• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan

@Jigsaw wrote:vandaag benzineleiding vervangen die was kapot. Halve tank benzine is gedurende het weekend de straat op gesijpeld :fy1 :argue

zonde het is toch al zo duur :swear

@Jigsaw wrote:vandaag benzineleiding vervangen die was kapot. Halve tank benzine is gedurende het weekend de straat op gesijpeld :fy1 :argue

dat probleem had ik 3 maanden geleden ook, heb voor nood toen kunstof leidingen gemonteerd, heb nu wel de koperen leiding liggen binnenkort met de nieuwe achteras alles tegelijk monteren !

dat probleem had ik 3 maanden geleden ook, heb voor nood toen kunstof leidingen gemonteerd, heb nu wel de koperen leiding liggen binnenkort met de nieuwe achteras alles tegelijk monteren !

Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.

Ik heb mijn zusje en haar vriendin weer terug naar huis gebracht in Duitsland. Daar aangekomen bleek mijn tank geen 60 of 70 liter te dragen, maar 50 :wtf . Net bij de pomp viel hij stil na een kilometer of 3 flink stotteren. Mazzel dus :D :D :D :D .

Op de terugweg kwam ik erachter dat de Duitsers nog ergere links rijders zijn dan hier :swear . Gelukkig was het later iets rustiger en heb ik even op het pedaal gedrukt om te kijken wat hij doet. Naar de 180 gaat hij vrij vlot en dan schakelt hij door naar de 4. Vervolgens krijpt hij naar de 4000 toeren en de navi bleef hangen op 197kmh en de teller krap 170 king: . Is het normaal dat een 3l 24v 4 bak automaat niet doortrekt? Of had ik hem in die sport stand moeten zetten? Niet dat het niet hard genoeg ging, maar hij zou tot de de 6000 toeren gaan dacht ik.

Ondanks het doorrijden vanaf Soest(bijna 200km tot de grens) Duitsland heb ik gemiddeld 1op10 gereden :wors

Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.

Ik heb mijn zusje en haar vriendin weer terug naar huis gebracht in Duitsland. Daar aangekomen bleek mijn tank geen 60 of 70 liter te dragen, maar 50 :wtf . Net bij de pomp viel hij stil na een kilometer of 3 flink stotteren. Mazzel dus :D :D :D :D .

Op de terugweg kwam ik erachter dat de Duitsers nog ergere links rijders zijn dan hier :swear . Gelukkig was het later iets rustiger en heb ik even op het pedaal gedrukt om te kijken wat hij doet. Naar de 180 gaat hij vrij vlot en dan schakelt hij door naar de 4. Vervolgens krijpt hij naar de 4000 toeren en de navi bleef hangen op 197kmh en de teller krap 170 king: . Is het normaal dat een 3l 24v 4 bak automaat niet doortrekt? Of had ik hem in die sport stand moeten zetten? Niet dat het niet hard genoeg ging, maar hij zou tot de de 6000 toeren gaan dacht ik.

Ondanks het doorrijden vanaf Soest(bijna 200km tot de grens) Duitsland heb ik gemiddeld 1op10 gereden :wors

@champo wrote:Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.

Dat zijn nog eens mooie cijfers 1 op 10 en dan 197 kms p/uur gassen :wors

Wel raar dat je navi 197 kms p/uur aangeeft terwijl je op de teller net 170 kms p/uur rijdt.

Normaal zit er een buffer tussen andersom :???:

Als ik op mijn teller 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 99 km p/uur.....een heel klein buffertje.

Als ik met mijn Rover 45 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 94 km p/uur....

greetzz,

Mario

@champo wrote:Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.

Dat zijn nog eens mooie cijfers 1 op 10 en dan 197 kms p/uur gassen :wors

Wel raar dat je navi 197 kms p/uur aangeeft terwijl je op de teller net 170 kms p/uur rijdt.

Normaal zit er een buffer tussen andersom :???:

Als ik op mijn teller 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 99 km p/uur.....een heel klein buffertje.

Als ik met mijn Rover 45 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 94 km p/uur....

greetzz,

Mario

Dan geeft die teller van jou het heel netjes aan!! Banden omtrek groter dan standaard? Bij mij kwam het door een of ander tandwieltje in de bak en was niet of moeilijk te verhelpen. In het begin vond ik al dat iedereen heel langzaam reed :hmmz . Maar toen ik een keer met de navigatie reed, kwam ik erachter dat 103 of 105 al 120kmh is :jerry .

Dan geeft die teller van jou het heel netjes aan!! Banden omtrek groter dan standaard? Bij mij kwam het door een of ander tandwieltje in de bak en was niet of moeilijk te verhelpen. In het begin vond ik al dat iedereen heel langzaam reed :hmmz . Maar toen ik een keer met de navigatie reed, kwam ik erachter dat 103 of 105 al 120kmh is :jerry .

Ja klopt ik heb er 18 / 255 / 40 onder mijn Monza liggen :thumb

Nu kan ik dus eigenlijk zeggen dat mijn km teller exact klopt! Zonder buffer

Ja klopt ik heb er 18 / 255 / 40 onder mijn Monza liggen :thumb

Nu kan ik dus eigenlijk zeggen dat mijn km teller exact klopt! Zonder buffer

champo....der klopt iets niet:

Of je hebt een verkeerd diff of een verkeerd impuls gever...Of net wat,maar zulke verschillen zijn te groot

champo....der klopt iets niet:

Of je hebt een verkeerd diff of een verkeerd impuls gever...Of net wat,maar zulke verschillen zijn te groot

Zolang ik het weet, vind ik het niet zo heel erg. Ik stoor me er dan meer aan dat de vlotter van mijn tank op halverwege blijft hangen.

Zolang ik het weet, vind ik het niet zo heel erg. Ik stoor me er dan meer aan dat de vlotter van mijn tank op halverwege blijft hangen.

@hans-rekord-e wrote:De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf

Lagen toch o.a in de Taunus (en misschien Capri?) Maar gaat dat passen zonder al te veel aanpassingen? En waarom die motor? Een andere CIH is veel makkelijker erin te lepelen.

Terug
Naar boven