• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Heb er vorige week al andere banden opgezet en vandaag verlaagd morge ga ik denk ik de zijstrip eraf halen is dat ook weer eraf :thumbup

:kewlpics

Voor

DSC02831.jpg

Na

01082011188.jpg

Zaten eerst 19/45-16 banden onder nu zit er 195/40-16 Dunlop SP9000 bandjes onder

Verlaging is achter van me B corsa en voor van een A corsa :jerry

@corsabc20xe wrote:@corsabc20xe wrote:@corsabc20xe wrote:vandaag bezig geweest met 2din radio in met corsa b

ff een foto erbij

08012012209.jpg

08012012208.jpg

09012012215.jpg

09012012212.jpg

09012012211.jpg

09012012210.jpg

nog te doen.

-oude radio eruit.

-alarm schakelaar verplaatsen.

-nieuwe radio aansluiten.

-TID verplaatsen naar de plek van de oude radio.

-kachellampjes vv

-luchtkanalen dichtmaken

radio helemaal klaar

21012012222.jpg

21012012221.jpg

allarmlichtschakelaar verplaatst.

luchtkanalen dicht gemaakt.

alle lampjes vv.

alles netjes gespoten in semiglans zwart.

op naar het volgende project.

een beetje laat,maar vorige week mijn bestelde CV van SPY gestoken en morgen de US modules.

Nieuwe Brock B2 velgen(7x15 ET35) opgehaald en woensdag om de banden.

Olie bijgevuld, stond op Min. loopt warm weer netjes op 4cilinders (heb oliedichting nodig op de 3e cilinder om voldoende compressie te krijgen).

Willem

Combo Fluitend door de APK geloodst, zelf met wegbezuinigde einddemper (gezorgd dat de pijp na passageirsruimte onder de auto vandaan komt).

Willem

Vandaag m'n Corsa ff een beurt gegeven. Eerst de olie, bougies, pollenfilter en luchtfilter vervangen en koelvloeistof bijgevuld. Daarna beide remklauwen losgehaald, schoongemaakt en nieuwe remblokken gemonteerd. Ook nog andere luidsprekers in de deuren ingebouwd en als laatste een ledje gemonteerd boven de asbak die met de verlichting aan en uit schakelt. Was wel een productieve dag.

Morgen krijg ik m'n Kamei armsteun en antraciet kleurig radio inbouwframe binnen en dan kunnen die er ook in.

@Onderbroekie wrote:alle sloperijen in dh afgeweest voor fatsoenlijke stale wieelen voor me corsa b

helaas mocht niet baten niks !!

Je moet ook naar de Graaf in Leiden (wassenaar) gaan, of naar Opdam in Valkenburg (Z-H voor de Limburgers onder ons).

Willem

Bedankt Wim!

Zal er werk van maken.

@wim-v6 wrote:@Onderbroekie wrote:alle sloperijen in dh afgeweest voor fatsoenlijke stale wieelen voor me corsa b

helaas mocht niet baten niks !!

Je moet ook naar de Graaf in Leiden (wassenaar) gaan, of naar Opdam in Valkenburg (Z-H voor de Limburgers onder ons).

Willem

lucht roosters uit de auto gehaald en mooi in kleur gespoten en een poging gedaan om de handrem kapotte handrem cover te maken

@robbiebos wrote:Oké bedankt, heb al ff het internet afgespeurd, en zag dat ze tussen de 100 en 150 eurotjes kosten, dan komt het helemaal goed... :D

Ohoh Jah ik heb een easytronic en als ik me waggie op zijn staart trap dan heb ik het idee dat de koppeling slipt bij het koppelen van de bak :S...

Ik denk zelf dat de bak opnieuw ingeleerd moet worden dmv tech 2?

Iemand een idee of ik het het bij het rechte eind heb?

Gr Robbie

op zijn staart trap¿¿¿

kom op joh..het is een twaalfhonderdje...is geen trapbak :vertag

Verders vandaag winterbandjes eronder gedaan

vandaag wezen kijken voor een ander (wit) kentekenverlichtingkapje voor mijn achterbumper van de B want de huidige was geel uitgeslagen en hoekje van kapot, thuis gekomen schijnt ie helemal niet te passen.... :wtf alsof er verschil zit in model achterbumpers van de B...

BPR

We wouden nog wel van die naafkappen voor echt alleen de naaf, echte oldschool dingen, zoeken maar dat zien we dan wel...

Mooie wielbouten komt goed, zitten net rondom nieuwen op, met echte opel wielboutdopjes :wors haha

Vandaag de set Focal K2 power 165kr ingebouwd, wat een geluid komt daaruit.

Van te voren de deuren gedempt en ringen gefreesd uit mdf (ingesmeerd met silicone kit tegen water). Deurbak moest wel wat naar voren komen aangezien de focals niet ondiep zijn.

Terug
Naar boven