• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan

Ja de 24v zit in mijn Monza ingebouwd, de computer heb ik echter bij de bijrijder nog aan de linkerkant tegen de voetverwarming liggen. Zover ik kan zien geen waterschade. Het relais heb ik ook aan gedacht, deze hoor ik wel klikken als ik de wagen op contact zet. De pomp loopt ook mee als ik de motor start, heb de pomp eens direct op de accu gehangen om dit uit te sluiten, die loopt gewoon. Heb ook de groene kabel naar de bobine doorgemeten, daar staat ook 12V op

@GSE wrote:Laatste tijd veel 24 problemen :(

Tja, wat wil je, die dingen zijn al meer dan 20jr oud!

Maar goed, met een nieuw jasje ziet het weer uit als nieuw.

Mechanisch heeft dat blok me nooit in de steek gelaten. Ze lopen mooier als de oude generatie CIH (c30ne uitgezonderd), het is wederom een electronica probleem die roet in het eten gooit. Ik ga alles nog eens nalopen en de computer even wisselen

nou, de Monza loopt weer. Had dus toch geen enkel probleem. Ik trapte het gas eens diep in bij het starten en ik merkte dat hij wilde aanslaan, dus even pompend gasgegeven en hij kwam tot leven. Wel heel moeizaam, maar uiteindelijk liep hij weer zelfstandig. Uit de uitlaat kwam wel ff een t*ringzooi maar dat komt door t lange stilstaan denk ik.

@GSE wrote:Laatste tijd veel 24 problemen :(

Tja, wat wil je, die dingen zijn al meer dan 20jr oud!

Maar goed, met een nieuw jasje ziet het weer uit als nieuw.

Mechanisch heeft dat blok me nooit in de steek gelaten. Ze lopen mooier als de oude generatie CIH (c30ne uitgezonderd), het is wederom een electronica probleem die roet in het eten gooit. Ik ga alles nog eens nalopen en de computer even wisselen

nou, de Monza loopt weer. Had dus toch geen enkel probleem. Ik trapte het gas eens diep in bij het starten en ik merkte dat hij wilde aanslaan, dus even pompend gasgegeven en hij kwam tot leven. Wel heel moeizaam, maar uiteindelijk liep hij weer zelfstandig. Uit de uitlaat kwam wel ff een t*ringzooi maar dat komt door t lange stilstaan denk ik.

uiteraard, maar heb het blok uit een sloop omega gehaald die ik zelf nog gereden heb. dit is denk ik wel de beste optie om de staat van een motor te testen. (op een nieuw of revisieblok na dan). Euhm, waarschijnlijk gaat de Monza EN het blok een nieuw jasje krijgen haha. Nog ff flink sparen

pakketje uit duitsland ontvangen met allemaal reinz pakkingen voor de 24V, waaronder de iluustere koppakking :wub :wub :wub :wub

Laten we eerlijk zijn:

De laaste 24V is rond 94/95 verkocht dus zo,n 17/18 jaar oud...

Reviseren gebeurt niet veel omdat een totale revisie van een blok 100% bij een revisie bedrijf gereviseert (meeste mensen zijn niet heel handig of hebben de middelen niet) vaak ruim boven de 2000€ uitkomt:

En dan bedoel ik dit:

Krukas slijpen

Nieuw distrubutie huis

overmaat krukas drijfstang lagers

nieuwe bouten

6x boren honen

6 overmaat zuigers

12-24 nieuwe klepstoters

kop vlakken

12-24 nieuwe klep geleiders

Nieuwe kettingen en geleiders

enz enz en dan nog alles laten monteren door een monteur...

Uitgaande van een blok dat niet meer aan de toleranties voldoet...Maar nog niet 100% gaar is.

Daarom de meeste 24V blokken die je nu vind:

Hebben wel interne slijtage,en lopen misschien wel mooi,en hebben voldoende power,maar zijn verre van vers..

Persoonlijk ben ik niet de 24V fan,mijn broer heeft ook zo,n 24V maar kwa motor.....Nee...niet mijn eerste keuze,Ik zie toch liever de 12V variant,dan maar wat minder power,maar wel wat betrouwbaarder en makkerlijker aan onderdelen te komen.....

uiteraard, maar heb het blok uit een sloop omega gehaald die ik zelf nog gereden heb. dit is denk ik wel de beste optie om de staat van een motor te testen. (op een nieuw of revisieblok na dan). Euhm, waarschijnlijk gaat de Monza EN het blok een nieuw jasje krijgen haha. Nog ff flink sparen

pakketje uit duitsland ontvangen met allemaal reinz pakkingen voor de 24V, waaronder de iluustere koppakking :wub :wub :wub :wub

Euro teller op project Holden staat al op ruim 5000€...

Maar das mijn eigen fout begint eer je begint,teller loopt fijn rustig door,ergste kwa uitgaven is achter de rug..

Maar der word hier gesproken alsof de 24V de motor is onder de motoren-het neusje van de zalf...

Het is een fijne rappe motor,maar anno 2012 is het meer een nadeel als een voordeel om een 24V te hebben,der is geen schroef meer van te vinden,die motoren hebben hun productie fouten..

Ik zeik die blokken niet af,maar ze hebben zwakke punten,en het feit dat een simpele dual ram doos of ketting geleiders al niet meer te krijgen is,maakt het de eigenaars het der niet makkelijker op het ding dagelijks te rijden..

Je zult maar je koppakking der tussenuit blazen en weer op hoop een pakkingset moeten vinden,of je verdeler aan gort rijden en der weer 1 moeten zoeken,terwijl je de auto dagelijks gebruikt..

Daarom dat beetje extra power wat je hebt,en leuke mooie text 3.0 24V en fijne looks wegen niet op tegen de ellende die hebt als je een onderdeel kapot hebt wat specifiek voor de opel DOHC motor gemaakt is.....en das redelijk veel voor de 24V.

C30NE is na mijn idee de betere keuze,al moet ik zeggen die blokken zijn ook al zowat op,zie ze zelden meer op MP of net waar te koop voor 200-250€ waar je ze 2-3 jaar terug voor kreeg..

Maar goed je moet soms geluk hebben,ik kon 2 weken terug nog een 265 getrag meenemen voor niks,en ik heb um laten liggen liggen met de woorden:Ik neem die bak wel een andere keer mee,krijg um nu niet in de wagen..

vandaag maar even de 24V inmekaar gemeubeld, nieuwe reinz pakking ertussen nieuwe kettingkies en geleiders, eigenlijk alles vernieuwd en gedaan zoals ben hierboven al getypt heeft :jerry

C30SE :wub :wors :wub

Laten we eerlijk zijn:

De laaste 24V is rond 94/95 verkocht dus zo,n 17/18 jaar oud...

Reviseren gebeurt niet veel omdat een totale revisie van een blok 100% bij een revisie bedrijf gereviseert (meeste mensen zijn niet heel handig of hebben de middelen niet) vaak ruim boven de 2000€ uitkomt:

En dan bedoel ik dit:

Krukas slijpen

Nieuw distrubutie huis

overmaat krukas drijfstang lagers

nieuwe bouten

6x boren honen

6 overmaat zuigers

12-24 nieuwe klepstoters

kop vlakken

12-24 nieuwe klep geleiders

Nieuwe kettingen en geleiders

enz enz en dan nog alles laten monteren door een monteur...

Uitgaande van een blok dat niet meer aan de toleranties voldoet...Maar nog niet 100% gaar is.

Daarom de meeste 24V blokken die je nu vind:

Hebben wel interne slijtage,en lopen misschien wel mooi,en hebben voldoende power,maar zijn verre van vers..

Persoonlijk ben ik niet de 24V fan,mijn broer heeft ook zo,n 24V maar kwa motor.....Nee...niet mijn eerste keuze,Ik zie toch liever de 12V variant,dan maar wat minder power,maar wel wat betrouwbaarder en makkerlijker aan onderdelen te komen.....

Euro teller op project Holden staat al op ruim 5000€...

Maar das mijn eigen fout begint eer je begint,teller loopt fijn rustig door,ergste kwa uitgaven is achter de rug..

Maar der word hier gesproken alsof de 24V de motor is onder de motoren-het neusje van de zalf...

Het is een fijne rappe motor,maar anno 2012 is het meer een nadeel als een voordeel om een 24V te hebben,der is geen schroef meer van te vinden,die motoren hebben hun productie fouten..

Ik zeik die blokken niet af,maar ze hebben zwakke punten,en het feit dat een simpele dual ram doos of ketting geleiders al niet meer te krijgen is,maakt het de eigenaars het der niet makkelijker op het ding dagelijks te rijden..

Je zult maar je koppakking der tussenuit blazen en weer op hoop een pakkingset moeten vinden,of je verdeler aan gort rijden en der weer 1 moeten zoeken,terwijl je de auto dagelijks gebruikt..

Daarom dat beetje extra power wat je hebt,en leuke mooie text 3.0 24V en fijne looks wegen niet op tegen de ellende die hebt als je een onderdeel kapot hebt wat specifiek voor de opel DOHC motor gemaakt is.....en das redelijk veel voor de 24V.

C30NE is na mijn idee de betere keuze,al moet ik zeggen die blokken zijn ook al zowat op,zie ze zelden meer op MP of net waar te koop voor 200-250€ waar je ze 2-3 jaar terug voor kreeg..

Maar goed je moet soms geluk hebben,ik kon 2 weken terug nog een 265 getrag meenemen voor niks,en ik heb um laten liggen liggen met de woorden:Ik neem die bak wel een andere keer mee,krijg um nu niet in de wagen..

Terug
Naar boven