

tis wel goed voor de verkoop van winterbanden dit weer:thumbup ze vliegen eruit bij ons alle gebruikte sets ca15 verkocht in een 2 weken en dan nog alle nieuwe sets

Voor je het weet is de zon daar, smelt alles weg en komen

de graspleintjes weer tevoorschijn.

De vogeltjes vermaken zich terug in de plasjes op de stoep

tewijl je je bolide aan het opblinken bent voor je ritje langs

de lang gestekte wegen

Boink! Boink! Boink! Hardcore Baby loeit uit de speakers

Vrooom uit de 16 kleppers

Ik kan haast niet wachten

Terug
Naar boven