• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@KadAstra-EF wrote:Nou mensen:

Hieronder een link naar een Opel die speciaal gekocht is om belastingvrij terijden.

Nu deze regels veranderd worden doet meneer/mevrouw hem maar gauw weer weg :swear :swear

Wel het kenteken even natrekken, dan valt je meteen een paar zaken op :shock:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=223012047&cd=634869334520000000" onclick="window.open(this.href);return false;

Rik ;)

Dat is een handelaar die bijzondere oldtimers opkoopt uit Duitsland. Hij heeft veel oldtimers staan met lage kilometerstanden en in zeer goede staat. Heb de Kadett in het echt gezien en het is een net ding.

ik vind het bullshit eerst regel dat het bij 30 jaar pas belastingvrij gaat worden en nu in 1x nix meer belasting vrij :puke

het is op z'n minst zwabberend beleid.

jammer dat ik de tekst van het bericht van vrijstelling niet meer heb.

ben ook wel benieuwd hoe ze dat willen doen eerst een brief sturen van uw voertuig is vrijgesteld van belasting.

en dan nu oeps we hebben ons vergist. dan maar 25 euro betalen dan mag hij helaas de weg niet op

niet vergeten de fehac petitie te tekenen.

theun

Het kabinet is weer een en ze beginnen gelijk weer met van alles terug te draaien ! :swear wegenbelasting , hypotheek aftrek.

Waarom stemmen we eigenlijk nog ze doen toch wat ze zelf willen :swear :swear :swear .

MAAR ALLE LEDEN TEKEN DE PETITIE OP DE KNAC SITE !!!!!!!!!

Dan hebben we nog kans dat ze eerst eens nadenken voor ze meteen weer iets doms doen in Den Haag !!

@noci wrote:Waarom stemmen we eigenlijk nog ze doen toch wat ze zelf willen :swear :swear :swear .

Laat dit nou eens heel goed tot iedereen door dringen vanwege deze reden ben ik niet gaan stemmen en was het ook niet meer van plan te doen als er geen veranderingen in de politiek komen.

Gewoon op Google KNAC petitie intikken dan je naam en e-mail invullen en je krijgt een bevestiging e-mail terug. thats it !

Oja met een beetje geluk ben je de 60.000 ste :thumb :thumb

@noci wrote:Het kabinet is weer een en ze beginnen gelijk weer met van alles terug te draaien ! :swear wegenbelasting , hypotheek aftrek.

Waarom stemmen we eigenlijk nog ze doen toch wat ze zelf willen :swear :swear :swear .

MAAR ALLE LEDEN TEKEN DE PETITIE OP DE KNAC SITE !!!!!!!!!

Dan hebben we nog kans dat ze eerst eens nadenken voor ze meteen weer iets doms doen in Den Haag !!

dat zeg ik al jaren,......voor de verkiezingen moeten ze zoeveel mogelijk zieltjes word verzamelt.

en als ze de stemmen binnen hebben, dan zijn de kiesers oud vuil, en doen met ons wat ze willen.

hoeveel moeten we nog inleveren !!! hoever gaat dit nog

NEDERLAND WORD EENS EEN KEER WAKKER :fy1

Dan wil ik toch even advocaat van de duivel spelen. ;)

Hoe groot zou het draagvlak zijn voor de wegenbelastingvrijstelling voor oldtimers? Ik denk vrij groot!

Veel lastiger is het begrip 'oldtimer'. Eigenlijk zou daar eens een enquete voor moeten komen.

Eerlijk is eerlijk, is denk dat bijna iedereen het eens zal zijn dat een T-Ford een oldtimer is. Ik denk echter dat 99% van de bevolking het geen moer kan schelen dat er wegenbelasting betaald moet worden voor een Kadett, Ascona, Golf of Mercedes 190D.

De 1% zal bestaan uit liefhebbers en profiteurs.

In liefhebbers kringen wordt een T Ford inderdaad een oldtimer genoemd. Een auto van pakweg na 1950 wordt doorgaans een klassieker genoemd. In den Haag hebben ze hier geen idee van dus wordt al het oude spul voor het gemak oldtimer genoemd.

Terug
Naar boven