• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

@hans-rekord-e wrote:ja , maar lost het probleem van de belasting vrije diesels (en daar kunnen we alemaal lang en kort over lullen , maar zo is het toch ,zeker die met de ster bovenop ) zichzelf niet op ? zogauw deze auto,s geld gaan kosten om ze op de weg te houden worden deze opgeruimd , als ik nu al zie wat er te koop aangeboden word , denk ik .... als het de mensen twee knaken kost, ruimen ze het dan maar op !! nee binnen ,zeg maar vijf jaar , rijden er weer alleen maar voornamelijk liefhebbers rond met oldies .

neem mij nou , ik kocht een rekord e2 op lpg voor 450 euro maar ben nu het 3voudige kwijt om te blijven rijden , ( en met plezier he!!!)

Beetje jammer dat je zo lult over de ster..

Een van de betrouwbaarste/fijnste/mooiste auto's van die jaartallen.

Als ik een mooie 300TDT (dikste dieselblok in een station )w124 tegen kom naar mijn smaak, ruim ik de Opel op.

Van het geld wat je uitbespaar aan wegenbelasting kan je hem netjes van onderhouden en je spaart je nog geld uit.

Plus we worden al genoeg genaaid in dit landje, en om een fatsoenlijke auto terijden waar je 1500,- of meer aan wegenbelasting moet ophoesten en de andere duren kosten om een vrij nieuwe auto te rijden gun ik dit land totaal niet..!!

Als hier het zelfde was als in belgie, dan reed ik wel een Vectra C station of een Ster C/E-klasse van rond BJ 2000.

Opelje doet al bijna 1100,-. op een jaar. :fy1

Allemaal leuk en aardig, maar de defenitieve plannen komen na pasen pas naar buiten.

En dat het geen zin heeft om je onvrede kenbaar te maken tegen de aanpassing van de regel vind ik kant nog wal slaan.

Je kunt dus maar beter als een schaap in de kudde rond lopen en klagen over hoe duur alles geworden is, maar vooral niet kenbaar maken dat het je dwars zit.

Wees blij dat er nog mensen opkomen voor de ontheffing. Want als er betaald moet gaan worden, worden heel veel oldtimers gesloopt, geexporteerd of geschorst.

Kortom, ze zullen van de weg verdwijnen. En zul je elke dag tegen de zwarte rook uitbrakende lease diesels, poolse diesels, transport diesels en moderne plastic invalide wagentjes aan moeten kijken.

Ook het argument, mijn c kadettje/corsa kost toch niet veel in de belasting, is toch wel het domste argument dat je kunt geven. Alsof je graag geld doneert aan de staat. Naast de kadett/corsa bestaat er nog zoiets als een grote oldtimer wereld (amerikanen, grote opels, etc) welke op LPG lopen (al dan niet om het miilieu te sparen). Wat denk je dat deze wagens kosten omdat ze vriendelijker zijn voor het milieu dan hun diesel/benzine broeders?

Ik zeg dat het wel degelijk zin heeft om je onvrede kenbaar te maken. Al is het enkel zodat ze achteraf niet kunnen zeggen, jullie hebben niets laten weten.

Mijn Geleasde Mercedes-Benz 6,3liter 6cilinder Euro-5 (SCR roetfilter / adbleu) Transport Diesel Blaakt geen zwarte rook uit, al doe ik nog zo mijn best.

Wel onze Eigenbezit Daf 9,2liter 6cilinder Euro-3 Transportdiesel met Retrofit roetfilter, die rookt er lustig op los. (rookt meer nu met de retrofit erop, dan toen deze er niet op zat)..

Maargoed dat terzijde.

Voor velen van ons toch een spannende tijd, Ik ben van mening hoe rot het ook klinkt, dat ze van mij best een Dieseltoeslag mogen rekenen voor diesels jonger dan 30jaar.

voor LPG vind ik dit weer de grootste onzin, de schoonste weer het meest belasten..

Dat ze het Schuin rijden willen tegen gaan door Belasting te heffen op de 2 goedkopere brandstoffen kan ik ook wel weer begrijpen.

het blijft eigenlijk krom, de diesels stoten eigenlijk minder schadelijke stoffen uit per kilometer dan Benzine motoren, maar alleen omdat je een van de minst schadelijke stoffen (vroeger dan, nog voor de roetfilters etc etc), gewoon dikke roetvokken welke uiteindelijk getest en wel niet verder blijken te komen dan de neus, word er zo moeilijk gedaan over de oude diesels..

Willem

@JvV wrote:Uit dit topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=174533" onclick="window.open(this.href);return false;

@Vinci wrote:Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen...

Ik heb nog niks gehoord van de RDW ;)

En mijn kadett d heb ik in 2011 uit belgie gehaald :D

Zou hem ook echt niet weg doen als ik er belasting voor moet betalen. Ben gewoon helemaal gek van me d kadett :D

Alleen jammer dat het den haag het echt niet om het milieu gaat gaat ze alleen maar om de schatkist.

Het probleem met de "probleem sterren" lost zich idd vanzelf op.

De meeste zijn al op gereden, en vergen tonnen onderhoudt, iets wat de gemiddelde "ali" (niet als belediging bedoeld) niet op wil hoesten, waardoor de diesels vanzelf op de sloop te recht gaan komen.

Maar wat ik mis in de hele discussie, hoe komt het dat er ineens zoveel diesels geïmporteerd werden?!?

Juist, omdat door de extra bezuinigingen en belasting verhogingen het standaard levens onderhoud tegen het absurde aan begint te lopen. En aangezien wij niet bij de staat aan kunnen kloppen voor extra geld, want onze uitgaven overstijgen onze inkomsten, zullen we moeten schrappen in de uitgaven...

Niet lullig bedoeld, maar heeft Den Haag dit niet zelf in de hand gewerkt?!?

Ze moesten eens wat harder in de uitgaven schrappen net zoals elke andere hardwerkende burger ook. Want werken heeft hoe langer hoe minder zin.

(verdien netto 150 euro meer dan bijstandsnorm voor 36 uur per week, voor een baan waar ontzettend veel verantwoordelijkheid bij komt kijken, maar de motivatie om te blijven werken en niet gewoon met 150 euro minder te doen en dan af en toe een auto opknappen en doorstoten, wordt steeds minder)

@astraTD wrote:

Beetje jammer dat je zo lult over de ster..

Een van de betrouwbaarste/fijnste/mooiste auto's van die jaartallen.

bedoel dit niet persoonlijk he , maar als je ziet wat er hier in de omg balkbrug (OV ) en bij mijn werk ijsselstein (UT) aan import mercedessen rijd kan niemand ontkennen dat de import van DEZE auto s de laatste jaren een ontzettende vlucht heeft genomen en dat dat Den haag ook opgevallen is , ik geef iedereen gelijk die een oldtimer rijdt om de torenhoge wegenbelasting te omzeilen , maar er moest wel iets gebeuren gezien het feit er zoveel autos nederland ingevoerd worden ,nu maar na de pasen afwachten want dan zou er meer duidelijkheid komen .....

Yups hier ook in overvloed vind ik alleen maar prachtig.

In Duitsland kost zo'n wagen ongeveer 1500,- 2000,- en hier staan ze te koop voor 4500,- of meer.

Voor de handelaren was het de afgelopen jaren dikke winst draaien op de Benzen..

Volvo op gas en diesel zie je ook genoeg van 86.

@hans-rekord-e wrote:ja , maar lost het probleem van de belasting vrije diesels (en daar kunnen we alemaal lang en kort over lullen , maar zo is het toch ,zeker die met de ster bovenop ) zichzelf niet op ? zogauw deze auto,s geld gaan kosten om ze op de weg te houden worden deze opgeruimd , als ik nu al zie wat er te koop aangeboden word , denk ik .... als het de mensen twee knaken kost, ruimen ze het dan maar op !! nee binnen ,zeg maar vijf jaar , rijden er weer alleen maar voornamelijk liefhebbers rond met oldies .

neem mij nou , ik kocht een rekord e2 op lpg voor 450 euro maar ben nu het 3voudige kwijt om te blijven rijden , ( en met plezier he!!!)

Het grootste probleem is dat er in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk etc etc nog Bergen GOEDE exemplaren bevinden van deze Sterren Vw's en andere Objecten welke puur voor voordelig rijden worden ingevoerd...

Dus dat houd pas op als deze landen leeg gekocht zijn, of als de belasting regels worden aangepast..

Huppa Gewoon Op de diesels een Dieseltoeslag, of een Klassieker keuring, waarna nader te bepalen of deze belasting moet betalen...

LPG heb ik niet zo'n probleem mee, deze hebben meestal wel wat extra onderhoud, LPG is ook wel nodig om bijvoorbeeld met deze benzine prijzen de dikke 7liters en groter van amerikaanse bodem nog voor plezier en toertochten te kunnen inzetten..

Willem

Als de 88ers gewoon bij toeslag blijft 50,- per maand kan ik nog mee dealen, van dat bouwjaar zijn ze echt knetterhard en genoeg te vinden in turbo versie.

Effen geduld hebben wat Denhaag zegt een dezer dagen.

Ben al bij 2 wezen gaan kijken en gereden :wub :wors wat een power en genot.

Hallo,

Ik ben van plan langs de astra nog een oldtimer te kopen maar dan zit ik met een vraagteken in mijn hoofd.

Ik weet dat alle auto's tot en met 1986 belasting vrij zijn.

Maar daarna niet meer. Stel ik koop van iemand anders een auto van 1986 is die dan nog steeds belastingvrij als ik hem op mijn naam heb?

Heeft iemand aub een beetje duidelijkheid en zekerheid voor me?

Bedankt alvast!

Ja nog wel, maar er staan veranderingen op komst. Welke is nog maar de vraag.

Na 86 worden ze trouwens ook nog belasting vrij (nog) maar dat is gefaseerd naar 30 jaar, ipv 25 (alleen betaal je voor diesel en lpg de toeslag wel, die nu ook boven op de benzine geldt)

op dit moment worden ze mrb vrij

87=26

88=27

89=28

90=29

en van af 91 vanaf 30 jaar.

voor auto's vanaf 01-01-1987 geldt wel dat deze de diesel en lpg toeslag blijven betalen.

maar zoals gezegd, dat is nu. wat er gaat veranderen is nog altijd een groot misterie

automobielmanagement.nl

Fehac: belastingvrijstelling diesels vanaf 35 jaar

De leeftijdsgrens voor belastingvrijstelling diesels kan omhoog naar 35 jaar en ouder. Dat heeft voorzitter Bert Pronk van de federatie van oldtimerclubs (Fehac) gezegd op BNR.

De Fehac doet daarmee opnieuw een concessie. Begin februari liet Pronk al weten dat de leeftijdsgrens van oldtimers wat hem betreft niet heilig is en gelijk naar dertig jaar kan. "En laten we nu serieus kijken naar de optie om diesels langer wegenbelasting te laten betalen. 35 jaar voor diesels, dat kan ik wel verdedigen", zegt hij.

Al maanden onderhandelt de Fehac,samen met andere brancheorganisaties, over de plannen van staatssecretaris Weekers (Financiën). De bewindsman gaat de MRB-vrijstelling op oldtimers afschaffen, maar de Tweede Kamer heeft hem wel de opdracht gegeven om de hobbyist daarbij te ontzien.

Aanstaande woensdag zal weekers zijn plannen aan de betrokkenen partijen presenteren

Gr Morpheus

degoedelogo.jpg

http://www.oldtimerautosite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoop alleen dat ze het proces niet ongelofelijk moeilijk gaan maken... Strippenkaarten e.d. gaat veel tijd kosten om in te voeren...

Maar kort gezegd, even wachten tot woensdag voor we conclusies of voorbarige opvattingen maken :)

over het algemeen zijn de diesels wel de profiteurs,is gewoon een feit.

Zelfde als LPG eigenlijk,bij dikke amerikanen kan ik t me voorstellen,das bijna niet te doen op benzine,en bij sommige auto's is het wel een beetje noodzaak,omdat dan de carburateur van minder belang is,met name een GM Varajet is een etterlijer om 100% te krijgen.

We gaan het maar afwachten.

Het zal mij benieuwen waar hij dan wel niet voor de liefhebbers mee aan komt zetten, zal wel 1 of andere flutregeling zijn die na verloop van tijd ook weer dicht gedrukt gaat worden :hmmz

Vandaag de dag ben benieuwd wat ze gaan doen ,vast weer iets dat we kunnen betalen zodat er meer geld naar buitenland kan :puke

Terug
Naar boven