jacobnoorlander
Post weinig
ok, als ik het zo lees lijkt het erop dat de storing vanuit de ecu komt. Dit baseer ik op het feit dat de storing alleen voorkomt op de sensor ingangen, deze ingangen hebben 1 ding gemeenschappelijk en dat is de interne 5 volt voeding in de ecu. Deze word verzorgd door een spanningregelaar, die zijn er in meerdere uitvoeringen ik weet dus niet zeker welke er in jouw ecu zit. De basis van een kms is nog steeds megasquirt, en dan versie 3 daarvan zegmaar ongeveer. Dus je hebt grote kans dat er een ic met nummer LM2937ET in jouw ecu zit
Deze verzorgd de 5 volt naar zo'n beetje alles binnen en buiten de ecu, ook de processor. Deze kan op een paar manieren niet lekker functioneren, of hij word te zwaar belast (max belasting is 1A) waardoor de uitgaande spanning rimpels gaat vertonen. Hij kan gewoon stuk zijn, maar dan werkt er helemaal niets meer. Het kan ook zo zijn dat het filter circuit er omheen niet goed meer is, dit bestaat uit 2 condensatoren en 2 spoeltjes.
Als je beschikking hebt over een scope kan je die aan de 5 volt uitgang van de ecu hangen (probe aan de 5v en de gnd clip aan massa) zet de scope op AC en kijk of er een rimpel op je scherm komt. Als dit zo is heb je gegarandeerd een probleem in die voeding zitten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is een hoop technisch gezwets...
Als je beschikking hebt over een scope kan je die aan de 5 volt uitgang van de ecu hangen (probe aan de 5v en de gnd clip aan massa) zet de scope op AC en kijk of er een rimpel op je scherm komt. Als dit zo is heb je gegarandeerd een probleem in die voeding zitten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is een hoop technisch gezwets...