• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

nee, maar in die 3 maand mag je dus wel naar een evenement.

alleen dan moet de belastingdienst wel weten dat dat evenement er is.

mm,is leuk maar als er een evenement is in die 3 maanden (dus de winter) dan komt mijn oldie sowieso niet buiten,geen pekel en nattigheid voor mn ouwe trouwe Ascona.

@ascona hobbyist wrote:

mm,is leuk maar als er een evenement is in die 3 maanden (dus de winter) dan komt mijn oldie sowieso niet buiten,geen pekel en nattigheid voor mn ouwe trouwe Ascona.

Inderdaad die van mij ook niet! :thumb

Maar wat ik hier niet uit alle berichten kan opmaken.

Is de voor gestelde regeling er nou doorheen??

Zo stond het wel in de kampioen van de anwb.

K heb nog nix van de belastingdienst gehoord.

Of gaat het pas in 2014 in allemaal

der is ook nog niks door heen.

de 2e kamer heeft de plannen aan de 1e kamer voor gelegd, die moeten besluiten als het er wel of niet door komt.

het schijnt dat ze dat 8 december gaan besluiten.

Kunnen we in ieder geval tot 8 december blijven rijden,als er nog niet gestrooid is.

(zout op de wegen bedoel ik,geen pepernoten)

Hier in de buurt is al flink gestrooid, gelukkig had ik de Manta al in de stalling staan.

Maar het is dus afwachten tot 8 december, dan gaat de Eerste Kamer beoordelen over de stukken van het belastingplan. Hieronder kun je lezen wat één van de taken van de Eerste Kamer is:

De Eerste Kamer beschikt over controlerechten, waar zij niet vaak gebruik van maakt. Daarnaast heeft de Eerste Kamer een wetgevende taak. Dat houdt in dat de Eerste Kamer wetsvoorstellen die in de Tweede Kamer zijn aangenomen, moet goedkeuren of verwerpen. De Eerste Kamer kan geen wijzigingen aanbrengen in een wetsvoorstel. Als het niet in orde is, gaat het terug naar de Tweede Kamer.

De Eerste Kamer kijkt bij het beoordelen van wetsvoorstellen naar de juridisch-technische kant van het wetsvoorstel en niet naar de inhoud. Zij voert een staatsrechtelijke check uit over de wetgeving van de Eerste Kamer, kijkt of het wetsvoorstel niet strijdig is met overige wetgeving en beoordeelt de uitvoerbaarheid van het wetsvoorstel. Pas als de Eerste Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel, kan het daadwerkelijk een wet worden.

Het plan met betrekking tot de oldtimers kan worden verworpen op basis van de uitvoerbaarheid (waar meer partijen vraagtekens bij hadden) maar ook op het feit dat de getallen en conclusies niet op basis van juiste cijfers zijn gebaseerd.

ga d,r maar vanuit dat het er doorgedrukt word was met het grijskenteken voor particulieren ook zo daar werd ook teveel misbruik van gemaakt was binnen een maand beslist

@manta73 wrote:Kunnen we in ieder geval tot 8 december blijven rijden,als er nog niet gestrooid is.

(zout op de wegen bedoel ik,geen pepernoten)

ook wel tot eind december hoor giel :jerry

@Kermitkiller wrote:ga d,r maar vanuit dat het er doorgedrukt word was met het grijskenteken voor particulieren ook zo daar werd ook teveel misbruik van gemaakt was binnen een maand beslist

Ohja, die was ik alweer vergeten. Dat was in principe precies hetzelfde geintje natuurlijk.

Was het niet 16 december dat er gestemd wordt?

Maar als het erdoor komt, heb je t/m maart om te beslissen wat je gaat doen. Daarna gaan de nieuwe regels pas in (ALS ze door gaan)

Dus dit jaar kan er nog gewoon gereden worden. Pas vanaf volgend jaar winter gaan de regels in.

Terug
Naar boven