• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Oh dat is bijzonder gunstig dat ze van eerste toelating ipv. eerste tenaamstelling uit gaan, maar blijft de vraag komt die trapsgewijze verhoging er nou nog van of worden ze verstandig en houden ze het op 25 zoals het hoort :vertag :hmmz

F*CK 30 jaar laat ze eerst maar eens zien dat ze hun eigen financiële huishouding onder controle krijgen voordat ze gaan ouwehoeren over die van mij en de rest van Nederland.

Er wordt veel geluld en gespeculeerd.

Maar voor alsnog is er nog altijd geen definitieve beslissing genomen.

Deze zou pas ergens maart 2013 komen.

1 maart 2013 worden er aan de 2de kamer alternatieven aangeboden voor de wetswijziging, de wijziging zou dan zowiezo pas in januari 2014 ingaan.

Maar kans is idd groot dat dat nog wordt verschoven, Den Haag kennende ;)

Ja en als de aandacht vervolgens verslapt is de hele kotszooi alsnog door onze strotten drukken als we er geen erg in hebben zo is dat zooitje "volksvertegenwoordigers" wel, als het ze te heet word lekker doorschuiven dan hoeven ze tenminste geen daadwerkelijke moeite voor hun geld te doen :fy1

Wel leuk dat er een haat tegen de EU heerst, terwijl we een exportland zijn en fucking veel hebben aan de eurozone :)

En m.b.t. vrijstelling, ik gok erop dat KNAC de 'Enquête' gaat doorvoeren naar de regering, dus dat zal waarschijnlijk wel ervoor zorgen dat benzines pas vanaf 30 jaar oldtimer zijn en 35 jaar bij de diesels. En wat ze gaan doen met de LPG rijders... Weet niemand :D Daar is nog niet overgesproken. In principe vervuilt LPG net zoveel als benzine, dus zouden ze dat prima onder de 30 jaar regeling kunnen proppen.

@mies&geri wrote:er komen nieuwe bezuinigingen aan

dus houd er maar rekening mee dat het alsnog word ingevoerd

Dat bedoel ik dus! Aandacht verslapt = alsnog doordrukken bij die "volksvertegenwoordigers".

@Aapje wrote:Wel leuk dat er een haat tegen de EU heerst, terwijl we een exportland zijn en fucking veel hebben aan de eurozone :).

denk dat dat meer temaken heeft met de handelswijze van de E.U ministers

als nederland niet onder de 3% begrotingstekort uitkomt krijgen we een boete

alle andere landen mogen gewoon meer dan de 3% hebben of krijgen meer tijd

als nederland niet aan de 3% norm voldoet krijgen we een boete

de E.U zelf heeft begrotingstekort van 8,3% en vind dat nederland maar meer contributie moet betalen

frankrijk en duitsland zijn de grootste E.U landen

waarom betalen wij meer dan hun

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21231316/__Meer_taks_voor_ontzien_oldtimer__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe doorzichtig, 1 of meerdere invloedrijke personen binnen het bedrijfsleven (die weer contacten hebben met 1 of meer fabrikanten) hebben natuurlijk de Televaag in hun broekzak zitten en willen autoliefhebbend Nederland op deze misselijke manier dwars zitten dat is hiermee wel overduidelijk.

Gatverdamme wat een overduidelijke naaistreek richting autoliefhebbend Nederland :puke Dit geeft weer fijntjes aan dat men alleen belangstelling heeft voor een "gekleurde" versie van de werkelijkheid en NIET voor een zo feitelijk mogelijke versie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21199402/__Bijtelling_auto_s_aanpassen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Net het bovenstaande artikel gelezen en dat ziet er niet bijzonder gunstig uit wat betreft het afschaffen van de vrijstelling. Ik zie niets over een objectieve kijk naar hoe vervuilend de verschillende young/oldtimers werkelijk zijn wat de indruk wekt dat ze allemaal over 1 kam geschoren gaan worden. In Duitsland hebben ze dit vele malen beter begrepen door middel van de Umweltplakketten die kijken naar de individuele uitstoot van een auto.

Naar mijn idee pure stemming makerij.

Feit blijft dat Den Haag geld nodig heeft, en dat men dat op alle fronten wil behalen. En om dat goed te praten laten ze een rapport opstellen dat op alle fronten rammeld, omdat diegene die het rapport opgesteld heeft, zelf heeft toegegeven maar de helft van de data te gebruiken. De niet gebruikte helft, maakte dat het meer geld ging kosten dan het zou opleveren. Dat kan dus niet, en dus wordt dat weg gelaten.

Gaat er wel op neer komen, dat we weer moeten gaan betalen :thumbdown

Maar dat dat via een omweg de staat ettelijke miljoenen extra gaat kosten, wordt dan even buiten beschouwing gelaten (denk aan schorsen, ww, bijstand etc)

Ik zeg, een grote bom op het binnenhof.

Het slaat zowiezo nergens op, ze hebben het over het milieu maar het gaat alleen om de centen. Ik las gisteren dat ze de oldtimers willen belasten, dit omwille van het milieu. Vervolgens gaan/willen ze dat de rest van de auto's meer gaan betalen zodat de oldtimers belasting vrij kunnen blijven. Het lijkt mij dat als men gebruik wil maken van een ontmoedigings beleid dat ze de oldtimers gaan belasten, maar nee, ze vragen extra aan de gewone auto rijder en de oldtimers blijven buiten schot. Het gaat dus mijn inziens alleen maar om de extra 150 miljoen die ze verwachten ermee te vangen.

Belachelijk. In het kader van het milieu wil ik best meer betalen (terwijl ik vrij schoon rij met mijn c20xe) maar het gaat alleen maar om de ping ping, en het milieu is bijzaak.

Overigens vind ik het eventueel belasting betalen geen probleem, het is een dure hobby en die paar tientjes erbij......fuck it!!!

Van Monza naar oud ijzerprijs :P Naja, als het zover is dan zien we het wel weer. Als het echt moet sloop ik de lpg installatie er uit en gebruik hem alleen nog voor de pret ritjes. Alleen zuipt dat ding zo veel :(

Terug
Naar boven