• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

ik denk dat als je de auto rondom de ruiten gewoon origineel maakt dat de velgen beter uitkomen omdat het nu allemaal ff te zwart is moet je wel zelf mooi vinden natuulk is maar een idee:angel

origineel gepost door M~V

ik denk dat als je de auto rondom de ruiten gewoon origineel maakt dat de velgen beter uitkomen omdat het nu allemaal ff te zwart is moet je wel zelf mooi vinden natuulk is maar een idee:angel

Ik zat zelf al een tijd te twijfelen over de ruiten. Mijn probleem is dat de zwarte rand rond de ruiten gespoten is, en daardoor blijft bestaan. Dat vind ik niet mooi. Was al bij de spuiter geweest, maar die durfde het niet aan om het weg te polijsten

zou de lak die eronder zit nog goedwezen dan?

niet dat je het zelf weg gaat polijsten dat je de originele lak ook meeneemt...

ja, die is nog goed, maar durf het niet aan, ben als de dood dat ik er doorheen schuur. Op zich maakt het niet uit, er zit wat roest aan de deuren, en beginnende roest aan de parafaan. Als ik me er te erg aan ga irriteren, dan maak ik het en laat de kadett dan geheel overspuiten. Aero dak hoop ik in de tussentijd tegen aan te lopen.

Nou, vandaag de tijd genomen om de uitlaat te veranderen. Ik raakte bijna elke vluchtheuvel, en zelfs een iets bollende weg was al een probleem. Het meest zag ik op tegen het spaghettie spruitstuk, deze zat 3 cm te laag, en ik zag me alle pijpen al inkorten :mad: , wat een berg extra werk is. Maar één van de vorige eigenaren had in zijn wijsheid besloten om het gehele y-stuk los te maken, en met uitlaatklemmen weer te bevestigen. Dit bracht met zich mee dat de 2 pijpen die te laag zaten (na verwijdering van het y stuk) makkelijk een cm of 3 omhoog konden, want het gehele spruitstuk bestaat dus uit 2 delen. Y-stuk er weer op, en dat zat iig weer goed. Vervolgens het gehele tussenstuk naar de dempers met diverse delen pijp netjes gemaakt, en meteen zo strak mogelijk tegen de bodem gemaakt. Al met al heb ik zo'n 3 á 4 cm gewonnen, en dat is echt een wereld van verschil. Het y stuk lekt nu wel, maar ik ga van de week het gehele spruitstuk los nemen, en daarna gewoon dicht lassen zodat de (amateurische) uitlaatklemmen niet meer nodig zijn :D

De oude pijp die uit vrij veel losse delen in elkaar gebakken was, en veel te laag hing

1imag0016.jpg

1imag0017.jpg

1imag0026.jpg

De nieuwe zelf bouw tussen pijp, rond 63,5

1imag0023.jpg

Hier het Y-stuk, wat vast gelast gaat worden zodat de klemmen weg kunnen, en hij ook dicht is

imag0024vq.jpg

Ik zit met het zelfde probleem.

Maar ik vind je uitlaat nog laat hangen.

Ik ben momenteel nog steeds bezig met het spruitstuk in te korten en trek de 2 pijpen nog wat langer door.

Maar mijn probleem zat vooral bij de versnellingsbak.

Totaal zit ik nu 5cm van de grond.

Wel met 85/85 verlaging.

Greetz,

Bear

Het is niet goed te zien op de foto's, maar hij kán niet hoger, zit op diverse punten een halve cm van de bodem (wat me eigenlijk niet zint i.v.m. een eventuele rammel)

overspuiten kan natuurlijk ook :P

de oude uitlaat ziet er idd niet echt lekker uit:o tegenover de nieuwe daar zal wel dik geluid uit komen:wors

Ik zit een paar dagen in de ziektewet, verveel me te pletter, dus ik ben zeer op mijn gemakkie begonnen met het volgende.

Ik ben vandaag begonnen met het opknappen van mijn reserve injectie, de oude loopt niet zo lekker, en om het één en ander uit te sluiten besloten om de reserve op te knappen. De "nieuwe" heeft iets van 95.000 mee gemaakt en (de gasklep) is in veel betere staat. Heb alle boutjes meteen vervangen, en voor de rest poetsen, poetsen, en nog is poetsen. het plan is om ook de ecu, en de bedrading te vervangen, was nogal rommelig.

Als mijn gesteldheid het enigzins toe laat, dan begin ik in de loop van volgende week met het motorruim, maar weet niet of dat gaat lukken.

imag0130k.jpg

imag0131g.jpg

Ik ben de boel weer in elkaar aan het zetten, en het werd best wel (weer) een slangenzooi. Dus heb één groot stuk slang van de kachel vervangen door een stukje pijp. Nu de vraag: Aan het einde van de pijp (aangegeven gedeelte) zit normaal gesproken een T-stuk die de aan en afvoer van de kachel met elkaar verbind. Nu zal die zijn om het kachelkraantje te ontzien, maar ik vraag me af of dit echt nodig is, want dat kraantje moet de druk van het systeem toch wel kunnen hebben, of vergis ik me daar ernstig in? Rijden er hier jongens rond die (al jaren?) zonder t-stuk rijden?

Het is op zich niet zo'n probleem, behalve dat als ik een t-stuk maak, dat de pijp daarna moet worden gespoten. Ik wil namelijk geen grote/lelijke knelkoppeling, dus een eventueel t-stuk ga ik dan lassen.

imag01371.jpg

met mijn 2200 rij ik al jaren zonder een t stuk voor de kachelkraan.

het enige nadeel is, dat de kachel altijd warm wordt.

Da's een lastige, ik vind de kadett in de zomer zonder kachel al warm. morgen dus maar een t-stukje lassen. Je kraan gaat wel helemaal dicht?

kraan gat goed dicht, maar ik denk dat de druk te hoog is.

wat ik wel vreemd vindt, bij een C kadett 1600 zit ook een CIH blok, met de zelfde kachelkraan. volgens mij zonder T stuk.

Ik heb een 1600 gehad, en geen idee hoe het zat.

Maar ik heb vandaag een t-stukje gemaakt, dus da's ook weer ok.

imag0141z.jpg

Ik heb mijn injectie vervangen, en die is nagenoeg gelijk met degene die er uit kwam. Maar ik kom er niet uit. Ik heb alles aangesloten zoals ik denk dat het moet, maar dat is Blijkbaar niet afdoende. Ik heb een 4polige stekker waar alles op aangesloten zou moeten worden. Ik heb het volgende gedaan:

-zwart rood(samen met 2 witte in de stekker) op zwart rood. (Is signaal van startmotor?)

-Groen op groen (puls van ontsteking?)

-zwart op zwart wit (+via contactslot?)

Ik weet hiervan niet zeker of dit juist is, want de beschrijving van deze draadboom staat (volgens mij) niet in het CIH gedeelte.

Nu heb ik ook een klein 2-polig stekkertje vlakbij de computer, waar is die dan voor?(onderste onduidelijke foto)

En hoe moeten de stekkers op het thermostaathuis zitten, bruin op bruin (lijkt me?) maar dan hou ik 2 stekkers over, een gele en een zwarte. En de 2 connectoren die ik over hou zijn zwart. Ik weet dat als je deze lostrekt, dan valt ie uit, dus dat zou de storing ook nog kunnen zijn?

imag0147k.jpg

imag0146.jpg

imag0153.jpg

Dat lijkt mij wel ja. wd40 is niet echt compressieverhogend.

Als je diesel op de zuigers had gegooid dan was dat ook maar nietzomaar weggelopen als de zuigerveren goed zijn.

Dat blijft wel een paar uur liggen.

Denk toch dat er een stotertje heeft lopen klieren

Dat is de reden dat ik er niet helemaal zeker van ben. Ik heb de zuigers ontdaan van kool, en de (droge) wanden voorzien van een heel klein beetje wd40. Dit zou het terugkeren van de compressie kunnen verklaren. Maar wd40 is erg dun, ik heb aardig wat metingen gedaan (4 x 4 metingen), en verwacht dat als de compressie zou komen door het olielaagje dat ik dan ook wel dalende waardes zou meten (hoop ik :hmmz )

Tijd terug had ik het probleem met een slecht onderhouden vectra 16v.

Deze had op 1 cilinder geen compressie.

Bleek dat daar de klepstoters van vast zaten, en daardoor bleven de kleppen iets open staan.

Ik heb een afspraak gemaakt met een taxateur, dit om de waarde van mijn sedannetje te bepalen voor de all-risk verzekering. Ik hou jullie hiervan op de hoogte, zal tevens vertellen wat dat gaat kosten bij de verzekering (wa premie+2% van de taxatie waarde)

Ik ben benieuwd!!

Terug
Naar boven