• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@VideoRipper wrote:

Ik weet niet waar je precies woont, maar in Baarle-Hertog betaalde ik vorige week €1,495 :thumb

Gisteren in Kessenich 1.479 per liter :jerry

Ga je hier 900 mtr verder de grens over terug Nl in, staat ie al op 1.779 per ltr.....

@VideoRipper wrote:

Ik weet niet waar je precies woont, maar in Baarle-Hertog betaalde ik vorige week €1,495 :thumb

Ik woon in Eindhoven. Ik rij dan altijd even de grens over naar Achel, daar zit een leuke tabakszaak met bijna ernaast een tankstation.

Bij die tabakszaak is volgens mij 90% van de klanten Nederlands, haha.

Van wegenbelasting naar brandstofprijzen :D

-offtopic

Het blijft duur natuurlijk; vergeet niet dat het altijd nog ruim fl.3,30 per liter is :shock:

@VideoRipper wrote:Van wegenbelasting naar brandstofprijzen :D

-offtopic

Het blijft duur natuurlijk; vergeet niet dat het altijd nog ruim fl.3,30 per liter is :shock:

Ik heb nooit getankt in het gulden tijdperk, dus dat soort cijfers doen mij weinig tot niks.

Al is het wel zo dat toen ik begon met auto rijden, de prijs €1,28 per liter was. Maar dan nog doen dat soort vergelijkingen me ook niks, omdat ik nu veel meer verdien dan toen. Dus in verhouding met mijn studenteninkomen van toen, waren de brandstofprijzen voor mij toen hoger dan nu ;)

vandaag voor mijn manta van 39 jaar op lpg een aanslag gekregen van tijdvak 2 oktober 2013 tot 31 dec. dacht dat de nieuwe regel pas in 2014 inging

de belastingdienst is echt de weg kwijt ,

mijn rekord op lpg is geschorst , maar ik krijg een rekening van 1-1-2014 tot 27-3-214 van.......

jawel 11euro!!!

wie snapt het nog ?

@TedMechanic wrote:Voordeel van lekker dicht bij de grens wonen. Ik kom ook regelmatig in België en als het kan plan ik dat zo in dat ik daar mooi een tank vol kan gooien. Gisteren ook weer voor 1,538 per liter getankt.

Gelijk weer een slof sigaretten meenemen en heb dan weer 15 euro gespaard.

op slof zware vannelle bespaar je €28,= vergeleken met nederland

Het gaat in dit topic over wegenbelasting voor oldtimers, niet over alcohol, sigaretten of benzineprijzen. Houd het ontopic.

inmiddels krijgen steeds meer diesel en LPG rijders de rekening dat ze dus vanaf 1 jan al moeten betalen en niet vanaf datum tenaamsteliing zoals vele beweerden

en de rekeningen liegen er niet om

maar ik heb een aanslag gekregen over de laaste termijn 2013 dacht dat de nieuwe regel vanaf 1 januari 2014 inging

heb al geprobeerd de belastingdiens te bellen maar zijn steeds in gesprek of er zijn geen medewerkers vrij

zullen er wel meer zijn die er geen biet meer van snappen

Hier hetzelfde verhaal. Auto verkocht aan mede sleutelaar en voor de overschrijving gebeld met de afdeling motorvoertuigen van de belastingdienst. Mevrouw vertelde mij dat er VOOR 8 maart geen belasting betaald moest worden, ook niet bij overschrijving. Dit had te maken met de invoerdatum van de auto oid.

Lang verhaal kort gemaakt, de nieuwe eigenaar kreeg een mooie rekening van 160 euro gepresenteerd. Leuker kunnen we het niet maken.....

Hoop dat het wel goed gaat verlopen met mijn benzine gebakje :(

Ik heb voor mijn Senator ook een incorrecte factuur gekregen voor de wegenbelasting. Iedereen die dat krijgt moet ff bellen met de belastingdienst, mij vertelde ze ook dat het onterecht is.

@mies&geri wrote:inmiddels krijgen steeds meer diesel en LPG rijders de rekening dat ze dus vanaf 1 jan al moeten betalen en niet vanaf datum tenaamsteliing zoals vele beweerden

en de rekeningen liegen er niet om

de regeling gaat per 1 januari 2014 in.... en de leeftijd op 1 januari is wat telt...dat spreekt toch niet zo moeilijk te begrijpen?! :wtf

dat klopt

maar mensen dachten dat ze vanaf tenaamstellingsdatum (in tijdvak van 3 maanden moesten betalen en eerste keer dus vanaf (XX datum) en niet per 1 januari

nu krijgen ze ineens allemaal een rekening vanaf 1 januari

en sommige zelfs nog van december :argue :argue

@mies&geri wrote:dat klopt

maar mensen dachten dat ze vanaf tenaamstellingsdatum (in tijdvak van 3 maanden moesten betalen en eerste keer dus vanaf (XX datum) en niet per 1 januari

nu krijgen ze ineens allemaal een rekening vanaf 1 januari

en sommige zelfs nog van december :argue :argue

Wat hij zegt :)

Terug
Naar boven