• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Klopt, maar de ET waardes weet ik niet. Ik weet wel dat mijn eigen atssen er niet onder kunnen omdat er een manta as onder zit. Maar dat duurt geen weken meer :P

mm mooi want ik heb op mijn station ook een manta as.dus bij mij moeten ze dan ook passen.en welke maat banden heb je

want ik zat juist te twijfelen om ze te verkopen omdat ik dacht dat ze te breed waren:hmmz

nog effe manta a of manta b as:hmmz

origineel gepost door pipo

mm mooi want ik heb op mijn station ook een manta as.dus bij mij moeten ze dan ook passen.en welke maat banden heb je

want ik zat juist te twijfelen om ze te verkopen omdat ik dacht dat ze te breed waren:hmmz

nog effe manta a of manta b as:hmmz

Geen idee, maar als ik mijn atssen er onder zet dan steken ze aan beide kanten erg ver uit, met een kadett as heb ik dat niet

even hier een berichtje van jaja de oude eigennaar van jou nog zeer mooie kadett.:D

je hebt al met mijn zoon gemaild maar nu heb ik zelf maar een account aangemaakt.

leuk dat ik naar eind 2008 nog weer de kadett terug gevonden heb was eigenlijk al die tijd uit zicht.

niet alleen op forums maar ik ga ook veel meetings af en hij was nergens te vinden. mijn nieuwe c kadett coupé is nu bijna klaar .

wel jammer dat je alles weer van chroom wil maken dat zwarte maakte hem net af ! maarja smaken verschillen en dat is maar goed ook.

hoe zit dat nu eigenlijk met dat lpg zit dat er nu nog op of is dat er uit?

origineel gepost door geetjecoupeetje

even hier een berichtje van jaja de oude eigennaar van jou nog zeer mooie kadett.:D

je hebt al met mijn zoon gemaild maar nu heb ik zelf maar een account aangemaakt.

leuk dat ik naar eind 2008 nog weer de kadett terug gevonden heb was eigenlijk al die tijd uit zicht.

niet alleen op forums maar ik ga ook veel meetings af en hij was nergens te vinden. mijn nieuwe c kadett coupé is nu bijna klaar .

wel jammer dat je alles weer van chroom wil maken dat zwarte maakte hem net af ! maarja smaken verschillen en dat is maar goed ook.

hoe zit dat nu eigenlijk met dat lpg zit dat er nu nog op of is dat er uit?

Het gas zit er niet meer in, vlak voordat ikm 'm kocht is er apk op gegaan, en ik denk dat daarom de gehele installatie afgekoppeld was. Bij aankoop zat alleen de (volle!) gastank er nog in. Ik vind het op zich niet erg, ben niet zo'n gas fan.

Het vernaderen van de auto gaat nog een tijd duren, dus je kan 'm diverse meetings nog in (jouw) originele staat bekijken. Ik ga zelf ook diverse meetings af, dus we komen elkaar vast nog wel eens tegen

leuk dat ik hem dan nog eens kan bekijken.

wij gaan naar sevenum ,eefde , opelteamoost is onze eigen meeting .

gaan ook nog naar opn en voor de rest zien wij nog wel.

best gek dat die zonder lpg gekeurd is en wel op kenteken staat normaal krijg je hem er dan niet door de apk.

maar jij bent eerst weer twee jaar verder!

leuk dat ik hem dan nog eens kan bekijken.

wij gaan naar sevenum ,eefde , opelteamoost is onze eigen meeting .

gaan ook nog naar opn en voor de rest zien wij nog wel.

best gek dat die zonder lpg gekeurd is en wel op kenteken staat normaal krijg je hem er dan niet door de apk.

maar jij bent eerst weer twee jaar verder!

Staat het gas op kenteken? heb ik daar dan overheen gekeken? gelijk even de papieren pakken :wtf

[edit] klopt!!! Staat wel op de papieren. Kan alleen niet vinden of de 2.4 ook mee gekeurd is?

2.4 staat idd niet op kenteken dat hoeft niet voor de apk letten ze alleen op de cilinder inhoud .

ach je moet maar zo denken als je dan toch nog lpg wil staat het al vast op kenteken.

alleen als je echt niet op gas wil gaan rijden dan zou ik hem toch weer bij de rdw om laten keuren naar benzine want anders zit je om de twee jaar met de apk dat die dan op de hoofd brandstof moet lopen in dit geval lpg.

heb zelf ook gemaild met die mensen waar jij hem van kocht over hoe en wat .

toen was de lpg er al uit en werd zonder gekeurd hoe die dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet normaal zou die dan niet goed gekeurd worden.

ps helaas zijn wij de foto's kwijt van de restauratie die pc is gecrasht waar alle foto's opstonden.

nu heb ik betere maatregelen genomen nu externe schijf voor mijn nieuwe project me coupe zie restauratie topic

2.4 staat idd niet op kenteken dat hoeft niet voor de apk letten ze alleen op de cilinder inhoud .

ps helaas zijn wij de foto's kwijt van de restauratie die pc is gecrasht waar alle foto's opstonden.

Nee, inderdaad, maar de verzekering wel als er wat geburt. En ik wil 'm laten taxeren voor de all risk verzekering, en dan wil ik alles legaal hebben. Goed dat je het zegt van de hoofd brandstof, moet ik laten veranderen, maar dat gaat bij het keuren van de 2.4 inbouw goed komen.

Jammer van de foto's, maar het is niet anders. Maar (niet voor mij, maar voor jezelf) je kan een hoop achterhalen met data recovery software.

als tank erin ligt zou ik hem mooi weer aansluiten op lpg mooi goedkoop rijden

en cih doet best goed op lpg heb het ook in de manta liggen scheelt brandstof

zou het zobizo niet van kenteken halen wil je het dr weer op koste je dat zo weer 900 euro

maar das ieders eigen

en jah ik weet ook gas is om te koken ,maar goed houd wel weer rijden naar div meetings mooi betaalbaar

origineel gepost door eddepet007

zou het zobizo niet van kenteken halen wil je het dr weer op koste je dat zo weer 900 euro

maar das ieders eigen

en jah ik weet ook gas is om te koken ,maar goed houd wel weer rijden naar div meetings mooi betaalbaar

hahaha op gas moet je koken nou ik ken enkele kookstellen die je met een benzine auto maar moeilijk bij kunt houden:P

origineel gepost door eddepet007

maar das ieders eigen

Ik heb de rest van de installatie er niet bij, maar de cih is ook niet blijvend. Er komt een 16v in met als het goed is gasklephuisen, en om dan met gas te rijden........

Ik sta er wel verbaast van hoe duur de wagen loopt. met mijn golf cabriootje deed ik een maand met een tank, nu 3 dagen :P

waarschijnlijk hebben ze die onderdelen dan zelf gehouden want toen ik met hun mailde was het er gewoon los bij.

ze zullen er wel klein geld van maken.:mad:

anders zou ik gewoon ff bellen als je het er toch bij zou willen hebben.

Na enkele weken niets anders dan genieten en grijnsen, besloten om toch het één en ander te gaan vervangen.

Ik wil zowiezo beginnen met het vervangen van de assen. Die zijn na het stralen van mijn (ex) coupé niet mooier geworden, dus alles uit elkaar, weer laten stralen (heb geen zin om te schuren), nieuwe kleur er op, en dan kan het geheel onder de sedan!!

Ik wil nog wel in de toekomst de achteras voorzien van een langere overbrenging (is nu 1600) en dan meteen een sper er in. De schijfremmen die op de bestaande as zitten worden ook opgeknapt en herplaatst.

31052010078.jpg

31052010077.jpg

31052010076.jpg

even ter vergelijking: zo was de as toen ie net klaar was :mad:

40vj9.jpg

Zodra het geheel overgezet is, dan komt de aangepaste manta as+ geheel nieuw trommelrem systeem te koop.

Ik ben dus de afgelopen 1,5 dag bezig geweest om de achteras te vervangen..... Ik wilde dit omdat ik in de veronderstelling was dat er een manta as onder zat. Na een hoop gesleutel, en de andere as zat er zo goed als onder, had ik zoiets van: hoeveel breder is zo'n manta as eigenlijk? Toen kwam ik tot de conclusie dat het as exact hetzelfde was :swear:swear:swear Op zich niet zo erg, want de mijne was gestraald, gespoten etc..... Maar ik heb zelf maar een paar km gereden met die as (10 jaar terug) en wat blijkt......hij giert behoorlijk, k#tzooi. Dus ik ga de komende dagen het oude as spuiten, en d'r maar weer onder hangen. Durf niet met zo'n gierend as naar sevenum te rijden :cry

Heb tevens de aangepaste panhardstang geplaatst, dit was waarschijnlijk ook de reden dat ik dacht dat er een manta as onder zat.......De 8J ats staken wel erg ver uit, maar achteraf gezien maar aan één kant :hmmz

imag0073o.jpg

Wel mijn doel bereikt: eindelijk kan ik mijn atssen onder de auto zien

imag0074k.jpg

imag0075h.jpg

Nee, daar ben ik na vrij lang sleutelen achter :o Maar omdat de as in eerste instantie niet in het midden stond, en daardoor de ats die ik paste erg uitstak, dacht ik dat...... ben bekaf.

Gisteravond nog langs mijn werk geweest om de steekassen af laten draaien, want de schijven pasten natuurlijk ook niet. Achteraf gezien dus alles voor niets, maar f@ck it, ben even van de straat geweest :thumbup

Maar nu nog één dillema, ik heb dezelfde velgen (7J+8J) ook in het zwart, denk dat dat beter staat, maar dan heb ik 7J voor :hmmz:hmmz

super die wit/zilveren ATSen, is eens iets anders zoals alle andere c kadettjes met de zwarte...:thumbup

Terug
Naar boven