• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

ik heb inderdaad hetzelfde papier gehad van de rdw bij mij gaat het om een '72er die al 40 jaar is ook, ik snapte er ook niets van... :wtf

maar hebben jullie allemaal op www.vrijstellingoldtimer.nl al jullie e-mail adres achtergelaten?

zij verzamelen zo veel mogelijk mensen die deze plannen van tafel willen hebben. Het moet nog steeds door de 1e en 2e kamer!!

er is nog niks definitief,

kijk maar hier:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wie het filmpje niet heeft gezien

Mischien nog hoop

Onderwerp begint bij 1 minuut 56

[youtube:rritglo2]

Gr Morpheus

degoedelogo.jpg

http://www.oldtimerautosite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

@soepkiepe wrote:ja ook leuk..

heb de kadett in de schorsing.

zeer waarschijnlijk als ik hem uit de schorsing haal krijg ik ook zo k*t pasje!

past ja niet bij een oldtimer!

In een ander topic las ik dat je bij een oldtimer je originele kentekenbewijs gewoon mag houden, naast het pasje.

Daarbij vind ik het wel handig, zo'n pasje. Zelfde als bij je rijbewijs, dat was ook zo'n irritant velletje papier.

@Arjen wrote:Als je geflitst wordt ben je de pineut. Je betaalt dan het normale jaartarief. De auto mag in de periode december t/m februari niet op de weg staan. Dus als je voor die periode geen stalling of garage hebt, gaat het hele feest sowieso niet door. Hij mag zelfs vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn. Dus op je oprit parkeren voor 3 maanden zit er niet in.

Niet geheel waar.

Eigen oprit is meestal eigen grond....

Eigen grond is geen bezit van de gemeente/overheid.

Je mag dus wél je auto op je eigen grond stallen...

ik ben werkzaam in een autoschade herstel bedrijf ( en dan met name mercedes benz.. ) en als ik hier soms verzekeringsexperts spreek is het de laatste weken/maanden een grote puinhoop wat betreft de MRBvrije auto's.. allemaal aanrijdingen en totall loss met taxatierapportje erbij..

heel vreemd :jerry

@tcat wrote:@Arjen wrote:Als je geflitst wordt ben je de pineut. Je betaalt dan het normale jaartarief. De auto mag in de periode december t/m februari niet op de weg staan. Dus als je voor die periode geen stalling of garage hebt, gaat het hele feest sowieso niet door. Hij mag zelfs vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn. Dus op je oprit parkeren voor 3 maanden zit er niet in.

Niet geheel waar.

Eigen oprit is meestal eigen grond....

Eigen grond is geen bezit van de gemeente/overheid.

Je mag dus wél je auto op je eigen grond stallen...

RDW en belastingdienst hanteren beide verschillende regels

voor RDW is neerzetten op eigen grond genoeg

voor belasting moet nummerplaat niet zichtbaar zijn vanaf openbareweg

dus als jij m in garage zet met deur open en hij word geflitst mag je gewoon belastingaanslag betalen

@Aapje wrote::hmmz juistem

Ben je PRO overheid?? :hmmz :hmmz

OK hieronder een link, klik er huiver....................

http://www.autoblog.nl/nieuws/overheid-haalt-bijna-20-miljard-euro-op-bij-weggebruikers-61833" onclick="window.open(this.href);return false;

Had het bijna goed, bijna 20 miljard oftewel € 20.000.000.000,-

En men PAKT ook via de verkeersboetes € 1.0700.000.000,-

Ja, ja de Roverheid PAKT den burger goed in zijn loonzakje.

En DAN de REST nog..........................

:fy1 :fy1 :fy1 :puke :puke :puke

@mies&geri wrote:nummerplaat verwijderen

Dan krijg je ze aan de deur, of er nog wel een kenteken bij de auto is.

Zo niet afvoeren naar de sloop.

Als auto niet verzekerd is, mag hij niet worden gezien vanaf de openbaren weg.

Dan maar schuurtje in elkaar flansen waar je hem in zet.

De auto mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Dus als je garagedeur openstaat en hij is zichtbaar heb je een probleem. Alleen als ze langskomen natuurlijk.

ik hoor van verschillende mensen dat het met 2 jaar is uit gesteld.

iemand meer info misschien?

of zijn er mensen die het kunnen bevestigen?

In het voorjaar een hoop bombarie en nu hoor je weer geen ene flinker.. 10 tallen zuidende mensen ineens paar zuidend euro's armer om hun geliefde bakkie van de hand te doen tegen eierprijzen.

Zoals iedereen weet moet het plan nog door de 1e Kamer naar alle waarschijnlijkheid wordt er in september over gestemd.

Het is dus nog steeds geen officiële wet, en ook VrijstellingOldtimer is nog volop bezig om e.e.a. toch nog tegen te houden! Men kan overigens nog een enquete invullen, duurt enkele minuten, alles helpt om dit belachelijke voorstel te torpederen.

Terug
Naar boven