• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates aan de astra !!

ff op de sloop geweest.

mijn raam aan de bestuurderskant zit vol met krassen, dus wou ik graag een ander voor hebben.

helaas staat er nog steeds maar 1 astra f 3 deurs op de sloop, dus heel veel spulletjes heb ik niet kunnen bemachtigen ;)

tijdje terug toen ik mijn wielen aan het spuiten was zag ik ook dat 1 achterveer gebroken was (de bovenste kleine ring)

ik was al met iemand aan het pm-en geweest, maar zag nu iets waardoor ik tch op de sloop de veren maar ff mee heb genomen.

suc50001r.jpg

suc50002.jpg

jaja, een setje hulpveren er bij in :)

dus we gaan d e achterkant niet verlagen, maar eerder verhogen dus haha.

dit met de reden dat mijn uitlaat al laag hangt en nu zo af en toe al een drempel raakt.

en omdat ik geregeld met een aanhanger rijd lijkt me dit geen overbodige luxe ;)

ff over het raam, er staat een kenteken in gegraveerd, valt zoiets er nog uit te krijgen?

suc50004.jpg

de spullen zullen er later pas onder komen, heb nog meer dingen liggen wat er aan/op/onder moet, dus ik spaar nog ff door zodat ik weer een dagje wat te knooien heb hahah

plus dat ik de veren eigenlijk eerst nog ff mooi wil op verven (vooral de kleintjes)

:jerry :jerry

komen die hulpveren ook van een astra? nog nooit gezien :D

ben benieuwd of het past :thumb

zeker een goeie als je vaak met aanhanger rijd

komen die hulpveren ook van een astra? nog nooit gezien :D

ben benieuwd of het past :thumb

zeker een goeie als je vaak met aanhanger rijd

zoals ze op de foto staan heb ik ze onder de auto vandaan gehaald op de sloop, ik had het ook nog nooit eerder gezien eigenlijk.

er zitten ook weer 2 rubbers bij die over het rubber van de gewone veren heen vallen.

zijn overigens ook vrij makkelijk een stukje in te drukken, maar ja, zijn ook maar kleine veertjes.

zoals ze op de foto staan heb ik ze onder de auto vandaan gehaald op de sloop, ik had het ook nog nooit eerder gezien eigenlijk.

er zitten ook weer 2 rubbers bij die over het rubber van de gewone veren heen vallen.

zijn overigens ook vrij makkelijk een stukje in te drukken, maar ja, zijn ook maar kleine veertjes.

Goeie Vangst Soepkiepe :thumb

leuke dingen gehaald.

Ik heb ook hulpveren achterin, dit in verband met de LPG tank :vertag

Wat het kenteken betreft: noteer het kenteken, mocht je F een keer gejat worden dan kan je zeggen dat ook dat kenteken in 1 van de ramen zit waardoor die wellicht nog makkelijker te vinden is. Ik zou me daar niet te druk over maken om het te willen verwijderen.

Rik ;)

Goeie Vangst Soepkiepe :thumb

leuke dingen gehaald.

Ik heb ook hulpveren achterin, dit in verband met de LPG tank :vertag

Wat het kenteken betreft: noteer het kenteken, mocht je F een keer gejat worden dan kan je zeggen dat ook dat kenteken in 1 van de ramen zit waardoor die wellicht nog makkelijker te vinden is. Ik zou me daar niet te druk over maken om het te willen verwijderen.

Rik ;)

dit komt onder die witte weg, die enige die er toen ook stond toen we er samen waren.

hij is nog steeds de enige haha.

ik had ook de lambda sonde mee willen nemen, maar helaas was deze al weg.

ach, nu weer een apk punt minder als ze er onder zitten ;)

straks zijn alle vervangbare delen die vervangen dienen te worden op reserve of gemonteerd, dan heb ik nog wat laswerk, en denk dat er een paar remleidingen vervangen moeten worden voor de apk, verder is straks alles netjes, dan gaan we andere dingen aan pakken.

dit komt onder die witte weg, die enige die er toen ook stond toen we er samen waren.

hij is nog steeds de enige haha.

ik had ook de lambda sonde mee willen nemen, maar helaas was deze al weg.

ach, nu weer een apk punt minder als ze er onder zitten ;)

straks zijn alle vervangbare delen die vervangen dienen te worden op reserve of gemonteerd, dan heb ik nog wat laswerk, en denk dat er een paar remleidingen vervangen moeten worden voor de apk, verder is straks alles netjes, dan gaan we andere dingen aan pakken.

volgens mij zijn die van mij niet heel super meer.

ik heb ze laatst al eens helemaal in gespoten, waren een paar stukjes die wat minder waren, voornamelijk de laatste eindjes.

maar dat wil ik wel aan pakken, voordat ze wel rot zijn ;)

o trouwens..

ik had het in "het kleine vragen" topic al eens gevraagd, maar weinig antwoord gehad.

ik zie veel mensen hun remmen upgraden, heeft dat voor mijn 1.4 ook zin?

heel ooit in de toekomst komt er misschien wel een ander blok in, maar dat is echt verre toekomst.

zelf heb ik nu van die standaard remmen, heb ook die geventileerde schijven gezien, passen die gewoon 1 op 1 of moet ik dan ook andere klauwen?

en STEL JE VOOR ik koop remmen van een 2 liter, dus de schijven, klauwen, en blokken, is dat alles er zo op te zetten?

of komt er nog meer bij kijken?

ik neem aan dat de remweg van mij aardig korter word als ik er remmen van een 2 liter onder zet toch?

als zal dat bij een 1.4 niet erg noodzakelijk te zijn :P

volgens mij zijn die van mij niet heel super meer.

ik heb ze laatst al eens helemaal in gespoten, waren een paar stukjes die wat minder waren, voornamelijk de laatste eindjes.

maar dat wil ik wel aan pakken, voordat ze wel rot zijn ;)

Plug play is het dan.. Wou ik ooit eens doen met de diesel, moet aardig hard trappen als ik eens remlichten zie branden voor iets wat niet nodig is.

Wat tijdje geleden ook fataal is geweest bij mij...

o trouwens..

ik had het in "het kleine vragen" topic al eens gevraagd, maar weinig antwoord gehad.

ik zie veel mensen hun remmen upgraden, heeft dat voor mijn 1.4 ook zin?

heel ooit in de toekomst komt er misschien wel een ander blok in, maar dat is echt verre toekomst.

zelf heb ik nu van die standaard remmen, heb ook die geventileerde schijven gezien, passen die gewoon 1 op 1 of moet ik dan ook andere klauwen?

en STEL JE VOOR ik koop remmen van een 2 liter, dus de schijven, klauwen, en blokken, is dat alles er zo op te zetten?

of komt er nog meer bij kijken?

ik neem aan dat de remweg van mij aardig korter word als ik er remmen van een 2 liter onder zet toch?

als zal dat bij een 1.4 niet erg noodzakelijk te zijn :P

Terug
Naar boven