• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd

@leon34 wrote:@micvec wrote:Hallo

Ben van plan om side skirts te bestellen bij gm tuningparts is er ook iemand hier die daar ervaring mee heeft gaat om de opc line side skirts ook zou ik graag willen weten hoe deze bevestigd moeten worden op de site van original car parts staat dat er een lijm/kit voor nodig is gr michel

Opc line zit gewoon op de originele punten vast met sprijtpluggen en hoef niet geplakt te worden wel heb je nieuwe sprijtpluggen nodig omdat de pennetjes in je dorpel verdwijnen bij demonteren

bedankt zal ik deze week eens even kijken hoeveel ik er nodig ben en even bij de dealer bestellen heb ik ze alvast

heb ook bijna alles binnen om de achterkant van mijn vectra te gaan veranderen

heb inmiddels al een poosje een andere bumper liggen heb ik uit polen laten komen de parkeersensoren zijn al weer verkocht aan bart uit belgie.

via ebay nog even een andere diffuser besteld in engeland ook al binnen

en via marktplaats nog een klep spoiler weten te bemachtigen.

nog even zorgen dat ik de side skirts van de opc versie ergens kan bemachtigen.

dan kan ik het ongeveer met 2 weken naar de spuiter brengen.

en als ik dan vakantie heb eind maart er onder zetten en zorgen voor een rvs uitlaat op maat.

dan heb ik de achterkant zo ongeveer wel klaar :D :D

PS is er nog iemand die goeie rvs uitlaat sierstukken weet van de opc

Kijk, die wordt heel dik! De sierstukken idd even halen bij GM.

Ik heb ze ook, maar dan via via. Opc diffuser heb ik ook :)

Nog plannen met de voorkant?

@Wess1988 wrote:Kijk, die wordt heel dik! De sierstukken idd even halen bij GM.

Ik heb ze ook, maar dan via via. Opc diffuser heb ik ook :)

Nog plannen met de voorkant?

Het is wel de bedoeling om de voorbumper nog te vervangen voor de opc voorbumper inclusief de opc grill met mistlicht en dagrijverlichting, en om er booskijkers op te zetten

Ook onder de voorbumper moet dan nog een extra lip komen en verlagen

Er staat een setje led mistlichten te koop op marktplaats. Ik had een bod van 30 euro gedaan en mocht ze kopen van hem. Helaas wist ik niet dat ze voor de opc waren. Dus misschien iets voor jou.

Ik weet niet of er meer mensen zijn maar hoor van de uitlaat boeren dat de sierstukken van gm tuningparts niet goed zijn of in iedergeval snel roesten en slecht worden

hallo bij het passen van de diffuser in de achterbumper stuite ik op een probleempje heeft iemand enig idee hoe dit in elkaar zit de diffuser komt een beetje in de knoop met de achterbumper zijn er al meer mensen dit probleem tegen gekomen zo ja wat dien /kan ik hier aan te doen

ook begrijp ik even niet hoe dit moet worden bevestigd is er iemand die er meer van weet die mij dit eens zou kunne uitleggen/verklaren

Ik ga morgen voor je kijken man. Zal.dan wat foto's toevoegen.

Hetgeen wat je op de foto laat zien, die heb ik er af gezaagd.

@Wess1988 wrote:Ik ga morgen voor je kijken man. Zal.dan wat foto's toevoegen.

Hetgeen wat je op de foto laat zien, die heb ik er af gezaagd.

fijn wess je word alvast bedankt ik schrok :hmmz al een beetje dat hij bij deze bumper niet zou passen. :swear . of de verkeerde bumper zou zijn

Ik heb 2 kunststoffen brackets op de auto zitten waar je ze op vast klikt.

Ook heb ik nog stalen klemmetjes op de kunststof clipjes van de diffuser die de bumper door gaan, die zie ik niet zitten op jouw foto.

De klipjes die je laat zien op de 3e foto, kan je allemaal in de daarvoor bestemde gaatjes klikken. Komt een beetje geweld bij kijken.

Dat lange ding heb ik weg gezaagd zodat die niet meer in de weg zit.

Ik zit nu alleen even na te denken wat ik heb gedaan met het flexibele gedeelte waar dat vierkantje in zit. Volgens mij kan je die helemaal naar boven vouwen in de daarvoor bestemde houders. (Lekker duidelijk allemaal he?)

Als ik het niet vergeet dan maak ik morgen even foto's bij het praatje en stap voor stap de uitleg.

Hierboven moet je met een beetje geweld doorduwen.

Als je inzoomt op de rechter onderkant, dan zie je dat ik dat lipje hebt vast gezet met ofwel het standaard klemmetje ofwel met een schroefje .

@turbosix wrote:Ik heb 2 kunststoffen brackets op de auto zitten waar je ze op vast klikt.

Ook heb ik nog stalen klemmetjes op de kunststof clipjes van de diffuser die de bumper door gaan, die zie ik niet zitten op jouw foto.

ik heb dit er nog bij zitten bedoel je soms deze kunststof brackets

@Wess1988 wrote:

Hierboven moet je met een beetje geweld doorduwen.

Als je inzoomt op de rechter onderkant, dan zie je dat ik dat lipje hebt vast gezet met ofwel het standaard klemmetje ofwel met een schroefje .

dus ik kan die beugels er gewoon zonder probleem afzagen.

@Wess1988 wrote:Geen enkel probleem ik zou nog foto's maken maar ben ziek. Wordt ff iets later deze week .

komt goed zie het vanzelf wel. beterschap daar

kleine tegenvaller

gister middag bij de spuiter geweest de achterbumper die ik hier heb zou hij niet zo mooi kunnen krijgen zei hij want er zaten barsten in de lak na de barsten iets los te krabben bleek deze bumper al geplamuurd te zijn de rode lak laag zat nog onder de plamuur :wtf :swear

heb nu een andere besteld bij Klein Gunnewiek in Groenlo

inmiddels ook een set opc side skirts binnen gekregen en 2 opc uitlaat sierstukken en een set koplampspoilers/booskijkers voor mijn c2 (fotos volgen)

heb inmiddels alles wat ik al in huis had inmiddels bij de spuiter liggen en kan aankomende week weer worden opgehaald.

de achterbumper en diffuser

de sideskirts

de achterklep spoiler

de koplampspoilers

daarna begint het monteren en dan zal ook de uitlaat snel volgen als er een plekje is bij het bedrijf voor de montage.

bij deze nog even een foto van de andere achter bumper en koplampspoilers

ook ben ik nog op zoek naar een grill lijst (zie foto) mocht iemand wat weten hoor ik dit graag

Terug
Naar boven