• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

Ja hij staat idd bij de Velbo :thumbup

De ruiten zijn eruit gehaald :o

Vooruit viel opzich wel mee

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg

Linksvoor

DSC_0066.jpg

Rechtsvoor

(nu weet ik ook hoe het water naar binnenkwam; via de gaten.

DSC_0067.jpg

Bovenkant voorruit. Na het stralen moet blijken of er een plaatje tegenaan moet.

Achteruit was veel erger dan verwacht

DSC_0068.jpg

DSC_0069.jpg

Rechtsachter :(

DSC_0070.jpg

Rechtsachter boven

DSC_0071.jpg

Linksachter

De reden waarom het allemaal zo rot is, is simpelweg omdat de ramen gekit waren. Er is allemaal vocht tussen de sponningen en de rubbers gaan zitten.

Dus meteen een waarschuwing: wees voorzichtig met ruitenkit!

Morgen ga ik de boel kaalmaken en staalstralen. Ik doe dit zelf bij het schadebedrijf, bespaart me €60,- per uur en het is toch niet moeilijk (zo zeiden ze daar)

Zo, dat ziet er best naar uit, maar met een paar vakhanden is het best wel weer goed te krijgen toch?

Bij mij zitten de voor en achterruit ook gekit. Ik heb er al eens onder gespiekt, maar kon toch geen enkel roestpitje vinden (knock on wood)

@ McLambo

Ja ik dacht ook dat alles hard was. Van binnen ook weinig mja die hoeken zul je nooit zien met de rubbers er in

@ daruler

Goede tip, ik zal het morgen eens aanzien wat ze precies willen.

Wat is nu precies de waarheid met die raamrubbers en kit?

Sommigen beweren dat er geen kit gebruikt moet worden, anderen weer wel.

De mijne heeft wel kit er tussen, en zo te zien is dit gewoon af-fabriek zo geleverd(antwerpen). Het zit er netjes en waterdicht uit en bij een inspectie op de pijnpuntjes was alles roestvrij...

De zijraampjes zijn zonder kit, en daar roest het dus ook.. :cry

de oudere auto's hebben raamrubbers die niet gekit hoeven te worden,

deze ruiten hangen gewoon los in de rubber zeg maar.

de nieuwere auto's horen de rubbers wel gekit te worden.

bij mijn kadett zat ook wel wat kit in het rubber, ik zie het nut er niet van in, ik gebruik nooit kit, maar smeer de sponningen goed in met vaseline, zodat het vettig is en blijft.

wel goede rubbers gebruiken, het mooiste is gewoon nieuwe halen

Zijn die nog steeds te krijgen dan voor Ascona/Manta"? Als ik hem ooit wil overspuiten zal ik wel moeten, want dankzij de kit zijn de huidige rubbers onbruikbaar voor hergebruik ben ik bang.

ik had een 2e hands rubber gekocht omdat ik geen nieuwe (betaalbare) kon vinden.

hier zat ook kit in, heeft me een paar uur gekost, maar het rubber wel schoon gekregen, en het ziet er goed uit en lekt niet.

Vandaag paar uur bezig geweest met roterende staalborstel enzo

Sponningen zijn slechter dan verwacht. Vrijdag ga ik waarschijnlijk de hele dag verder. Gaan wel paar uurtjes laswerk inzitten :thumbdown:thumbdown

Achterruitsponningen hadden plamuur dus die zijn er eerder uitgeweest. Los daarvan kwamen ineens overal gaten vandaan. Ik post morgen wel ff de foto's

Balen zeg. ik ken dat gevoel. Tandjes op elkaar en even door het diepe dal.

Na regen komt zonneschijn... enzo :(

Ohja het komt wel goed, ik voel alleen mijn portemonnee een beetje steken :hmmz

Morgen ga ik weer verder met kaal maken, dit is het tot nu toe

12052010091.jpg

12052010099.jpg

12052010098.jpg

12052010097.jpg

12052010096.jpg

De achterkant is wel veel slechter dan verwacht, zeker omdat er weinig te zien was met de ruit erin. Maargoed wat plamuur allemaal wel niet kan verbergen...

12052010095.jpg

12052010094.jpg

12052010093.jpg

12052010092.jpg

Morgen weer verder kaal maken. Pas dan kunnen we pas echt kijken wat het beste is. Wie weet wat er nog allemaal tevoorschijn komt

origineel gepost door manta_dennis

Ziet er niet zo mooi uit. Kunnen de jongens van Gilbert nog wel ff mee bezig zijn. Succes ermee.:thumbup

Hehe je kent ze?

Vandaag wezen kaalmaken, daarna de hardnekkige plekken gezandstraald en daarna begonnen het dak te schuren. Ben vandaag gelukkig niks nieuws tegen gekomen en opzich zit er rond de kleine gaten genoeg gezond metaal. Ik ga wel proberen om de onderste sponning van de achterruit te vervangen voor een andere, aangezien het echt een maanlandschap is.

pics:

14052010109.jpg

Vanuit de kofferbak. Van binnen alles nog hard.

14052010110.jpg

Dat ga ik dus proberen te vervangen voor vers metaal.

14052010111.jpg

Toen begonnen met zandstralen. Was mijn eerste keer, dus ff wennen. Ben achteraf zeker tevreden

14052010112.jpg

14052010113.jpg

14052010114.jpg

14052010118.jpg

14052010119.jpg

Het is niet allemaal slecht; bovenste hoeken en zij-sponningen zijn nog perfect aan de voorkant.

14052010120.jpg

vooruit

14052010122.jpg

14052010123.jpg

14052010124.jpg

Allemaal zand

14052010125.jpg

14052010126.jpg

Toen begonnen met het schuren van het dak

14052010132.jpg

14052010133.jpg

Vanaf de vooruit 15cm naar achter geplamuurd, volkomen nutteloos. Die zwarte stukken zijn geen gaten trouwens

14052010134.jpg

14052010135.jpg

Nou dat was het weer, ik ga woensdagavond weer schuren en wellicht dat er dan al wat gelast is.

Later ;)

origineel gepost door Stender

origineel gepost door manta_dennis

Ziet er niet zo mooi uit. Kunnen de jongens van Gilbert nog wel ff mee bezig zijn. Succes ermee.:thumbup

Hehe je kent ze?

Ik ken ze ja. Spreek Gilbert nog regelmatig. :P

Ik werd toch een klein beetje paranoid van die foto's en heb het rubber eens wat verder losgetrokken. Toch roest! Weliswaar een heel klein beetje, maar het zit er wel :(. Onderaan in de hoekjes. Is het veel werk om zo'n raam eruit te trekken (achter)? Misschien van de zomer de sponning even kaalmaken en in de brantho zetten, raam erin en voorlopig klaar. :hmmz

@ manta_dennis

Aha ok :thumbup ook iets gespoten daar? :P

@ McLambo:

echt, als je twijfelt, haal ze er gewoon uit. Ik weet niet hoeveel werk het is maar eruit is makkelijker dan erin. Ik heb het laten doen door het schadebedrijf omdat ik mijn handen er niet aan wilde branden. Achteraf maar goed ook omdat het nogal tegenvalt.

Terug
Naar boven