• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A 1.7TD Gevonden: 21-01-'10

Gevonden:

origineel gepost door Jambon

Nieuwe bakzijde homokineet, dat dan weer wel van een vectra 17td... :wtf

34 tanden in de bak, 25 tanden op de as... :swear

En dit:

origineel gepost door freek corsa

foto van de homokineet ook ?

25 op de as ?

ik d8 dat het altijd 22 of 28 was.

ooh wacht dan heb jij dik dun assen.

Of zijn er nog twijfels? :P

(ik heb zelf iig geeeen flauw idee! :jerry)

Ik snap!

Maar foto's is erg moeilijk, heb geen brug, en ik ben voorlopig nog niet van plan de swap te doen... Maar als ik zover ben, zal ik er aan denken...

En zoals ik al eerder gezegd heb... Kom gezellig ff keer langs, kun je meteen kijken!!

Zoooo... Vandaag ff blokje gehaald! Pfff wat een klere end jagen zeg!! Dagteller telde er 600 kilometertjes bij vandaag! Blokje lijkt er netjes uit te zien, wel her en der wat gesmeer, maar alle hitte schilden zijn nog aanwezig en netjes intact en de roetstop verzegeling zit er nog op... :afro

Ff op de turbo proberen te kijken, voor zo ver ik zag stond er alleen "IHI" "turbo" op... :hmmz

Tevens zat er ook een bak bij, maar hier kon ik nergens de gebruikelijke info vinden! :wtf

Thnx aan onze zuiderbuur Br3cht!! :thumbup

Ff gequote... Door nogal lange conversatie van freek en mij... :P

Anders raakt de rode draad een beetje zoek... LOL! :jerry

Foto's!!! :kewlpics

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bak, laatst op de sloop wat gezien, zou een WR 3.55 moeten zijn volgens het briefje, maar er stond niks op verder. Het enige wat erop stond was op de zijkant: 32751

Ff op de turbo proberen te kijken, voor zo ver ik zag stond er alleen "IHI" "turbo" op...

Heb je niet gekeken naar de aanwezigheid van die beugel?

Wel geprobeerd, hitte schild zit ervoor, maar de bewuste beugel zag ik volgens mij schitteren door afwezigheid... ;)

Had ik wel verwacht ja, volgens mij zijn ze de RHF4 pas na een aantal jaar gaan gebruiken, je komt ze maar weinig tegen in de astra's/vectra's.

ik hoop dat je er blij mee bent.

Nu ga ik dit natuurlijk ook volgen!

ivm die bak het enige wat we hebben zien staan zijn GM paar code's

en 4.1

meer niet, heb het hele blok al eens omgedraaid niets te zien.

plezant om eens kennis te maken met mensen van het forum dus.

Hmmz...

onvindbaar, duur spul zkr dan>?

Je vind ze gewoon erg weinig, dat zeker. Na 96 zie je ook bijna nergens meer de isuzu td's, destemeer de opel td's. En de astra waar hij uit kwam was er eentje uit heel laat 95. Ik weet ook niet hoeveel de RHF4 scheelt met de RHB4, theoretisch zou hij sneller moeten opspoelen, maar we (ik en CorsaCruiser) hebben nog niemand gezien die dezelfde setup met die 2 turbo's op een rollenbank heeft gezet. CorsaCruiser is het wel van plan, maar dat kan nog wel een hele tijd duren :P

edit: lijstje met auto's met een RHF4 http://www.coogturbo.com/ihi/RHF4.HTML

edit 2: lijstjes met wat specs van de ihi turbo's (thanks to CorsaCruiser)

2eltvyv.jpg

qqs3nr.gif

turbo-chart8.gif

origineel gepost door Hacula

Hmmz...

onvindbaar, duur spul zkr dan>?

Je vind ze gewoon erg weinig, dat zeker. Na 96 zie je ook bijna nergens meer de isuzu td's, destemeer de opel td's. En de astra waar hij uit kwam was er eentje uit heel laat 95. Ik weet ook niet hoeveel de RHF4 scheelt met de RHB4, theoretisch zou hij sneller moeten opspoelen, maar we (ik en CorsaCruiser) hebben nog niemand gezien die dezelfde setup met die 2 turbo's op een rollenbank heeft gezet. CorsaCruiser is het wel van plan, maar dat kan nog wel een hele tijd duren :P

Ik heb mijn rhb4 gewisseld met een rhf4 en het scheeld wel iets :)

Hmmz... :wtf

Gister ff rond gekeken met de schroevendraaier, en nu blijkt dat m'n veerschotels al een aardig end los gerot zijn... Aan de achterkant, richting vuurschot zeg maar. Kun je dus van geen klote bij om het fatsoenlijk netjes te maken!

Iemand de gouden oplossing? Anders wordt het stilzetten ben ik bang en em lostrekken, moet ik gelijk maar de A2 GSI neus d'r aanhangen...

Dan wordt 't meteen zo'n ingrijpende verbouwing hè...

Heb wel een zandstraalpistool gevonden, denk dat ik daar een poging mee ga wagen om 't spul schoon te krijgen. Met 't lasapparaat is er wel bij te komen gok ik...

Je kan d'r echt van geen kant bij inderdaad...

Dus 't spul eerst proberen te stralen, en anders maar schutbord d'r uit slijpen...

Terug
Naar boven