• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@eddie,

Jammer maar waar..

De nieuwe regeling is er dus wel door.

Was vorige week 10 seconden in beeld...

Dag later de belasting dienst gebeld om na vraag te doen.

En inderdaad.......

De regels zijn dus door!!!!

40jaar geheel vrij

Tussen 26 en 40 de overgangs regeling

LPG en Diesel, de volledige MRB (totdat ze 40 jaar zijn)

En de verplichte schorsching in de maanden dec/jan/feb..

(voertuig mag dan ook niet op de openbare weg staan...)

Heel jammer dit, had haast een V8 aangeschaft op gas....

Blij dat ik nog gewacht heb met de aankoop..

(bovenstaand is wat de belastingdienst mij vertelde nadat ik he top tv voorbij zag komen.

Week of 2 daarvoor ook al gebeld toen kreeg ik te horen dat het nog een voorstel was, en nog niet zeker. Werd aangeraden om nieuws

in de gaten te houden en dan evt terug te bellen.. Bij deze dus)

mogen die 40 plussers dan ook niet meer rijden dec/jan/feb?

Of maakt het voor een 40plusser niets uit.

Heb nog een goedkoop autotje staan, was voor de handel bedoeld maar dan hou ik m zelf.

Nog wel ja tot ze merken dat er ineens heel veel 40+ diesels en lpg bakken op de weg komen en worden ingevoerd ,dan is dat ook zo weer aan gepakt

Nog wel ja tot ze merken dat er ineens heel veel 40+ diesels en lpg bakken op de weg komen en worden ingevoerd ,dan is dat ook zo weer aan gepakt

een 40+ auto houd je niet zomaar even net zo makkelijk op de weg als een 25+ auto ;)

Daar zijn er ten eerste niet heel veel meer van in goede staat. En diegene die er wel zijn hebben vaak flink wat continue aandacht nodig. Dus dan kosten ze vanzelf meer als ene willekeurig klein autootje.

dus dat zal wel meevallen..

@mantadevil wrote:Nog wel ja tot ze merken dat er ineens heel veel 40+ diesels en lpg bakken op de weg komen en worden ingevoerd ,dan is dat ook zo weer aan gepakt

Dat gaat wel mee vallen hoor..

De echte benzen zijn pas vanaf 1978 :jerry

m,n mantaatje 40 + doet het prima hoor voor dagelijks ook nog lpg en weinig onderhoud nou rijden we daar ook niet veel km mee dus valt het best te doen :wors

het blijft een feit dat er lang niet zoveel 40+ers in een apk waardige staat over zijn als 25plussers. :sleeping dat die van jou dat toevallig wel is, veranderd daar niks aan :vertag

en die kosten nu in die staat ook geen paar meijertjes meer. en die dat wel kosten, gaan heus nog wel een hoop werk opleveren. en er zijn ook geen stapels meer overal van te vinden.

dusssssss :P

Maar even,is het nu zo dat als ik een 40 jaar oude manta op gas heb.

Deze belastingvrij blijft?

Maar als deze 25 tot 40 jaar oud is ik maar €120,- per jaar kwijt ben.

Of moet ik als ik op gas of diesel rij de volle poet betalen

niet na 40 jaar toch??? dan is toch alles belastingvrij ,ongeacht de brandstof.

Maar ja,of je nou veel km's wil rijden in een kadett B of mercedes 200D W115 (top van 115) ,moet je ook niet willen.

Ach,over 8 jaar zijn de eerste C Ascona's alweer 40,en de eerste D Dettjes over 6 jaar,en over 4 jaar de eerste E Rekords,dus ach..........

Bewaar iig wel een deel van mn gasinstallatie

40jaar geheel vrij

Tussen 26 en 40 de overgangs regeling

LPG en Diesel, de volledige MRB (totdat ze 40 jaar zijn)

En de verplichte schorsching in de maanden dec/jan/feb..

(voertuig mag dan ook niet op de openbare weg staan...)

Als je de volledige MRB moet betalen totdat ze 40 jaar zijn.

Hoef toch niet te schorsen tussen dec en feb.

Dat hoef je bij een recente auto toch ook niet

Vindt het iig mooie kut regeling

Gaat heel wat de sloop op let maar op

Met name. Diesels.

Mijne is van 76 en op lpg.

Hier grote twijvel wat te doen.

Lpg er uit ?

Weg zetten

Of half jaar per jaar schorsen

Of verkopen

Kan hem wel verkopen geen probleem enkel bieden ze me nog iets te weinig

Nette mantas zijn zeker te verkopen.

Is redelijk intresse van uit belgie en duitsland

Maar goed heb advertentie van mp gehaald.

3x raden waar deze 190d naar toe gaat volgend jaar:

afb095.jpg

:jerry

Ik ga mijn (ex) belg terug proberen te ruilen met een belg voor een leuke Corsa (A/B) :P Denk toch niet dat m'n Ascona C 1.6D wat meer opbrengt in 2014 dan 500 euro... En gezien de gelijkvormheidatest nog erbij zit... kan ie zo gekeurd worden in .be :)

Maja, we zien wel o/ Nog effe genieten van de mooie zomer met de Ascona :) En dan kijken we ergens rond juni 2014 wel weer.... Hard moeten werken (geld uitgeven) om de APK erop te zetten dit jaar... dus we rijden nog wel effe door... En misschien vallen de maandlasten mee volgend jaar... dan blijft ie :)

Dus wel schorsen???

Mij is verteld dat je 3 maanden niet ermee mag rijden maar dat schorsen niet hoeft :puke

Tel dan maar naast die 120 euro nog eens 50 euro extra voor schorsen :fy1 :argue

Volgend jaar wordt het vast 130 euro etc etc.... :argue :swear :fy1

maar hoe controleert men of je nou wel of niet het hele jaar rijd met je auto ,is het zo dat als je hem niet schorst in die 3 maand dat je dan een aanslag krijgt voor het hele jaar .

en hoe weet je in welke categorie je zit wat belasting betreft ,hoorde vandaag dat het met je motorinhoud te maken had ,dus 1.3 tot 3.0 dat ze daar naar belasting heffen

Terug
Naar boven