• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

de motie om lpg en diesel ook in aanmerking te laten komen voor het kwart-tarief zijn verworpen.

het plan zal dus doorgang gaan krijgen....

zeg maar dag tegen je 26-40 jarige lpg auto. :thumbdown :puke :swear :argue :argue

Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD'er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.

33 402, nr. 56 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die

op LPG rijden ............ VERWORPEN

33 402, nr. 57 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die

op diesel rijden ............ VERWORPEN

Word zoveel geluld over het hele internet...

Wou nog graag een keer een chevy k30 6,2Diesel V8 aanschaffen ook een ex leger.. van 84... Maarja

Of graag een w124 300TDT kan ik ook allemaal vergeten, doei toekomstige hobby.

@Stender wrote:Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD'er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.

Denk dat ik dan lekker VVD of PVV ga stemmen de volgende ronde!

@Vinci wrote:@Stender wrote:Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD'er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.

vooral VVD stemmen. Frans Weekers die deze onzin allemaal bedacht heeft, en ettelijke miljarden naar het buitenland heeft laten sluizen (waardoor wij nu moeten betalen), is VVD...

PVV stemmen heeft ook geen nut. Worden dan toch wel weer buitenspel gezet.

Fijn toch, leven in een dictatuur met de titel "democratie"

Het land van de graaierij waar iedereen welkom is.

Behalve de eigen burgers dan. Die moeten voor de rest betalen.

Achterlijke zakkewassers zijn het.

Denk dat ik mijn LPG installatie maar eens bij Weekers dump...(voor hen die interesse hebben, kunnen zijn prive adres via google vinden. Enkel FHH Weekers Weert inkloppen)

@Vinci wrote:@Stender wrote:Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD'er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.

Die motie kwam wel vanuit de VVD maar de hele VVD heeft samen met de PVDA die andere 2 moties weggestemd. De overige partijen waren met eens met moties.

Wat ik eigenlijk nog stuitender dan het uitsluiten van auto's op diesel en LPG vind, is dat de overgangsregeling niet voor auto's geldt die per 2014 jonger dan 26 jaar zijn: ergo, als je de 'pech' hebt een auto uit 1988 te bezitten, dan betaal je daar dus tot 2028 de volle mep wegenbelasting voor!

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik ga doen: ik rij met elke auto's slechts zo'n 2500 km, maar wel het hele jaar door. Een garage heb ik niet, dus dan moet ik iets huren. Per saldo ben ik dan waarschijnlijk nauwelijks goedkoper uit met die overgangsregeling in vergelijking met gewoon 100 % wegenbelasting betalen.

Wat ik wel beslist zal doen is wat buitenlandse contacten benaderen: in onder meer Rusland zijn oude Mercedes diesels erg gewild. Hier zijn de prijzen al flink aan het dalen (en dat zal zich naar aanleiding van het verwerpen van de motie nog wel even doorzetten) dus exporteren zal best gaan lonen. king:

Zie nu mooie benzen staan tussen de 1300 en 1800 op mp

Tis gewoon om tranen in je ogen te krijgen

Twijvel nu ook over mijne op lpg is 76 er denk half jaar schorsen dan enkel zomer rijden

hey wat ik mij net eens begon af te vragen..

veel van jullie hebben de huidige oldtimers in de oldtimer verzekering, ik weet niet beter dat dit iets van 50 euro per jaar is of zo.

maar de oldtimer moet straks 40 zijn om een oldtimer te zijn, hoe zit dat met de verzekering dan?

die word ook weer duurder dan zeker?

Als je dan toch sportief met je je Youngtimer diesel blijft rijden moet je eigenlijk wel je roetstop flink rijk zetten, dan weet je waarvoor je Betaald.. (goed voorbeels is dan toch wel AstraTD van het forum :thumbup :thumbup :thumbup )

Willem

Helft van de wagens op de foto hebben niks te klagen aangezien dat die 40/50jaar + zijn.

@wim-v6 wrote:Als je dan toch sportief met je je Youngtimer diesel blijft rijden moet je eigenlijk wel je roetstop flink rijk zetten, dan weet je waarvoor je Betaald.. (goed voorbeels is dan toch wel AstraTD van het forum :thumbup :thumbup :thumbup )

Willem

Thanx Willem :thumbup

Volgens snapt nog niet iedereen, dat Nederland het duurste land is om auto te rijden.

Duur in aanschaf, ( nieuw )

Duurste in wegenbelasting,

Duur verzekering,

Duur onderhoud,

En het duurste brandstof!

Misschien hebben die deelnemers ook meerdere auto's die zich niet bevinden in de nog vrijgestelde categorie of sympathiseren ze met de overige oldtimer liefhebbers? Daarbij is elk treffen dan ook een lust voor het oog, met welke insteek dan ook.

Onderhoud en brandstof in Engeland of brandstof in Denemarken word je ook niet vrolijk van overigens, nog hoger dan hier. :cry

Alweer die roddelkrant :fy1

Er is nog altijd niets definitiefs. De eerste kamer moet zich nog over het voorstel buigen, en aangezien de oppositie daar de overhand heeft, zou er nog zomaar iets van hoop kunnen zijn.

Budgetrecht

Het samenstel van parlementaire rechten op het gebied van de Rijksbegroting wordt budgetrecht genoemd. Zo moeten begrotingswetsvoorstellen (wijzigingsvoorstellen daarvoor) worden goedgekeurd door de Tweede en Eerste Kamer. Het kabinet is het parlement ook achteraf verantwoording schuldig over het gevoerde begrotingsbeleid. In tegenstelling tot de Eerste Kamer kan de Tweede Kamer de begrotingen ook zelf wijzigen (amenderen).

Het budget recht is het recht van het parlement, de Eerste en Tweede kamer, om budgetwetsvoorstellen en wijzigingen hiervoor goed te keuren of te verwerpen. Op deze manier heeft het parlement invloed op de manier waarop de begroting wordt ingevuld. Door het budgetrecht wordt binnen het parlement over de wetsvoorstellen en – wijzigingen gestemd. Achteraf moet het kabinet verantwoording afleggen over de manier waarop het begrotingsbeleid (de manier waarop de geplande begroting is uitgevoerd) is gerealiseerd. De Tweede Kamer kan ook wijzigingen in de begroting aanbrengen (amendatie).

‘Het is een goede zaak dat dit budgetrecht bestaat, aangezien het zittende kabinet niet zomaar plannen kan doorvoeren zonder controle door het parlement. Het parlement wordt gekozen door kiesgerechtigden, dus de mate van democratie in Nederland wordt hierdoor bevorderd.’ (Bron: Koopmans)

bron

Terug
Naar boven