• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Volgens mij gewoon nog altijd per kg, niet per cc (dan zouden ze voor oldtimers een compleet nieuw systeem moeten gaan opzetten, dan weten ze zeker dat het meer kost dan het oplevert)

:hmmz zou wel weer typisch deze regering zijn, het wiel opnieuw moeten uitvinden....

Maar weet iemand of het inmiddels al door de 1ste kamer is??

Als je geflitst wordt ben je de pineut. Je betaalt dan het normale jaartarief. De auto mag in de periode december t/m februari niet op de weg staan. Dus als je voor die periode geen stalling of garage hebt, gaat het hele feest sowieso niet door. Hij mag zelfs vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn. Dus op je oprit parkeren voor 3 maanden zit er niet in.

@Arjen wrote:Als je geflitst wordt ben je de pineut. Je betaalt dan het normale jaartarief. De auto mag in de periode december t/m februari niet op de weg staan. Dus als je voor die periode geen stalling of garage hebt, gaat het hele feest sowieso niet door. Hij mag zelfs vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn. Dus op je oprit parkeren voor 3 maanden zit er niet in.

Die idiote regels heb je nu ook als je auto geschorst hebt.

dat de auto niet zichtbaar mag zijn van de openbare weg. dan de platen er maar af.

je bent bij wijze van al de lul als je de garage deur open hebt staan.

Het is vervelend dat de overheid niet constant is in zijn beleid.

Eerder waren er te veel particulieren die in een auto op grijskenteken reden met een dubbelcabine kun je makkelijk 5 man vervoeren.

Zeer in trek bij bepaalde bevolkingsgroepen.

Nu zie je veel "liefhebbers" die dagelijks in hun oldtimers rijden.

elke keer als een gaatje in de wet zit en er sprake is vol oneigenlijk gebruik moet iedereen er onder leiden.

Neem elke keer nog de moeite om dat vakje te kleuren.

Maar wat er nu gebeurt stond niet op de actie lijst :vertag :vertag

@theunm wrote:

Neem elke keer nog de moeite om dat vakje te kleuren.

Ga je je zo langzaam aan toch afvragen waarom je die moeite eigenlijk nog neemt, aangezien ze toch iedere keer na de verkiezingen andere dingen door voeren als wat in het programma stond. Vaak zelfs haaks op het programma. :wtf

IDEE!!!

Volgende keer stemmen op de partij die haaks op jouw wensen staat. Als ze dan na de verkiezingen omdraaien, doen ze precies dat wat je wil :jerry :jerry :jerry

Ik had op de juiste gestemd helaas heeft deze partij nu weinig invloed :cry

Ontopic:

ICEQUEEN staat altijd in mijn garage, sterker nog ik heb 30000 euro uitgegeven puur voor die auto te stallen.

Dat probleem heb ik dan niet maar ik zou het belachelijk vinden als ze je gaan verplichten om een garage box te huren/kopen voor deze nieuwe regel. 3 maanden niet rijden ok en diegene die het risico wel waagt en geflitst wordt een boete geven ok.

Dat zou voor mij al genoeg zijn om niet de risico te lopen.

Ben ik de enige die er zo over denkt :hmmz of willen ze weer centjes voor het schorsen hebben + extra belasting voor het huren/kopen van een garagebox.

Na de volgende verkiezing word het 50 jaar

Gr Morpheus

degoedelogo.jpg

http://www.oldtimerautosite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

nou vraag ik me alleen wat af.

Als je auto 25 is kreeg je een brief van de belastingdienst waarin vermeld wordt dat je vrijstelling krijgt.

Er staat geen einddatum of iets dergelijks,kan je daar geen zaak van maken? Hoeveel kans zou zoiets maken?

Je zou toch zeggen,eenmaal verleend blijft zo,anders zou je zeggen dat er clausule in zou moeten staan zoals,tot nader order of iets dergelijks.

Hebben de oldtimer eigenaren hier eigenlijk al bericht van gehad? Dat het teruggedraaid gaat worden?

In augustus is mijn Corsa 26 jaar oud en ik kreeg een paar weken terug vrolijk een brief van de RDW dat mijn auto belastingvrij wordt. Ondanks dat ik weet dat het maar voor een paar maanden is, vind ik het vreemd dat dit er niet bij vermeld wordt.

en die wijsheid komt waar vandaan?

@mies&geri wrote:en in de eerste kamer is er geen meerderheid voor invoering belastingplicht oldtimers

regeringspartijen hebben daar geen meerderheid

en daarom duurt het zolang ze het aanbieden in de eerste kamer

moeten wel goed wisselgeld hebben om meerderheid te krijgen

Officieel niet want moet door de eerste kamer.

Maar goed in dit land zal het er zeker wel door komen.

De partyen daar hebben niet de meerderheid maar dat wil niet zeggen dat andere tegen zijn

Ik kreeg laatst zomaar plompverloren een papier in de bus van de belastingdienst dat mijn c-kadettje 61-vs-14 (1978 en dus al een aantal jaren mrb-vrij) per 6 juni 2013 belastingvrij is :?: :hmmz

En het hele rare is dat ik nog veel meer kadetts heb en daar heb ik niks van gehoord terwijl deze allemaal in dezelfde categorie zitten....

Nog meer mensen dit gehad?

Terug
Naar boven