• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

die €156 miljoen die ze ermee willen ophalen gaat al lang niet meer gehaald worden

gezien de massale export van de diesels

en massale uitbouw van LPG instalatie's

op 1 jan rijden er alleen nog oldtimers op benzine rond

maar een hele bedrijftak is inmiddels al om zeep geholpen

met alle gevolgen van dien

dat het gewenste bedrag niet gehaald ging worden werd al duidelijk bij de eerste berichtgeving.

meer auto's te koop tegen lagere prijzen oftewel het dumpen.

je kunt je dan afvragen hoeveel liefhebber je bent of dat je vooral liefhebber bent van het niet betalen van de mrb.

toen ik mijn oldtimer kocht zijn er jaren geweest dat ik 1 euro/km betaalde wat hij stond meer stil dan hij reed.

nu kost hij 24 euro per jaar.

het vervelende is dat de mrb en de opbrengst van de accijns op brandstof niet worden gebruikt voor wegen

maar dat dit in de algemene pot verdwijnt.

Hetzelfde gebeurt met boetes deze worden ook als inkomsten geboekt.

daar komt nog een keer bij dat we in nederland meer wensen hebben als inkomsten.

de overheid heeft een tekort van 3 % .

weet niet hoe het bij jou thuis werkt maar als je 3% tekort komt kun je volgens mij op enig moment geen boodschappen meer doen.

de nederlandsestaat leent dus elke keer bij om de rekeningen schuld is ca 70% van het inkomen.

dus kom maar met suggesties hoe of je de begroting sluitend wilt maken

@Freestyler wrote:@Stender wrote:

Zie hier het ontstaan van een nieuw groep misbruikers die weer een nieuwe regeling gevonden hebben om te misbruiken. Zal wel weer ene kwestie van tijd worden voordat ook dit weer wordt afgeschaft/aangescherpt. En dan zijn de poppen weer aan het dansen en is de wereld te klein.

Stender, heb je er al eens over nagedacht, waarom mensen dit blijven doen?

(los van het feit dat dit in het voorjaar niet meer kan, omdat men ermee gaat stoppen)

Geloof me, belastingontwijking (dat is wat anders dan belastingontduiking) is echt een trend van de laatste jaren en dat vind ik ook volkomen logisch. Alles wordt duurder en men probeert manieren te vinden om belasting te ontwijken. Nadeel is alleen dat bij elk gaatje dat gevonden wordt de overheid meteen klaar staat om het gat te dichten. Helaas betekent dit dat bepaalde regelingen, welke bedoeld zijn voor een specifieke groep, dan afgeschaft worden vanwege de belastingontwijkers. Dit gaat dan weer ten koste van diegene die er 'rechtmatig' gebruik van maakten (met een nuance bij het woord rechtmatig).

Stender: :thumb

bedenk je eens in wat je 10 jr geleden voor een euro kreeg, en wat je er nu nog voor krijgt.

Ondertussen wordt alles naar inflatie gecorrigeerd. Alles, behalve de lonen.

Zal wel aan mijn simpele ziel liggen, maar dan werk je inflatie juist in de hand naar mijn idee.

@theunm, de suggesties, komen ze:

- schrap de JSF, ook al zouden we er 35 kopen, als we aangevallen worden, zijn we toch nergens. Kost dus onnodig geld.

- kort de overheidssalarissen met 25% voor alle NIEUW aantredende personen (zodat de oude niet ineens in financiële moeilijkheden komen, stel je voor...)

- geen onkosten vergoedingen meer voor vervoer voor ambtenaren (wij moeten immers ook alles zelf bekostigen)

- geen wachtgeld meer

- halveer de kosten naar Brussel

- halveer het ambtenaren wezen, en laat de bestaande ambtenaren efficiënter werken, kunnen ze dat niet, is er vast wel iemand anders die dat kan. Zoeken ze maar ander werk. Geldt in het bedrijfsleven net zo.

- schaf MRB en BPM af, laat de brandstofprijzen zoals ze nu zijn. Mensen houden meer geld over, en kunnen zo dus meer besteden. Plus buitenlanders betalen nu mee door verbruik. => verbruiker betaald.

- BTW of voedsel weer terug naar 6%, ook dit geeft meer bestedingsruimte, dus wordt er ook meer gekocht.

- Alle schalen loonbelasting met 2% omlaag. Vakantie geld tellen bij jaar inkomen, en niet gelijk 50% loonbelasting.

Meer te besteden betekend meer vraag=> betere economie=> meer inkomen in de vorm van btw en accijns + meer inkomen uit loonbelasting, daar door de stijgende vraag, meer aanbod nodig is, dus meer werk.

Na verloop van jaren kunnen vervolgens de toeslagen ook stapsgewijs verkleind worden. Maar eerst zal alles aan moeten trekken.

minder geld naar buitenland toe

wat nederland elk jaar overmaakt aan uitkeringen aan mensen die vertrokken zijn naar land van herkomst met behoud van nederlandse uitkering en kinderbijslag

dat wil je echt niet weten

:swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear

@mies&geri wrote:minder geld naar buitenland toe

wat nederland elk jaar overmaakt aan uitkeringen aan mensen die vertrokken zijn naar land van herkomst met behoud van nederlandse uitkering en kinderbijslag

dat wil je echt niet weten

:swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear

zit daar ook nog een maas in de wet dan moet daar ook snel een hek voor

kijk maar eens hoe die bulgaren dat doen.

maar laten we eerlijk zijn.. als JIJ die bulgaar zou zijn, zul je dan niet het zelfde doen? ;)

@soepkiepe wrote:kijk maar eens hoe die bulgaren dat doen.

maar laten we eerlijk zijn.. als JIJ die bulgaar zou zijn, zul je dan niet het zelfde doen? ;)

nee sorry groot gebracht met het idee dat werkt voor je geld.

en als je dan bijna bij je doel was dat je wel eens zetje meekreeg.

wat die bulgaren voor elkaar hebben gekregen is een groot lek in ons systeem.

en gaat op hier basis van vertrouwen wat men heeft misbruikt.

a het is naief

b te gek voor woorden dat men niet in staat is op redelijke termijn uit te zoeken of men recht hebbend is.

grenzen gewoon sluiten ;)

scheelt al een boel van dit soort gekheid.

dit is wel 1 van de redenen waarom wij weer meer mogen betalen.

maar dan kun je na gaan hoe geld geil als die bulgaren zijn, alles is aan het licht gekomen omdat 1 van de personen met zo uitkering aangifte heeft gedaan omdat de gene die alles regelde er zelf ook nog aardig geld tussen uit haalde.

Tis gewoon zooitje

Heb zelf meerdere manta s

Maar leuker wordt het er niet op

Had der bij die nog geen 500 km pj reden maar goed.

Nu kun je of der niet mee rijden of dik betalen omdat der lpg op zit notabene schoon ste brandstof

Lpg der af betaal je nog 120 pj en mag der in feb niet eens mee naar de videoavond. Van de club bijvoorbeeld

@eddepet007 wrote:Tis gewoon zooitje

Heb zelf meerdere manta s

Maar leuker wordt het er niet op

Had der bij die nog geen 500 km pj reden maar goed.

Nu kun je of der niet mee rijden of dik betalen omdat der lpg op zit notabene schoon ste brandstof

Lpg der af betaal je nog 120 pj en mag der in feb niet eens mee naar de videoavond. Van de club bijvoorbeeld

Volgens mij zou dat wel mogen.

Evenementen regeling oldtimers:

Het is bij veel bezitters van een auto van 15 jaar en ouder niet bekend dat er een speciale Evenementenregeling bestaat. 
Is uw auto geschorst, dan kunt u zich voor deze regeling aanmelden.

Het is dan mogelijk, althans tijdens door de Belastingdienst erkende evenementen, enkele dagen te rijden zonder de schorsing van de auto op te heffen. U hoeft dan ook geen belasting te betalen en de auto hoeft niet APK-gekeurd te zijn. Aan de regeling zijn wel voorwaarden verbonden: de organisator moet het evenement uiterlijk twee maanden van te voren hebben aangemeld bij de Belastingdienst. Verder mag u aan maximaal vier van dergelijke evenementen deelnemen en bedraagt het aantal dagen per kalenderjaar maximaal zes. Uiteraard moet de auto wel verzekerd zijn en alléén gebruikt worden in het kader van het evenement. Trouwens, over verzekeringen gesproken: neem voor het evenement contact op met de KNAC. Kijk voor www.belastingdienst.nl

maar wat word er dan weer gezien als evenement?

de meeting die ik organiseer heb ik geen vergunningen voor nodig, maar toch waren er totaal een auto of 60.

dan heb ik er verder ook geen "wedstrijden" bij, gewoon lekker wat kletsen en zo.

als ik dat meld bij de belastingdienst zou dat dus betekenen dat ik bijvoorbeeld in mei ook met de kadett heen kan ;)

die in hoogeveen organiseer ik zelf ;)

maar denk dat ik de belastingdienst wel ff ga bellen of zo daar over, ff vragen hoe dat zit, als dat evenement ook ana bepaalde eisen moet voldoen, die meeting is namelijk niet echt een evenement, gewoon een meeting met opels bij elkaar ;)

Terug
Naar boven