• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

wacht ff haasje..

jij zegt net, van 200 in de maand kun jij makkelijk eten halen de hele maand EN de auto onderhouden??

dat komt op 50 euro in de week he!!

sorry, maar ergens denk ik dan inderdaad dat je thuis woont jah en veel kosten niet hebt.

ik was laatst 50 euro in een week aan benzine kwijt.. ;)

wil wel eens zien als je dat serieus red ;)

en het tussen de polen werken.. vergeet niet dat waar een nederlander asperges steekt voor 9 euro in het uur doet een pool het voor 3.

jou huur (misschien) kost 400 bijvoorbeeld, die van die pool betaald 50, want die zit samen met meer in 1 huis.

ook al ga jij voor het zelfde loon aan het werk.. dat kan niet uit ;)

3,30 per dag gemiddeld voor ontbijt / drinken en avondeten. Middageten doe ik slim, gratis op het werk of gewoonweg niet.

Autoverzekering / Wegenbelasting / Benzine en zorgverzekering betaal ik van de zorg toeslag.

Nu woon ik nog thuis dat klopt, maar ik heb dit serieus geprobeerd omdat ik wilde weten of ik alleen rond zou komen als ik een huis alleen zou kopen of huren. Dus inderdaad dat zit er niet bij.

Voor 2 euro kun je zelf veel pannenkoeken maken bijvoorbeeld. En daar kan ik bijna drie dagen van eten, maar gooi ze dus weg na de 2e dag. Drinken, een fles ranja en water. Een doos crackers kost 1,20 en daarmee heb ik meer dan 1 week ontbijt.

En twee pakjes smeerkaas 60 cent dus ook 1,20. Een doos pizza kost 1,10 kan ik ook 2 dagen van eten.

500 gram pasta kost 60 cent en een pot pasta saus 1 tot 2 euro. En weeral 2 dagen te eten.

Wij Nederlanders zijn zoveel luxe gewend waardoor we gewoonweg niet weten wat prioriteiten stellen is.

@Haasje17 wrote:Ik zit nu in de IT en heb een goed loon,

Dan heb je waarschijnlijk een laag of middelbare opleiding of je bent nog jong,

want het heeft mij ruim drie-en-een-half jaar gekost om weer aan de slag te

geraken met mijn diploma's; bedrijven staan niet te springen om een veertiger

met een HBO of universitaire -opleiding (+ een hele reeks losse certificaten e.d.),

ook niet als je aangeeft dat je genoegen neemt met een laag tot modaal salaris.

Ik was destijds (na mijn ontslag in 2009) blij dat mijn motorfiets 26 jaar werd,

want ondanks dat de MRB daarvoor laag is, is het toch weer €80 extra die je uit

kunt geven aan belangrijker zaken, zoals benzine om naar de vele sollicitatie-

gesprekken te kunnen (ook in de koude wintermaanden), want geld voor een

auto had ik niet en het UWV deelt niet in die kosten ("Je kunt proberen het bij

het desbetreffende bedrijf te declareren"... yeah right). :roll:

[EDIT]

@theunm: je hebt gelijk; ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. :oops:

[/EDIT]

Greetz,

Peter.

@iedereen, laten we niet teveel uitweiden over huur, boodschappen, loon en werkgelegenheid enzovoort, maar houd het bij de wegenbelasting voor oldtimers.

@Haasje17 wrote:3,30 per dag gemiddeld voor ontbijt / drinken en avondeten. Middageten doe ik slim, gratis op het werk of gewoonweg niet.

Autoverzekering / Wegenbelasting / Benzine en zorgverzekering betaal ik van de zorg toeslag.

Nu woon ik nog thuis dat klopt, maar ik heb dit serieus geprobeerd omdat ik wilde weten of ik alleen rond zou komen als ik een huis alleen zou kopen of huren. Dus inderdaad dat zit er niet bij.

Voor 2 euro kun je zelf veel pannenkoeken maken bijvoorbeeld. En daar kan ik bijna drie dagen van eten, maar gooi ze dus weg na de 2e dag. Drinken, een fles ranja en water. Een doos crackers kost 1,20 en daarmee heb ik meer dan 1 week ontbijt.

En twee pakjes smeerkaas 60 cent dus ook 1,20. Een doos pizza kost 1,10 kan ik ook 2 dagen van eten.

500 gram pasta kost 60 cent en een pot pasta saus 1 tot 2 euro. En weeral 2 dagen te eten.

Wij Nederlanders zijn zoveel luxe gewend waardoor we gewoonweg niet weten wat prioriteiten stellen is.

Haasje, dit heeft niets te maken met luxe. Dit heeft gewoon te maken met kortzichtigheid en naïviteit aan jouw kant.

Dat jij genoeg hebt aan 5 crackers een een glaasje ranja als ontbijt. En 's middags niet eet. Om vervolgens 's avonds een pizza naar binnen te schuiven, zegt mij genoeg.

Dit is alles behalve gezond. En als er iets is waar je niet op moet bezuinigen, is het wel gezond voedsel.

Maar tegen wie vertel ik het ook. Je doet toch lekker wat je zelf wil.

En zoals je zelf al aangeeft. Je kunt je niet voorstellen dat het ook anders kan (en misschien zelfs moet).

Daar ligt de kern van je probleem.

Doe eens dat wat anderen al gedaan hebben. Levens ervaring opbouwen. Eerst de tyfus werken (sorry voor mijn taal gebruik), daarna na 10 jaar hard werken, door de werkmaatschappij uit gekotst worden als zijnde overbodig. Lager raken dan rock bottom. Daar weer uit opklimmen, om vervolgens snoeihard weer terug gegooid te worden. Om daarna weer langzaam aan terug op te krabbelen.

Wanneer je dit mee gemaakt hebt, mag je weer komen mee praten met The Big Boys.

Because trust me, life is NOT that simple as you think it is.

(maar daar kom je nog wel achter ;) )

Want voor minder werken dan minimum, is gewoon je eigen graf graven in dit land.

Ik blijf dan ook bij mijn stelling. MRB vrij = MRB vrij

[edit]

@RISL, sorry las je post pas, na het plaatsen van de mijne

[/edit]

@Haasje17 wrote:3,30 per dag gemiddeld voor ontbijt / drinken en avondeten. Middageten doe ik slim, gratis op het werk of gewoonweg niet.

en dit is ook wat je elke maand zou willen eten en drinken?

nederlanders zijn luxe gewend dat ben ik wel weer met je eens, maar dat eten wil; ik niet elke dag eten, en ga ik mijn kids ook niet voorschotelen.

ik weet dat het offtopic was, maar wou toch ff verder er op in gaan ;)

laten we afwachten wat er gaat gebeuren, er rest niks anders dan zitten wachten en voor die wie al belasting betaald heeft kan bezwaar maken.

kadett moest jammer genoeg weg, maar er komt zeker een oldie weer, al is het het laaste wat ik doe :P

als ze wat willen met deze regel, maak er op zijn minst 30 jaar van, net als heel eu waar ze zo graag bij willen horen.

maar ja, iedereen hier heeft er een andere mening over ongeveer, dus de ene discussie stopt hier en de andere gaat verder, volgens mij kunnen we gewoon beter afwachten wat ze willen in den haag na de rechtzaak en zo.

@soepkiepe wrote:volgens mij kunnen we gewoon beter afwachten wat ze willen in den haag na de rechtzaak en zo.

Helemaal mee eens.

En tot die tijd staat de Senator gewoon geschorst en blijft LPG op kenteken.

Rijd wel met de evenementen regeling naar treffens toe. Zonder MRB en ZONDER APK :P

(en ja laat hem uiteraard wel na kijken :afro )

Gratis op werk lunchen!? Laat de belastingdienst dat maar niet horen, ze zien dat als onderdeel van je loon! :D Kan je belasting op betalen :D

Ik heb een motor (Kawasaki 1000GTR) uit 1986 en kreeg keurig in december

een brief; verder nog geen accept-giro ontvangen...

Wanneer je je auto uit de schorsing gehaald hebt, krijg je vroeg of laat toch

een brief (met accept-girokaart)... als het doorgaat natuurlijk. :hmmz

@mantallica wrote:Dit word weergegeven bij de belastingdienst, heb hier nog niets ontvangen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...nemen_aan_de_overgangsregeling_voor_oldtimers" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijbehorende text belastingdienst:

""Wilt u deelnemen aan de overgangsregeling voor oldtimers? Als u voldoet aan de voorwaarden voor de overgangsregeling, ontvangt u vanaf eind maart automatisch bericht en een acceptgiro. Als u de belasting met deze acceptgiro betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Als u de belasting niet betaalt met deze acceptgiro, neemt u niet deel aan de overgangsregeling. U betaalt dan het normale tarief. ""

Moet ik toch wel binnen 3 dagen een briefje + acceptgiro krijgen, a.s. dinsdag is het al 1 april.

Namelijk nog niets geen enkel bericht over de nieuwe regelgeving mogen ontvangen. Wel zelf wat nagekeken op de Belastingdienst site dat wel. Maar te gek voor woorden dat je nergens over word geinformeerd.

Het is heel simpel.................

Gewoon afwachten wat er met de post komt.

Je kunt wel lopen fantaseren en elkaar in de stres lullen, maar dat heeft geen zin.

Zul je zien dat morgen brief op je deurmat ligt met het grote nieuws.

:jerry

Heb ook nog geen acceptgiro ontvangen . Wacht gewoon af , komt vast wel binnenkort . 2 maal 30 euro voor 2 motorfietsen . Gelukkig heb ik nog een motor die niet belastingvrij is en dus ook nog in december en januari en februari de weg op mag............

Ik wilde bijna vragen of iemand al iets gehoord heeft (mijn kalender staat immers al op 7 april),

maar nog eens goed de website van de belastingdienst gelezen (met m'n ambtenarenbril op):

@Belastingdienst wrote:Wilt u deelnemen aan de overgangsregeling voor oldtimers? Als u voldoet aan

de voorwaarden voor de overgangsregeling, ontvangt u vanaf eind maart

automatisch bericht en een acceptgiro. Als u de belasting met deze acceptgiro

betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Als u de belasting niet

betaalt met deze acceptgiro, neemt u niet deel aan de overgangsregeling. U

betaalt dan het normale tarief.

Hmmm, vanaf eind maart... dat kan dus ook september 2018 worden. :hmmz

Ik wacht nog even af... king:

@RISL wrote:@iedereen, laten we niet teveel uitweiden over huur, boodschappen, loon en werkgelegenheid enzovoort, maar houd het bij de wegenbelasting voor oldtimers.

Gelijk heb je, het gaat hier over auto, s en niet over iemands financien.

laatste nieuws Beste Theun,

Rekening overgangsregeling

Afgelopen zaterdag 5 april vielen de eerste rekeningen op de deurmat t.b.v. de zogenaamde overgangsregeling, het kwarttarief (max. € 120). Aanvankelijk zouden deze medio maart '14 verstuurd worden, maar door omstandigheden heeft dit kennelijk enige vetraging mogen oplopen... Heeft u ook zo'n rekening ontvangen of krijgt u deze nog? Wij adviseren om na het betalen van deze rekening bezwaar te maken tegen deze rekening. Dit kan m.b.v. onze bezwarengenerator.

Wanneer u gebruik wenst te maken van de overgangsregeling adviseren wij om de betalingstermijn nauwlettend in de gaten te houden. Want, 'Als u niet tijdig, onvoldoende of helemaal niet betaalt, komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers', aldus de berichtgeving op de rekening van de overgangsregeling. Tevens loopt u bij te laat betalen het risico dat uw bezwaar afgewezen wordt.

Bezwaren generator

Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan de bezwarengenerator. Zo ontwikkelen wij een update, hierbij hoeft u bij een tweede (en daaropvolgende) rekening niet meer het hele proces opnieuw te doorlopen maar kunt u het bestaande bezwaarschrift aanpassen voor een nieuwe rekening. Immers, wanneer u een tweede of daaropvolgende rekening ontvangt adviseren wij eveneens om bezwaar in te dienen tegen deze rekening. Ook wordt het mogelijk om achteraf zelf een wijziging aan te brengen in uw bezwaarschrift wanneer u erachter komt dat er een (schoonheids) foutje ingeslopen is. Dit alles om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken. Tenslotte: ''Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...''.

Daarbij worden de voertuigcategorieën bus, camper en motor meegenomen in de update. Verwachting is dat dit in afzienbare tijd operationeel is, vanzelfsprekend ontvangt u hier een berichtgeving over. Tot slot mag gemeld worden dat personenvoertuigen op benzine, gebruik makend van de overgangsregeling, vanaf heden ook gebruik kunnen maken van de bezwarengenerator.

Autoweek Journaal

Maandag 31 maart was ondergetekende te gast bij het Autoweek Journaal. Dit journaal willen wij graag onder uw aandacht brengen. Het video fragment kunt u hier terug bekijken.

Rechtszaak

Regelmatig ontvangen wij reacties, vragen en onduidelijkheden omtrent de rechtszaak. De rechtszaak wordt achter de schermen tot in detail voorbereid door onze advocaat, prof. mr. Barkhuysen. Recentelijk heeft Stichting Autobelangen de opdracht gegeven om de dagvaardiging te versturen. Wanneer er meer informatie vrijgegeven kan worden hoort u dit uiteraard van ons!

Wij laten het er niet bij zitten en strijden voort!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,

Namens Team VrijstellingOldtimer

Nou ik kreeg hem vandaag binnen hoor.

MRB_Rekening_Oldtimer.jpg

Alleen moet ik ze daar een nieuwe kalender laten bezorgen, geloof ik,

want hier is het inmiddels 11 april en de brief heeft er dus ongeveer

anderhalve week over gedaan voor dat hij hier was (zelfs als ze hem

lopend hadden afgeleverd had ik hem sneller gehad) :hmmz

Nu heb ik iets meer dan een week de tijd om hem te betalen, anders

zit ik vast aan het volledige tarief.

Daarna meteen een bezwaarschrift indienen. ;)

Greetz,

Peter.

Terug
Naar boven