@Haasje17 wrote:Ik ben nogsteeds van mening, dat het voor iedereen gelijk moet zijn, dus als diegene met oldtimer rondrijden en niet betalen, gewoon laten betalen. Diegene die maar een paar keer per jaar met de oldtimer buitenkomen die mogen wat mij betreft gerust belastingvrij.
En degene die dan beginnen te kwaken, maar ik kan de auto anders niet betalen blabla, die hebben zelf ergens in hun leven het gewoonweg niet goed aangepakt. Elke werkende nederlander kan een auto onderhouden en betalen, dan maar wat kleiner. Ik kan van 200 euro per maand eten, en de auto betalen.
Wat me dan vaak opvalt is degene die dan gratis een auto rijden, en nu klagen zie je dan dat ze weinig geld hebben nou dat kan, maar als ik dan in de boodschappen kar kijk denk ik tja. Kan ook minder.
Iedereen leeft naar wat hij of zij heeft en krijgt, degene die veel geld hebben hebben daar vaak ook wat voor moeten doen of gedaan. Dat is ook niet uit de lucht komen vallen.
Dus ik blijf erbij het is allemaal zo gek nog niet om zoiets gewoonweg af te schaffen want ondanks dat de reden niet is dat er geprofiteerd werd. Werd dat er dus wel. Profiteren van gaten in de wet. En die gaten zijn er niet om van te profiteren, die zijn er per ongelijk en iedereen weet dat deze eigenlijk ook niet bedoeld waren om op die manier ervan te profiteren.
Sterker nog als ik ervan zou profiteren, zou ik me schuldig voelen!
Ik blijf het knap vinden, dat een wild vreemde precies weet wat ik wel en niet kan doen met mijn financiën. :thumbdown
Ik ben een van die personen die loopt te klagen dat het onbetaalbaar wordt. Want als ik 141 euro per maand aan Mrb moet gaan ophoesten, enkel omdat die op de oprit staat, ga ik dat niet met die 200 euro per maand waar jij het over hebt, redden.
Wij mogen het momenteel doen met €60 per week. Dit is voor 2 volwassenen en een kind van 2. En dat is incl de luiers voor de kleine. Incl brandstof om naar de voedselbank/winkel te kunnen (nee, fiets is geen optie met 15 km enkel, een kind achterop en dan nog 2 boodschappentassen vol mee terug te nemen). Incl onderhoud aan de auto.
Ik ben het ermee eens dat het voor iedereen gelijk moet zijn. Ik ben het er niet mee eens, dat iedereen dan maar gelijk de hoofdprijs moet gaan betalen!
Dat mag gerust veel minder zijn. (maar dan moeten ze dat geld ook echt in het wegennet stoppen en niet in de verzamelpot naar Bulgarije, Oekraïne, of Griekenland sturen).
Maar waarom mogen wij niet van de staat profiteren? Die profiteert toch ook gretig van ons?
Ik vind het trouwens wel makkelijk praten, ik red het makkelijk met 200 per maand incl de kosten voor de auto. Woont zeker nog thuis? Of alleen in een appartement?