• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

:hmmz tja Nederland is het enige land die alles aan de laars lapt kwa BTW

Daarintegen is het wel de braafste jongentje van de klas :puke

Nederland is de enige land die belasting kent op auto's ipv dat het overal bij inzit zoals bij andere landen :swear

@Freestyler wrote:@Senatorman wrote:@emiel5 wrote:Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.

Wat heb ik dan aan zo'n klote kaart :swear

Met deze regeling (60 dagen) worden ook prima de echte klassieker/oldimer liefhebber ontzien. Jij rijdt een wegenbelasting-vrije auto alleen omdat het goedkoop is. Het doel van deze regeling is dan ook exact om deze groep aan te pakken,.

Voor mij en vele andere liefhebbers een prima regeling. Zo verdwijnt het echte schroot eindelijk ook eens van de weg.

Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.

Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.

Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.

Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.

Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.

Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.

En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.

Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.

De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)

Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.

Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?

(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)

Just my 2 ct.

Helemaal mee eens!!

Ik rijd ook dagelijks met mijn Monza, maar zodra er iets mee is dan laat ik het verhelpen.

Liefhebbers hoeven ook niet zelf te kunnen sleutelen vind ik (al is het wel handig uiteraard).

Ik zelf kan weinig zelf, maar heb wel de contacten die goed werk afleveren.

Al sneeuwt het of ligt er pekel, ik rij er gewoon doorheen(maar hij staat s avonds wel droog en warm binnen) Veel mensen kunnen dit totaal niet begrijpen, maar ik ben van mening

dat ik mijn wagen heb gekocht om in te rijden, niet om er naar staan te kijken in de garage.

En gaat hij roesten....nou ja dan laten we het toch gewoon herstellen?

Ik heb mijn Monza nu meer dan 5 jaar en rij er 4500 kms per jaar mee en hij ziet er nog steeds super mooi uit...lees roestvrij (mede dankzij Garage Romijn die veel onderhoud heeft verzorgd)

Dus nogmaals, ik ben het helemaal met je eens.

ff een foto tje hoe hij er nu bij staat.

[http://7.media.hyves-static.net/1509024854/6/zELu/0/img1509024854.jpeg/img]

img1509024854.jpeg

Er zijn alternatieven op de regeling van Rutte 2.

Wat vinden jullie van de volgende alternatieven?

1) Maak de leeftijdsgrens van oldtimers strenger: als alle auto’s van voor 1970 (nu dus ruim 40 jaar oud!) worden vrijgesteld, sluit je de groep scheefrijders voor een groot deel uit. Deze auto’s zijn immers zo oud dat ze niet geschikt zijn voor dagelijks vervoer.

2) Limiteer het aantal kilometers dat jaarlijks met de auto mag worden gereden. Net als bij de oldtimer verzekering kan dit worden gelimiteerd. Hiermee wordt dagelijks gebruik uitgesloten en minder kilometers = minder uitstoot = minder milieubelastend.

3) Regel het zo dat een oldtimer alleen vrijgesteld wordt als er een eerste voertuig is voor dagelijks gebruik.

Artikel: http://www.berekenjeautokosten.nl/w...elasting-voor-oldtimers-wordt-afgeschaft.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@trashmetal wrote:Regels onveranderd laten en emissie eisen aanscherpen

lijkt me ook een goeie :thumb

Dat lijkt me het beste voor iedereen inderdaad.

Als het de staat daadwerkelijk om het milieu zou gaan.. Maar ik weet wel beter,

het is wel heel toevallig dat er zo ook nog 100 miljoen per jaar extra binnen komt.

Maar de hoofdzaak is natuurlijk het milieu.. :hmmz

En als de plannen doorgaan zoals ze nu voorgesteld zijn zal er een grote bedrijfstak failliet gaan,

daarmee loopt de staat wel erg veel btw mis.

Ik moet het nog zien dat dit feest doorgaat, het lijkt me sterk..

@Kano, het feit dat het een het ander niet uitsluit, ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom ook misbruik van de regels maken. Sterker nog, het geld dat ik bespaar in wb, ben ik wel weer kwijt aan onderhoud en reparatie (iets waar ook weer btw over afgedragen dient te worden, en wat weer zorgt voor werk gelegenheid, waar ook weer btw van afgedragen wordt)

Het is voor mij of het ene of het andere. Of wb betalen, of onderhoud betalen. Maar beide zijn voor mij financieel niet te doen.

De stelling waar het overigens om ging, was dat liefhebbers de auto niet dagelijks gebruikte. En daar ben ik het niet mee eens.

Mja ze zijn der gek genoeg voor om het door te drukken

Is gewoon een kutzooi daar in denk haag weer geld naar griekenland hoorde ik net

Dan draait je maag gewoon daar met 55 tot 58 met pensioen hier 17 miljard bezuinigen waar we voor op draaien

Generaal pardon voor mensen die de boel bedonderen

En onze hobbie voor groot deel af pakken bah ben der gewoon misselijk van

Blijf er bij, gewoon het zelfde als in duitsland.

Wegenbelasting zit daar bij de brandstof prijs in.

Heb je alle doelgroepen, en de liefhebbers die een oldtimer hebben staan voor de zondags ritjes betalen dan ook belasting.

En de milieu hokken betalen belasting.

Snap niet dat het zo moeilijk moet met allemaal regelingen...

Maar dat is Nederland, en overheid weet ook wel dat ze op de bestaande manier meer geld binnen harken...

Dat zou inderdaad de meest eerlijke manier van belasten zijn. Hoe meer je rijdt en verbruikt, hoe meer je betaald :thumb

Maar om de een of andere vage reden willen ze daar in Den Haag niet aan.....

Want dan heb je de mensen niet die aan de grens wonen, die gaan dan in het buitenland tanken (alsof we dat nu nog niet doen)

Ze vergeten dan wel ff dat de toeristen en andere buitenlanders die hier werken, dan wel mee betalen wat ze nu dus niet doen.

@Freestyler wrote:@Kano, het feit dat het een het ander niet uitsluit, ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom ook misbruik van de regels maken. Sterker nog, het geld dat ik bespaar in wb, ben ik wel weer kwijt aan onderhoud en reparatie (iets waar ook weer btw over afgedragen dient te worden, en wat weer zorgt voor werk gelegenheid, waar ook weer btw van afgedragen wordt)

Het is voor mij of het ene of het andere. Of wb betalen, of onderhoud betalen. Maar beide zijn voor mij financieel niet te doen.

De stelling waar het overigens om ging, was dat liefhebbers de auto niet dagelijks gebruikte. En daar ben ik het niet mee eens.

Tja, onderhoud en liefhebberij zijn natuurlijk geen reden om geen wegenbelasting te betalen.

Dan zou iedere eigenaar van een (moderne of oude) Italiaanse of Franse auto moeten worden vrijgesteld van wegenbelasting. :jerry

Misbruik is ook een erg lelijk woord. "Gebruik" is misschien beter.

Overigens vind ik (persoonlijk) het argument van óf ik betaal wegenbelasting óf ik betaal onderhoud niet erg sterk. Met die argumentatie zou je mensen met meer geld wel wegenbelasting moeten laten betalen.

Anyway, de wegenbelasting is sowieso een rare belasting. Iemand die 100.000km per jaar in een Alto rijdt betaalt veel minder dan iemand die 100 km in een Vectra rijdt. Absurd natuurlijk.

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

mm,klinkt zover niet verkeerd,dan is in elk geval de hobby veiliggesteld,alleen de daily zal dan anders gaan worden (ascona 1984 op LPG),maar aan de andere kant is het natuurlijk logisch dat ik dan zou moeten betalen voor de gasbak,maar het komt dan niet meer uit,dus hij gaat of op benzine (dan is ie alleen wel viezer) of eruit en wat kleins terug.

Al heb ik het idee dat het aantal daily oldtimers/ouwe hokken op LPG wel meevalt.

Gister toevallig een rondje ring Amsterdam gereden,en alle ouwe dingen met 3 letter kenteken waren diesels,kwam tegen,veel,heel veel Mercedes 190 W201,W124 en W123, een stuk of 6 Golf 2, 3 stuks Peugeot 205,een Audi 100 en een Ascona C,allemaal diesels en allemaal hetzelfde soort volk erin. Als je inderdaad de diesels inderdaad naar 35 optrekt,dan kom je uit op 1977 en ouder,daar zijn er echt niet heel veel meer van.

Goed plan,ik zeg doen,maar even wachten op de definitieve uitwerking.

Ik denk het niet. Een auto uit 2012 moet uiteindelijk ook wb vrij kunnen worden. Ooit moet een Insignia wb vrij moeten kunnen zijn. Jouw plan richt zich op de huidige situaties en bouwjaren. Het wordt iets in de geest van 30 jaar en een max aantal rijdagen of kilometers. Want de ergernis is dailys die wb vrij zijn. Men is best bereid om de hobbyisten wb vrij te houden. Maar de wb vrije dailys wil men vanaf.

denk dat ik het gewoon maar es af ga wachten wat ze nu willen...

hebben nog dik een jaar voor dat het allemaal moet gaan gebeuren.

Tis alleen jammer al deze maatregelen maar voor 1 ding bedoeld zijn........

Foto-BSLELRHJ.jpg

maar je kan de liefhebber wel uit een opel krijgen.... maar je krijgt nooit opel uit de liefhebber..... :jerry

groente

Er gaat actie komen

Good Vibrations

Waarom Good Vibrations?

Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.

Doelstelling:

Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.

Datum:

Vrijdag 1 maart 2013

Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.

Den Haag

Omschrijving actie:

Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.

Voor wie:

Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.

Aanmelden?

In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.

Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.

Milieu:

Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics-" onclick="window.open(this.href);return false; ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.

We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Pers:

Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.

Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.

Als de wet toch zo blijft:

Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!

Guiness Book of Records

Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!

Organisatie:

Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)

Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)

Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)

Facebook:

https://www.facebook.com/groups/132939090189930/" onclick="window.open(this.href);return false;

word lid van de groep!

Gr Morpheus

degoedelogo.jpg

http://www.oldtimerautosite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven