• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel c kadett coupe opknappen poging 2

tom Kadettielac

Post weinig
hallo

ik heb halverwegen december 2010 een c coupe gekocht via marktplaats, deze wil ik vervolgens weer helemaal netjes maken.

ik begon in augustus 2010 door een coupe aan te schaffen, met de bedoeling deze op te knappen, maar toen ik een ongeluk kreeg en ik de auto ging demonteren bleek er weinig eer meer aan te behalen, dus ging ik opzoek naar een andere koets ,maar in plaat daarvan kocht ik een complete coupe, waar nog geen laswerk aan is verricht.

wel een beetje zij schade omdat de kadett in de vangrail heeft gehangen.

dus de ideale basis om op te knappen.

p181210104201.jpg

p1812101256.jpg

hier fotos van de bodem
p1812101909.jpg

p181210190901.jpg

p1812101910.jpg
wanabe fred flinstone

p1912101435.jpg

p1912102017.jpg

de motor compleet met vooras en bak gedemonteerd.

p2012102147.jpg

p2012102151.jpg

zo ,de afdruk van de vangrail waar de vorige eigenaar tegen had gezeten weer grotendeels terug in model geklopt.

en geen plamuur eronder he, dat werkt perfect zo

p2112102221.jpg
voorfront en keienvanger gedemonteerd

p221210215501.jpg
binnescherm uitgestukt

een gedeelte van het benodigde plaatwerk is binne gekomen van arta parts.

p2312101826.jpg

p2312102237.jpg
dorpel verwijdert

p231210223701.jpg
achterwielkast ook uitgestukt

p2312102301.jpg
wielrand moet iets groter uitgeslepen worden ,en binnenkuip word gedeeltelijk vervangen

Heej Tommie

succes met je nieuwe koets en ik hoop dat deze beter is als de vorige

ik ga het volgen

Heej Tommie

succes met je nieuwe koets en ik hoop dat deze beter is als de vorige

ik ga het volgen

Dit is toch een C1 aan het kenteken te zien of niet. Zo ja zou ik er ook weer een orginele snuit op zetten.

mooie basis, dat weer wel..

Dit is toch een C1 aan het kenteken te zien of niet. Zo ja zou ik er ook weer een orginele snuit op zetten.

mooie basis, dat weer wel..

[rquote=1823323&tid=139004&author=GTS2.2DTI]Dit is toch een C1 aan het kenteken te zien of niet. Zo ja zou ik er ook weer een orginele snuit op zetten.

mooie basis, dat weer wel..[/rquote]

jah idd auto is van 76 , maar ik houd de c2 neus.

de planning is om de auto weer blauw maar dan metallic te laten spuiten, met de c2 sierstrips en chroome raamlijsten. eigelijk net als mijn vorige maar dan in topstaat.

p0910101624.jpg

zo volgende week vrij dus zat tijd om vooruitgang te maken:D

[rquote=1823323&tid=139004&author=GTS2.2DTI]Dit is toch een C1 aan het kenteken te zien of niet. Zo ja zou ik er ook weer een orginele snuit op zetten.

mooie basis, dat weer wel..[/rquote]

jah idd auto is van 76 , maar ik houd de c2 neus.

de planning is om de auto weer blauw maar dan metallic te laten spuiten, met de c2 sierstrips en chroome raamlijsten. eigelijk net als mijn vorige maar dan in topstaat.

p0910101624.jpg

zo volgende week vrij dus zat tijd om vooruitgang te maken:D

p2612101828.jpg
wat zit daar nou weer onder het dashboard, een nepspin

p2812101346.jpg
rottigheid bij het ruitenwissermotortje in de buurt

p2812101524.jpg

p281210134601.jpg
de accubak en a stijl versteviging eruit geslepen

p2812101650.jpg

p2812102147.jpg
andere accubak erin gelast.

zo juist ook nog binnen wielkuipen voor achter en een rechtse A stijl besteld ,wanneer die binnen zijn kan ik daar mee verder. morgen gaa ik aan het front beginnen, en de traverse die achter de keien vanger zit gaa ik ook vervangen omdat die flink in elkaar zit.

p2612101828.jpg
wat zit daar nou weer onder het dashboard, een nepspin

p2812101346.jpg
rottigheid bij het ruitenwissermotortje in de buurt

p2812101524.jpg

p281210134601.jpg
de accubak en a stijl versteviging eruit geslepen

p2812101650.jpg

p2812102147.jpg
andere accubak erin gelast.

zo juist ook nog binnen wielkuipen voor achter en een rechtse A stijl besteld ,wanneer die binnen zijn kan ik daar mee verder. morgen gaa ik aan het front beginnen, en de traverse die achter de keien vanger zit gaa ik ook vervangen omdat die flink in elkaar zit.

Ok Tom, bedankt voor je info over het lasapparaat. Weet al wat meer in welke richting ik moet gaan zoeken. Suc6 met je project verder. Ik blijf het volgen. Prachtig om te zien hoe de oudere generaties Opel in leven worden gehouden! :thumb

Ok Tom, bedankt voor je info over het lasapparaat. Weet al wat meer in welke richting ik moet gaan zoeken. Suc6 met je project verder. Ik blijf het volgen. Prachtig om te zien hoe de oudere generaties Opel in leven worden gehouden! :thumb

dankje wel daan.

iedereen nog de beste wensen voor 2011!!.

ik ben opzoek naar een deurpennen demontage gereedschap.

weet iemand waar ik zoiets kan kopen? laat me iets weten.

ik ben bij de Technische Centrale voor automaterialen en gereedschap geweest maar die man zij dat hij daar niks meer voor kon krijgen, maar ik denk eerder dat hij gewoon verrekte om verder te kijken als zn neus lang was.

Terug
Naar boven