[rquote=1909018&tid=145814&author=louwe 16 klepper][rquote=1908450&tid=145814&author=ben-limo-16v]Als je de motorsteunen van een 1.8s gebruikt ligt de motor 7 graden naar links gekanteld en is het reservoir van de 1.8s carter recht t.o.v. de vooras. Je kan hem ook recht leggen door middel van zelf motorsteunen te maken en hem met het kleppendeksel recht leggen (oogt mooier, maar dat is persoonlijke smaak). Als inlaat heb ik een SFI-vervanger van een xe gebruikt, alleen hierbij moet je wel even je luchttemp. sensor ergens anders plaatsen.[/rquote]
tjah dat rechtleggen
t is net wat je wilt

of een vlak kleppen deksel en een schuinstaant carter
en een bak die iets schuin hangt en dus je pook ook
of bak en carter hangen netjes recht en t kleppendeksel
staat iets schuin
ik zelf kies bij een xe of let voor een iets schuin kleppen deksel
zo is de motor ontworpen en bedoeld
heb ook inlaat spruitstuk gehad voor dubbele webers
dat was zo geformd dat de carburateurs vlak hangen
dus rekening gehouden met de hoek van de xe
ook in een voor wiel aandrijver ligt die onder een hoek
enkel valt dat amper op omdat die er dan dwars inligt
[/rquote]
Het valt bij een voorwieltrekker niet op, niet omdat ie 'dwars ligt' maar omdat de kleppendeksel in de zelfde lijn als de neus loopt.
En daarom vind ik het juist niet uitzien dat ie schuin ligt in een achterwieltrekker. Het feit dat het carter schuin ligt zie ik alleen als ik eronder lig.
Als je steunen zelf kan maken, dan kun je de versnellingspook ook aanpassen hoe je maar wil.
Voor webers zijn spruitstukken verkrijgbaar zowel voor in rechte positie, als schuin.