• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan

Gisteren de achterruit verwarming proberen te fixen van de gele Rekord.

Er stond geen prik meer op de draden wanneer de schakelaar aan werd gezet.

Dat probleem is nu verholpen, helaas werkt het nu nog niet :swear

Vandaag ga ik de contactjes opnieuw solderen. Hopelijk werkt het dan.

Zo niet...zijn de achterruiten van een Rekord E1 nog nieuw te krijgen?

@noci gefeliciteerd met de kleine.

Ow btw @Deperik. De oude radio heb ik eruit gehaald. :oops:

Heb je wel wat tijd in gestoken, maar helaas. Ik kan niet rijden zonder goed geluid om me heen.

Als je 'm terug wilt, of als iemand anders 'm wil hebben hoor ik het wel.

@MonzaRon wrote:@charlois187 wrote:Ik weet dat het eigenlijk niet mag/kan.

Maar ik heb gisteren even een BMW 328i E36 even op zijn plek gezet met mijn Monzaatje!

Stoplichtsprintje....Ik doe dit eigenlijk helemaal nooit, maar deze bestuurder wilde wel heel graag :thumbup

haha, die zal um nu wel op mp gezet hebben :mrgreen: :thumbup[/qu

Hahahahaha....ik denk het ook ja....hij kwam toch wat te kort tegen de c30ne.

Stond er wel van te kijken hoor trouwens.

@Yiasya wrote:Gisteren de achterruit verwarming proberen te fixen van de gele Rekord.

Er stond geen prik meer op de draden wanneer de schakelaar aan werd gezet.

Dat probleem is nu verholpen, helaas werkt het nu nog niet :swear

Vandaag ga ik de contactjes opnieuw solderen. Hopelijk werkt het dan.

Zo niet...zijn de achterruiten van een Rekord E1 nog nieuw te krijgen?

tweedehands vind je ze nog wel, ik heb er bijvoorbeeld nog een stuk of vijf liggen maar antwerpen gaat wat uit de richting voor je zijn denk ik....

grtz ziggy

Ik had afgelopen zomer de auto uitgeblazen met een bladblazer...dit werkte perfect tot op zekere hoogte..

veel schakelaars deden het niet meer en mijn daschbord in het donker amper at te lezen...overal zat zand...

Net heb ik het dashbord ff deruit gehad en schoongemaakt en alle lampjes vervangen...Ik vind die km teller kabels der terug op zetten zo ellendig...

Ik weet dat het eigenlijk niet mag/kan.

Maar ik heb gisteren even een BMW 328i E36 even op zijn plek gezet met mijn Monzaatje!

Stoplichtsprintje....Ik doe dit eigenlijk helemaal nooit, maar deze bestuurder wilde wel heel graag :thumbup

@MonzaRon wrote:@charlois187 wrote:Ik weet dat het eigenlijk niet mag/kan.

haha, die zal um nu wel op mp gezet hebben :mrgreen: :thumbup[/qu

Hahahahaha....ik denk het ook ja....hij kwam toch wat te kort tegen de c30ne.

Stond er wel van te kijken hoor trouwens.

Gisteravond verder gegaan met de KDFI. Zit inmiddels in de monza. Alvast een gedeelte gecontroleerd en er achtergekomen dat ik de tps verkeerd had aangesloten. Vandaag even wijzigen en alles verder checken voordat de motor gestart wordt. Dus VR sensor afstellen, programmeren van het trigger wiel, enz..enz..

:thumb

krijg hier ook wel eens van die brieven... dan en dan wordt dat en dat kenteken belastingsvrij.

indien ik daar bezwaar tegen heb kan ik een contact op nemen met...

nooit geen gebruik van gemaakt, moet er denk ik toch eens anders over gaan denken :jerry

Ik had afgelopen zomer de auto uitgeblazen met een bladblazer...dit werkte perfect tot op zekere hoogte..

veel schakelaars deden het niet meer en mijn daschbord in het donker amper at te lezen...overal zat zand...

Net heb ik het dashbord ff deruit gehad en schoongemaakt en alle lampjes vervangen...Ik vind die km teller kabels der terug op zetten zo ellendig...

complete 4 traps automaat aangeschaft voor mijn monza projectje en een LE-jetronic injectie systeem. Gisteren de rekord E2 diesel met een waslijst aan afkeurpunten meegekregen van de keurmeester. Morgen gaat flink aanpoten worden!

Je gaat toch niet zo,n ding op je dak zetten.....Pff dat ziet echt niet uit...

Zulke dingen en spatlappen ruk je gelijk van je auto...

Gisteravond verder gegaan met de KDFI. Zit inmiddels in de monza. Alvast een gedeelte gecontroleerd en er achtergekomen dat ik de tps verkeerd had aangesloten. Vandaag even wijzigen en alles verder checken voordat de motor gestart wordt. Dus VR sensor afstellen, programmeren van het trigger wiel, enz..enz..

:thumb

krijg hier ook wel eens van die brieven... dan en dan wordt dat en dat kenteken belastingsvrij.

indien ik daar bezwaar tegen heb kan ik een contact op nemen met...

nooit geen gebruik van gemaakt, moet er denk ik toch eens anders over gaan denken :jerry

Vandaag ga ik de remleiding links voor vervangen.

Deze was een beetje ingesleten omdat hij tegen het aan chasis zat, hierdoor apk afkeur.

Woensdag voor een herkeruing.

Heb vandaag de heledag aan de Monza gewerkt:

Spatscherm deraf,rotte zooi deruit geslepen,plaat van 5mm dik gehaalt voor om de veerpoot en massieve koker 20x20mm gehaalt in 3 stukken van 70cm

Vandaag hebt ik de voetenruimte weer dicht gekregen op 1 lasje na dit omdat ik alleen was en brand binnen wil verkomen ik daar nl tectyl gestreken aan de binnen zijde en verder de A-stijl weer gedicht die was nl ook erg slecht plaatselijk,morgen verder met het plaatwerk rond de veerschotel en de 3 hoeks constructie derop zetten,alleen moet ik werken tot 15:00 uur en mijn lasdraad en gasfles zijn nagenoeg op...

Eens kijken of ik iemand kan vinden die me dat morgenvroeg kan halen..

Ik erger me echt aan de kut-klote constructie van Opel het is echt zo zwak en gierig maakt,gewoon waardeloos,zelf de oude driehoek was voor 80% hard en dan buig je dat ding nog zo krom en dat moet dan mede met de rest van de constructie schokken opvangen....Het is allemaal erg gierig gemaakt..

Ik heb het der nog met mijn maat in Australie derover gehad,maar in de zandbak roesten de Commodores daar never nooit en die hebben dezelfde constructie Opel heeft gewoon iets echt fout gedaan,mijn maat schrok zich kapot toen ik wat foto,s door stuurde zonder rotte stukken en dacht dat het chassie ready for the wreckers was,hij kon zich niet voorstellen dat ik geen ander chassie zocht...Toen ik vertelde dat 70-80% van de Monza/Senators daar last van hadden,geloofde ie me niet..

complete 4 traps automaat aangeschaft voor mijn monza projectje en een LE-jetronic injectie systeem. Gisteren de rekord E2 diesel met een waslijst aan afkeurpunten meegekregen van de keurmeester. Morgen gaat flink aanpoten worden!

Je gaat toch niet zo,n ding op je dak zetten.....Pff dat ziet echt niet uit...

Zulke dingen en spatlappen ruk je gelijk van je auto...

@Goofy44 wrote:Maar Bertus wat kosten die dan bij jou ???????

@ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

ze zijn nieuw en origineel opel. na, 40,00 per stuk goeie prijs?

Terug
Naar boven