• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

De 60 dagen hoeven niet aan een gesloten te zijn. Je mag 60 dagen per jaar rijden. De dagen mag je zelf bepalen.

Zeker, heel eenvoudig digitaal te regelen. Voodat je gaat rijden meld je je aan bij de RDW dat je op die dag gaat rijden. Als je dan geflitst of aangehouden wordt, zien ze dat je je aangemeld hebt voor die dag. En zo tel je af tot nul dagen. Zo was het vroeger ook, maar dan op een kaart die in je auto lag.

@Senatorman wrote:@saluma wrote:Goed nieuws heren!!!!!!!

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Marcel.

Kijk dat begint de goede kant op te gaan. Alhoewel ik 60 dagen best nog kort vind, aangezien een zomer langer duurt en de meeste meetingen zijn van mei tot september. Eigenlijk zou 4 of 5 maanden perfect zijn.

Beter nieuws kun je niet hebben, een minister van verkeer die notabene ZELF een oldtimer heeft :wors :wors :wors

Ik ben het alleen wel met bovenstaande eens dat 30 of 60 dagen eigenlijk te kort vind maar dit gegeven paard ga ik dus echt niet in de bek kijken!

*schaft zichzelf een paar titanium ballen aan*

Kun je als burger een gesprek onder 4 ogen aanvragen met een minister?

@InjectTheVenom wrote:@Senatorman wrote:@saluma wrote:Goed nieuws heren!!!!!!!

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Marcel.

Kijk dat begint de goede kant op te gaan. Alhoewel ik 60 dagen best nog kort vind, aangezien een zomer langer duurt en de meeste meetingen zijn van mei tot september. Eigenlijk zou 4 of 5 maanden perfect zijn.

Beter nieuws kun je niet hebben, een minister van verkeer die notabene ZELF een oldtimer heeft :wors :wors :wors

Ik ben het alleen wel met bovenstaande eens dat 30 of 60 dagen eigenlijk te kort vind maar dit gegeven paard ga ik dus echt niet in de bek kijken!

*schaft zichzelf een paar titanium ballen aan*

Kun je als burger een gesprek onder 4 ogen aanvragen met een minister?

PAARDEN daar moesten ze eens flink belasting op heffen :puke

pfff moet ik straks dus gaan kiezen welke ik rijden wil.....op welke dag..

dat gaat m niet worden hoor. te veel rompslomp

Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Wat heb ik dan aan zo'n klote kaart :swear

voor mij een prima regeling, ik roep het al sinds ze van 25 naar 30 jaar wilden gaan. Dat of een maximaal aantal km's per jaar (wat trouwens nog veel meer rompslomp geeft, kilometerlijstjes bijhouden e.d.).

Ali Chemicali zet niet het hele centrum meer onder het fijnstof en de echte liefhebber kan toch mooi z'n automobielmonumenten blijven rijden. Het is bovendien weer al lang geleden dat we hier 60 mooie zonnige dagen hadden in een jaar. ;) :agent

@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Meer gaan fietsen. :jerry

Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

je hebt er wel een bestuurder ( in dit geval Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers ) die er zelf ook belang bij heeft.

de regeling was er om het erfgoed rijdend te houden.

lijkt mijn niet echte de bedoeling dat de auto dan dagelijks wordt ingezet.

Ze zouden ook een koppeling kunnen met dat als je een gewone auto zakelijk of prive hebt dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen.

mag voor mijn daily 100 euro per maand aftikken en in kan niet in 2 auto tegelijk rijden

Theun

@Senatorman wrote:@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Met deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.

Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.

Helemaal mee eens !! :wors

@Senatorman wrote:@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Met deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.

Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.

niet mee eens

gaat om de oldtimers die 20.000-30.000 KM p/jaar rijden (of meer)

meeste liefhebbers komen niet boven de 7000KM p/jaar

als het toch veranderd dan alleen belasting vrij als het de 2e auto is en is het de eerste auto dan belasting betalen en een normale verzekering ipv oldtimer verzekering .

@murat16v wrote:@Senatorman wrote:@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Helemaal mee eens !! :wors

Inderdaad alles!!! maar dan ook echt alles!!! wat niet 100% origineel is

qua motor, interieur, exterieur of niet in volledige concoursstaat gewoon volledige mrb laten betalen.

Eigenlijk zo als in Duitsland, maar dan nog strenger op orginaliteit

Dat geeft een ieder de keuze,

Behoud van erfgoed en dus volledige orginaliteit : Geen MRB

In alle andere gevallen: Wel MRB

Moet voor de echte liefhebber king: toch geen probleem zijn :thumb

ps: ALLEMAAL mijn oldtimers (29 stuks) zijn volledig orgineel en in concoursstaat,

dus mijn e-kadett van 1986 heeft gewoon nog zijn wieldoppen, geen radio,

maar 1 spiegel links en geen sigarettenaansteker, dus gewoon zoals ze orgineel uit de fabriek is gekomen,

tevens zijn ze allemaal orgineel hollander dus heb ik er ook

geen problemen mee als alleen orgineel NL voertuigen nog vrijstelling krijgen :thumb

Beste Senatorman

Is een beetje ook de schuld van mijn vader,

Die heeft alle auto,s die hij ooit gehad heeft na een paar maanden

of jaren binnengestald en verder gegaan met de volgende

net hoe ze bevielen :D :D

Eveneens heb ik zelf zo alle auto,s nog inclusief mijn allereerste auto

en daar mijn vader nu aardig op leeftijd is houd ik de collectie bij

Helaas kom ik dan nog wel een stukje hoger uit per jaar, als ik alle auto,s wil rijden in 1 jaar.

Als er gemiddeld per auto per jaar 300km gereden wordt is het echt zeer veel

Alleen al de blitz (orgineel 2097cc 4cil Diesel) trekt het gemiddelde een heel eind omhoog,

Zou het geen idee zijn om een speciale oldtimer APK keuring in het leven te roepen waarbij ze naast de reguliere punten ook op originaliteit en staat van onderhoud controleren?

Beste Rik

Thanks 😉

Het komt ook door, mijn vader is ook van de generatie die opgevoed is met

Iets wat nog goed is, bewaar je en doe je niet weg,

Het heeft zeker ook nadelen, het zijn er ondertussen erg veel om te wassen,

ben als ik alles moet wassen zeker 3 weekenden bezig,

maar ik ben er mee opgevoed, ik zal het nooit over mijn hart

verkrijgen om hier wat van weg te doen. :thumb

Gelukkig is schorsen tot nu toe na de 5de gratis

Het meeste staat onder lakens en zie ik maximaal 4 a 5 keer per jaar,

maar de momenten dat mijn pa weer achter het stuur zit van zijn eerste auto,s,

dat is met geen geld te koop :D :D :D