• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten

oke dan weet ik dat thx rekord staat weer op wielen vandaag motor zit er kompleet in bedrading ook van de week de benzine tank eruit halen was ergens lek boven op de tank eerst trekhaak zit ook in de weg tank en trekhaak gelijk maar laten stralen op et werk en spuiten gr baboe

hoi kom tot de conclussie dat hij tog te ver naar beneden staat de voorkant ivm met de zware motor staat nou tog wel erg laag wat zou ik hier aan kennen doen gr baboe

hoi gisteren proberen te starten motor gaat rond maar ik hep geen prik op de bobine en er achter gekomen dat ik een draad over hept blauwrood die uit de computer komt had ze allemaal gelabeld maar die kon ik niet meer tereug vinden dus dat wordt weer moeilijk hep wel prik bij de computer kwa bedrading daar hep ik niet soveel verstand van iemand wijze raad gebruik gewoon de origenele kabel boom zat er bij die andere ook op ? gr baboe

Blaauwrood gaat naar de brandstofpomp.

Deze motor draait op Motronic.

Dit injectiesysteem is zo in je auto in te bouwen.

Zwartgeel naar je geschakelde plus

Groen naar je toerenteller.

Blaauwrood naar je brandstofpomp.

Bruinblaauw naar je motormanagement lampje. (let op dit is een geschakelde massa. Dus plus naar het lampje en de bruinblaauw als massa gebruiken)

Verder zijn er nog wat massa en constante plus kabel die je aanmoet sluiten maar die spreken voor zich.

Massa op inlaatspruitstuk en constante op Plus accu, plus startmotor of plus dynamo. Wat het beste past qua kabel lengte.

Succes.

Mooi project.

iemand toevallig een schema bij de hand van de bedradingen vanaf de computer ? zou wel handig zijn zodat ik efe verder ken puzelen gr baboe

hoi hep natuurlijk weer problemen met het starten had alles 1 op`1 aangesloten met labels van de donor rekord maar wil helaas niets doen hep een filmpje gemaakt over de probleempjes mischien iemand nog wat tips voor me brandstof gr baboe

hallo al 2 wkn niks gedaan aan de rekord maar van het weekend weer verder nog een deal gemaakt van deze omega wat ik er meegaat doen weet ik nog niet het is een omega a bj 1991 2.4 i automaat km stand 130.000 km staat ook op de nap apk sept binnen heel netjes nooit in gerookt paar plekjes op de buiten kant maar is geen nieuwe meer rijdt zeer goed geen rammel te horen

ja die zocht ik ook een tijdje geleden kon er gewoon niet aankomen moet wel zeggen dat deze super rijdt

hoi nou de rekord start was 1 draad die geen plus kreeg maar oke dat ook weer achter de rug moet nou efe aan de uitlaat wat doen dan weer maar verder met schuren laswerk bijna klaar nog 1 wielrand aflassen gr baboe

Terug
Naar boven